Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شرایطی در استان گلستان برگزار می شود که فضای مناسبی با ورود نیروهایی با تفکر واقعی انقلابی و منادیان حقیقی وحدت و آزادیخواهی در حال شکل گیری است .

به گزارش تیتر آزاد، به نقل از گلستان ما ؛ از این به بعد تا زمان انتخابات با تحلیل های مختلفی از آرایش نیروهای و گروههای مختلف سیاسی اجتماعی استان گلستان در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در خدمت شما هستیم .
فضای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری با حضور روحانیون سرشناس و ذخایر بی نظیر دینی استان گلستان نظیر آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فر ، آیت الله دکتر حسنعلی سعدی ، آیت الله شاهرودی ، آیت الله قدمی و حجت الاسلام والمسلمین یوسف تیموری به همراه تنی دیگر از روحانیون استانی ظیر حجج الاسلام والمسلمین سید محسن طاهری ، گنجعلی، مهاجر ، مازندرانی ، تیرگر، آخوند احمر و ... شکلی رقابتی جدی بخود گرفته و آنهایی که به نوعی تا دیروز از رای اول خود مطمئن بودند این روزها و حتی ماههای قبل به بهانه های مختلفی نظیر ادعیه های ندبه و کمیل و دیدار با جوانان و دانش آموزان سعی دارند قافیه را نبازند .
البته این انتقاد به صدا وسیمای استان و رسانه های استانی هم وارد است که چرا با وجود این همه عالم طراز اول در استان ، این رسانه ها دربست باید در اختیار چند شخصیت استانی دارای سمت می باشد و چرا مردم ما باید برای اولین بار نام برخی از علمای بنام و مشهور خود را که سالها دود چراغ خورده اند را برای اولین بار بشنوند.
اما آنچه که مسلم است ثبت نام این همه روحانی طراز اول برای خبرگان در گلستان به منزله نارضایتی از وضعیت موجود و انتقاد به رویه سالهای گذشته است ، چه اینکه اگر رویه ای مثبت و با رعایت تمام اصول انقلابی در پیش رو بود قطعا خیلی از علما احساس تکلیف نمی کرده و وارد صحنه نمی شدند .
البته دامنه نارضایتی گسترده تر بوده و در بدنه نخبگان جامعه نظیر رسانه ها نیز رسوخ کرده و اخیرا برخی فعالان رسانه ای ترکمن نیز بحث عبور از نورمفیدی را مطرح کردند و این اگر چه در ابتدا شبیه به یک شوخی بود اما در ادامه بعد از دیدار تعدادی اندک از فعالان رسانه ای ترکمن با آیت الله نورمفیدی و نرفتن نخبگان رسانه ترکمن به این دیدار مشخص شد که این موضوع چندان هم شوخی نبود .
این موضوع از این جهت مهم است که اصلی ترین پایگاه رای نورمفیدی ترکمن ها می باشند و چنانچه اگر آنها بخواهند از ایشان عبور کنند قطعا حتی رای نیاوردن ایشان نیز دور از ذهن نخواهد بود . ثبت نام آخوند احمر به عنوان تنها کاندیدای ترکمن و اهل سنت مجلس خبرگان نیز می تواند حاشیه ای برای این تراژدی باشد که منتخب اول چندین دوره زیاد هم به رای اول خودش خوشبین نباشد.
همچنین عدم حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نورمفیدی در انتخابات خبرگان رهبری امسال نیز می تواند برای این نامزد خبرگان که سمت های مهم دیگری نیز دارد محل دغدغه باشد که چرا در لیست 62 نفر از علمای طراز اول کشور نمی تواند قرار بگیرد .
اما یک موضوع دیگر هم نباید از ذهن برخی ها که فکر می کنند رای اول خبرگان با کاندیدای مورد نظر آنهاست دور شود و آن هم تحلیل نتیجه انتخابات خبرگان سال 85 است .
در آن سال (84 - چهارمین دوره خبرگان رهبری) طبق جدولی که در زیر می بینید آیت الله سید حبیب الله طاهری گرگانی با تنها 5 هزار رای کمتر از نورمفیدی به عنوان نفر دوم انتخاب شد .
با نگاهی گذرا به نام شهرها براحتی متوجه می شویم که در شهرهای ترکمن نشین نورمفیدی دو برابر آیت الله طاهری رای داشت اما در شهرهای فارس نشین این آیت الله طاهری بود که دو برابر نورمفیدی رای آورد .
این آرا نشان می دهد که ترکمن ها برگ برنده اصلی در انتخابات هستند و چنانچه به سمت هر کاندیدایی تمایل پیدا کنند می توانند کفه ترازو را به سمت آن فرد سنگین کنند ، روی همین اساس هست که ترکمن ها از عدم توجه نورمفیدی طی این سالها به خودشان ناراحتند و بحث عبور از او را مطرح می کنند تا شاید با این فشارها ایشان نیم نگاهی به خواسته های آنها از جمله انتصابات بکند .

photo 2015-12-21 14-46-08

انتهای پیام/