Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

اوباما با ارسال دو نامه محرمانه به آیت الله خامنه ای، رهبر عالی ایران و حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور که در ماه مارس انجام شده خواسته خود را مطرح کرده است.

به گزارش تیترآزاد، آمریکایی ها پس از بدعهدی های مکرر در اجرای توافق هسته ای، سناریوی جدیدی را برای ایران طرح ریزی کرده اند.
ناظران سیاسی و اقتصادی می گویند، ایران با اجرای برجام، برنامه هسته ایش را تقریبا به حالت تعطیل درآورده اما تاکنون تقریبا هیچ دستاوردی از این رهگذر نداشته است.
در این شرایط، اوباما مدعی شده که خواستار دیدار با رئیس جمهور ایران و حل و فصل مناقشات موجود در عراق و سوریه و یمن است.
واشنگتن فری بیکن (freebeacon) در گزارشی زیر عنوان "اوباما به دنبال دیدار با رئیس جمهور ایران است" نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا طی ماه های اخیر دو نامه به مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ارسال کرده و خواستار دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران شده است.
واشنگتن فری بیکن افزود: این خبر ابتدا طی گزارش هایی به زبان فارسی در برخی رسانه ها منتشر شد و سپس توسط موسسه تحقیقات رسانه ای خاورمیانه ترجمه گردید.
براساس این گزارش، اوباما با ارسال دو نامه محرمانه به آیت الله خامنه ای، رهبر عالی ایران و حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور که در ماه مارس انجام شده خواسته خود را مطرح کرده است.
طبق این گزارش، اوباما در نامه های خود مدعی شده که ایران فرصت محدودی برای همکاری با آمریکا دارد تا مشکلات و اختلافات موجود در سوریه، عراق و یمن را حل کند.
واشنگتن فری بیکن افزود: اوباما متعهد شده اگر ایران دیدار وی با روحانی را بپذیرد برای شرکت در مذاکره و کنفرانس جهت خاتمه دادن به این امور آماده است.
این رسانه آمریکایی افزود: این گزارش ها به صورت مستقل تایید نشده است. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن فری بیکن اشاره کرده که اظهارنظر در این موارد به عهده کاخ سفید است اما کاخ سفید نیز از اظهارنظر درباره این گزارش ها خودداری کرده است.
گفتنی است، این نامه ها در شرایطی ارسال شده که ایران در کنار روسیه و دیگر متحدان منطقه ای خود، به موفقیت های بزرگی در عراق، سوریه و یمن دست یافته و آمریکا و اسرائیل، سیاست هایشان در منطقه را در معرض تهدید و تضعیف می بینند./ جام نیوز
انتهای پیام/