Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

اعتراض دانشجومعلمان گرگان در4 اردیبهشت برای رفع مشکلات عدیده رفاهی دردانشگاه فرهنگیان گرگان بود که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از کلاس بیست؛ یک روز بعد از حضور معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درگرگان، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گرگان برای رفع مشکلات رفاهی خود دست به اعتراض آرام زدند.

صدیقی در گرگان مهترین دغدغه در حوزه دانشجویی را بحث تجهیز خوابگاهها و سلف سرویسها بیان کرد و گفت؛ ساخت و توسعه خوابگاهها در دستور کار وزارت خانه وجود دارد و پیش بینی می شود با همکاری بخش خصوصی بتوانیم در ساخت خوابگاهای جدید و تجهیز خوابگاههای قدیمی فعالیت کنیم.

او همچنین در رابطه با افزایش کیفیت غذا در آشپزخانه های دانشگاهها نیز بیان کرد: در این بخش تلاشهای خوبی شده است به طوریکه با همکاری رستورانهای مکمل درصددیم تنوع غذایی در سلف سرویسها بیشتر شود تا دانشجویان برای صرف غذا انتخاب بیشتر داشته باشند.

صدیقی گف: برای افزایش کیفیت غذاها در نظرداریم تا آشپزخانه های دانشگاه را صنعتی کنیم.

.

57670172

اما به نظر می رسد؛ این وعده معاون وزیر از اولویت های دانشگاه فرهنگیان گرگان نبود لذا دانشجومعلمان با چیدن ظرف های غذای خود در حیاط دانشگاه خواستار رفع مشکلات خود شدند .

این اعتراض بازتاب فراوانی در فضای مجازی استان و کشور داشت .

"نوید ثنایی" سرپرست پردیس آیت الله خامنه ای گرگان درهمین رابطه در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ اظهار کرد: ما درحدود 570 دانشجو داریم که حدود 100 نفر از آنان به نوع غذا سرو شده اعتراض داشتند .

وی افزود: ما سعی کردیم یک نوع غذا که قورمه سبزی بود از منو حذف کنیم و کیفیت غذاها را نیز افزایش دهیم .

سرپرست پردیس آیت الله خامنه ای گرگان تصریح کرد: پیش از این نیز دانشجویان از طریق شورای صنفی نامه ای مبنی بر حذف برخی غذاها از لیست ارسال کرده بودند.

این مقام مسئول میزان میان وعده دانشجویان را نیز 2 الی سه  روز در هفته بیان کرد.

photo ۲۰۱۸ ۰۴ ۲۶ ۱۳ ۲۱ ۱۹

اما در همین رابطه بار دیگر دانشجویان این دانشگاه با ارسال تصویری از غذای دیروز خود اعلام کردند، اگرچه مسئولان قول ارتقای کیفیت غذا ها را داده بودند اما هنوز این نتیجه حاصل نشده است. روز گذشته لوبیا پلو با حداقل کیفیت ناهارا دانشجومعلمان مرکز استان بود.

photo ۲۰۱۸ ۰۴ ۲۵ ۱۲ ۳۹ ۰۲

یکی دیگر از دانشجویان با بیان اینکه ما طی نامه هایی جدا گانه از سوی شورای صنفی مطالبات خود را از مسئولان خواسته ایم، افزود: یک روز بعد از اعتراض یک دستگاه آبسردکن در دانشگاه وصل شد .

این دانشجو معلم  بیان کرد:  شایسته نیست که  دانشجو معلم که دغدغه کسب مهارت معلمی برای تربیت کودکان و نوجوانان آینده ساز کشور داشته باشد، با مشکلاتی همچون نوع  و کیفیت غذا و مسائل رفاهی دست و پنجه نرم کند  چرا که فراهم آوردن امکانات مناسب از وظایف ذاتی مسئولان  این دانشگاه شبانه روزی است .

photo ۲۰۱۸ ۰۴ ۲۵ ۱۳ ۲۰ ۳۰

شورای صنفی پردیس آیت الله خامنه ای گرگان نیزیک روز بعد از این ماجرا با صدور بیانیه ای اعتراض را حق قانونی دانشجویان اعلام کرد و هر نوع بهره‌ برداری از این اعتراضات را محکوم نمود.
همچنین یک مقام مطلع در این دانشگاه اعلام کرده است؛ پیمانکارسلف سرویس و تهیه غذای این دانشگاه توسط اقوام یکی از مسئولان اداره می شود .

به نظر می رسد؛ تا زمانی که فامیل بازی و باندبازی در دانشگاه فرهنگیان وجود داشته باشد مشکلات آموزشی و رفاهی این دانشگاه نیز تمامی نخواهد داشت .
انتهای پیام/