Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم که تنها چند ماه از آن می گذرد ، شورای نگهبان را چشم بینای نظام برای انتخابات می خوانند، ولی حال برخی با اتهام سلیقه ای عمل کردن این شورا ، چشم نظام را نشانه گرفته اند.۱۳۹۴/۰۶/۱۸

به گزارش تیتر آزاد، به نقل از قابوس نامه، انتخابات برای کشور، مسئله‌ بسیار مهمّی است و مظهر کامل حضور و انتخاب مردم است، ولی نباید انتظار داشت برای حضور حداکثری مردم صلاحیت هر فرد و کاندیداهایی تایید شود.
با روی کار آمدن دولت یازدهم، برخی جریانها با تفکر تضعیف نظام و تغییر ماهیت انقلاب اسلامی فضا را آزاد دیدند تا زمینه را برای فعالیت های خود آماده کنند. که البته همصدایی خواسته یا ناخواسته دولت و برخی مسئولین نیز در تقویت این امر بی تاثیر نبوده است.
حال برخی در ادامه این فضای آزادی که برای خود متصور شده اند، در حرکتی برنامه ریزی شده بحث سلیقه ای عمل کردن شورای نگهبان را پیش می کشند و سعی دارند اصل نظارت بر انتخابات را زیر سوال ببرند. در استان گلستان نیز عده ای نیز عمدا یا سهوا، خود را همراه با رئیس جمهور معرفی می کنند و سعی دارند سخنان وی را به نفع حزب خود ،جریان سازی کنند.
صرف نظر از سایر اظهارات آقای روحانی و رسانه‌های حامی دولت، نباید این مهم را فراموش کرد که جریانهای دیگر هم رد صلاحیت شدند و رفتار اینگونه معترضانه در این خصوص نشان نداnند. اعتراض به رد صلاحیت ها حق قانونی است ولی زیر سوال بردن یکی از ارکان انقلاب اسلامی جای سوال دارد!
رئیس جمهور می گوید:«البته باید همه‌ی کاندیداها به دین و آئین خود متعهد و ملتزم به قانون اساسی و ولایت فقیه باشند، اما آیا همه التزام آنان باید به همین مسایل باشد؛ پس محیط زیست، صنعت، توسعه، رفع رکود، بیکاری و رونق اقتصادی چه می شود؟» این در حالیست که علاوه بر التزام به دین مبین اسلام ،تخصص همیشه دو بال با اهمیت در نظارت ها و بررسی های شورای نگهبان بوده است و مضاف بر آن به بیان رهبر معظم انقلاب افرادی که نظام را قبول ندارند نیز نباید وارد مجلس شوند.
همچنین با توجه به اظهارنظر روحانی که گفته است”احراز صلاحیت واقعی، به دست مردم” می باشد، خود جمله ای است که راه را برای دهها صحبت جنجال برانگیز دیگر در جهت تضعیف شورای نگهبان باز می کند.
در همین راستا رهبر انقلاب در سال ۸۶ در مورد جایگاه شورای نگهبان می فرمایند:“اگر نظارت شوراى نگهبان نباشد، و اگر تأیید صحت انتخابات‌ به وسیله‌ى شوراى نگهبان انجام نگیرد، اصل این انتخابات‌ زیر سؤال خواهد رفت و اعتبار خود را از دست خواهد داد؛ چه انتخابات‌ مجلس، چه انتخابات‌ خبرگان، چه انتخابات‌ ریاست جمهورى، و هر انتخاباتى که نظارت آن بر عهده‌ى شوراى نگهبان است. این وظایفِ یکى از دیگرى مهم‌تر، همه بر دوش شوراى نگهبان گذاشته شده است.”
لذا برخی ابتدا با ثبت نام حداکثری کاندیداها و سپس با اعتراض های گوناگون می خواهند قصد داشتند شورای نگهبان را تحت فشار قرار دهند و در این میان شورای نگهبان سپر بلای فتنه اخیر شده است تا بار دیگر نشان دهد که حفظ نظام از اوجب واجبات است و بر حفظ اشخاص و افراد ارجحیت دارد.
پاسخ برخی از معترضین را می توان در این سخن رهبری دانست که می فرماید: بنده از حقّ‌النّاس دفاع کردم، از حقّ مردم دفاع کردم. باز هم هر وقتی که مردم رأی بدهند -به هر کسی که مردم بپسندند و بپذیرند و رأی بدهند- بنده از رأی مردم دفاع خواهم کرد؛ پشت سرِ مردم خواهم ایستاد. رأی مردم حقّ‌النّاس است. ما بیخود این اعتمادی را که مردم به نظام دارند، با حرفهای بی‌منطق مخدوش نکنیم. گاهی به وزارت کشور ایراد میگیرند، گاهی به شورای نگهبان ایراد میگیرند.”۱۳۹۴/۰۶/۱۸
سخنان رهبر معظم انقلاب در حمایت از رای مردم و جایگاه نهاد هایی چون شورای نگهبان و وزارت کشور نشان از اهمیت آنها دارد و می طلبد تا از هر گونه سخن و اظهار نظرهایی که باعث پررنگ شدن حاشیه ها و زمینه سازی برای افراد سود جو و سیاست زده می شود جلوگیری کرد.
هماهنگونه که در جای دیگری رهبر معظم انقلاب در توصیه به اعضای شورای نگهبان فرمودند: نظارت شوراى نگهبان در مسائل انتخابات‌، یکى از مهم‌ترین کارهایى است که انجام مى‌دهد و به جوسازى‌هایى که علیه این کار مى‌شود، ابداً نباید اعتنا کرد.

photo_2016-01-23_22-11-18

علی ای حال برگزاری انتخابات سالم و بدور از هرگونه جناح و جهت گیری می تواند «مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم در عرصه سیاست داخلی» باشد ، و از آنجایی که مسئولین استان گلستان نیز جزو مجریان برگزاری انتخابات هستند از آنها انتظار می رود تا مهمترین و بزرگترین رویداد سال را بدون حاشیه جامه عمل بپوشانند. باشد تا این دستاورد مهم در کارنامه دولت یازدهم ثبت شود.
انتهای پیام/