Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

بلافاصله بعد از هشدار فرمانده کل قوا به مقامات عربستان در خصوص حادثه منا و رفتارهای بعد از آن ، پادشاه عربستان در یک عقب نشینی آشکار پیام تسلیتی به رهبر و ملت ایران ارسال کرد و از انتقال سریع اجساد و تعیین تکلیف نهایی جانباختگان خبر داد.

به گزارش تیترآزاد، به نقل از گلستان ما ؛ در همین رابطه وزیر بهداشت که فعلا نماینده ارشد ایران در عربستان می باشد، ضمن اعلام اینکه درخواست ملاقات با مقامات عربستان را داده بودیم گفت: امروز جلسه ای در جده با دستور ولیعهد و حضور مقامات ارشد پنج وزارتخانه و امرای ارتش و دیگر مقامات عربستانی برگزار شد که در این جلسه که سه ساعت به طول انجامید در خصوص مسائل مختلفی گفتگو شد. پس از آن نیز با وزیر بهداشت عربستان جلسه مشترکی داشتم.
وی تصریح کرد: در هر دو جلسه مقامات عربستانی تسلیت پادشاه و هیئت وزیران عربستان را حضور مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، دولت و ملت ایران اعلام کرده و اعلام کردند که قلب آنها نیز مالامال از اندوه است و اطمینان دادند که موضوع در دست بررسی است و هیئت ویژه رسیدگی به این موضوع نتایج آن را اعلام عمومی خواهد کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: همتای عربستانی به ما اطمینان خاطر داد که ایرانیانی که هویتشان شناسایی شده به سرعت به جده و سپس به ایران منتقل شوند و در مورد مفقودین هم پیگیری های لازم انجام شده است و اجسادی هم که هنوز هویت دقیقشان شناسایی نشده و محرز است که ایرانی هستند به ایران منتقل خواهند شد تا سایر اقدامات مربوط به شناسایی آنها در ایران صورت گیرد.

وی افزود: تعدادی از مسئولین از وزارت حج عربستان و تعدادی از مسئولان وزارت بهداشت آن کشور و پزشکی قانونی عربستان مامور شده اند تا عملیات انتقال اجساد را با همکاری مرکز پزشکی ایران و سازمان حج و زیارت انجام دهند.

سرپرست هیئت ایرانی دولت اعزامی به مکه گفت: در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت عربستان داشتم مقرر شد که این وزارت خانه بیانیه‌ای صادر کند و موارد مورد توافق در این جلسه و محورهای مورد تفاهم را تشریح کند و ابراز امیدواری کرد که این اقدام باعث ارتقا روابط دو کشور و اطمینان خاطر شود.

وزیر بهداشت افزود: همچنین همتای عربستانی اطمینان داد نهایت همراهی را در خصوص تامین امنیت کلیه حجاجی که هنوز در مکه و مدینه به سر می‌برند را انجام خواهد داد تا اعمال حج خود را به پایان برسانند و در مورد مسائلی که مربوط به موضوع منا، بررسی علل حادثه و تسریع در انتقال اجساد است، نهایت همکاری را بکنند.

انتهای پیام/