Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

جمع کثیری از دامپزشکان، اساتید و دانشجویان دامپزشکی در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار تشکیل کمیته‌ای تخصصی برای بررسی همه‌جانبه معضلات و مشکلات حوزه دامپزشکی کشور شدند .

به گزارش تیترآزاد، به نقل از حکیم مهر، طی سال‌های اخیر، همواره دامپزشکی کشور از بی توجهی وزارت جهاد کشاورزی رنج برده است و این بی توجهی علاوه بر آسیب به وضعیت معیشتی دامپزشکان، ضربات جبران ناپذیری هم به صنعت دام، طیور و آبزیان کشور وارد نموده است.
واقعیت امر آن است که در طول این سال ها، وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته است اهمیت دامپزشکی در ارتقاء سلامت جامعه و بهبود وضعیت اقتصادی کشور را به درستی درک نماید و بهایی شایسته به آن بدهد که این مسئله همواره موجبات آزردگی جامعه دامپزشکی کشور را فراهم آورده است.
یکی از مواردی که همواره سازمان دامپزشکی کشور را رنج داده است و به تبع آن جمعیت دامی و بخش خصوصی دامپزشکی را نیز مورد آسیب فراوان قرار داده است، عدم تخصیص بودجه و اعتبارات لازم به دامپزشکی، متناسب با حجم گسترده وظایف و فعالیت های آن است. این عدم تخصیص اعتبارات کافی، تا حدی بوده است که سازمان دامپزشکی کشور برای انجام مسئولیت های ابتدایی خود نظیر واکسیناسیون جمعیت دامی کشور نیز دچار مشکل شده است.
وزارت جهاد کشاورزی طی سال های اخیر برای هزاران نفر از فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی در قالب طرح های ناظرین کشاورزی مثل ناظرین طرح محوری گندم اشتغال زایی نموده است، ولی فارغ التحصیلان رشته های دامپزشکی را به حال خود رها نموده و آنها را با موج بیکاری و مشکلات معیشتی تنها گذاشته است.
با عنایت به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر توجه مسئولین کشور به اقتصاد مقاومتی، توجه هر چه بیشتر به دامپزشکی که نقش غیر قابل انکاری در حفظ جمعیت دامی کشور ایفا می کند، اهمیت بیشتری نیز خواهد یافت.
علاوه بر این، مشکلات دیگری نیز نظیر افزایش بی حد و مرز دانشکده های دامپزشکی در دانشگاه های دولتی و آزاد و به تبع آن افزایش تعداد دانش آموختگان این رشته نیز موجبات نابسامانی هر چه بیشتر وضعیت معیشتی فعالان این صنف را در بخش خصوصی فراهم آورده است.
وضعیت نابسامان دامپزشکی کشور، زمینه ساز تدوین نامه ای توسط جمع کثیری از دامپزشکان، اساتید و دانشجویان دامپزشکی (هم اندیشی دامپزشکان) به رئیس جمهور شده است که در این نامه خواستار تشکیل کمیته‌ای تخصصی برای بررسی همه‌جانبه معضلات و مشکلات حوزه دامپزشکی کشور شده اند.
در این نامه که روگرفت آن به دفتر مقام معظم رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان دامپزشکی و رئیس سازمان نظام دامپزشکی نیز ارسال خواهد شد، علاوه بر تبیین اهمیت دامپزشکی، به عدم وجود قوانین به روز، عدم ارتباط منطقی با وزارتخانه های بالا دست، آموزش صرفاً برای آموزش و سونامی پذیرش دانشجو، و نبود استراتژی تولید در صنعت دامپروری و صنایع پیرامونی پرداخته شده است.
این نامه از تاریخ 21 فروردین ماه سال جاری به منظور جمع آوری امضاء به مدت یک ماه در یک سایت اینترنتی در معرض مشاهده و در صورت تمایل، امضای اعضای سازمان نظام دامپزشکی و دانشجویان دامپزشکی کشور قرار داده شده است.
تا امروز که قریب به دو هفته از جمع آوری امضا برای این نامه می گذرد، حدود 2500 نفر از اعضای سازمان نظام دامپزشکی و دانشجویان دامپزشکی سراسر کشور این نامه را امضا نموده اند.
متن نامه دامپزشکان به رییس محترم جمهور


انتهای پیام/