Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

در آستانۀ روز خبرنگار در اظهار نظری جالب ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ضعف عملکرد رسانه ها در 40 سال گذشته را دلیل گلایه مندی مردم و حضور معترضان در خیابان ها عنوان کرد!

به گزارش تیتر آزاد به نقل از قابوس نامه، این اظهارنظر در آئین افتتاح نمایشگاه مطبوعات گلستان عنوان شد و رسانۀ دولتی ایرنا نیز آن را با تیتر "انتقادات مردم ناشی از ضعف عملکرد رسانه ها است" منتشر کرده است.

اما قابل تامل است که آقای معاون استاندار به این مسئله، بدون کوچکترین اشاره به عملکردهایی که باعث شده مردم از وضعیت حاضر ناراضی باشند، پرداخته است.

شکی نیست که شفاف سازی و حضور رسانه ها در جایگاه اصلی خود در مسیر مطالبه موثر است اما آیا مطالباتی که از سوی رسانه ها انجام می شود با ادبیات انتقاد پذیری پاسخ داده شده است؟

فارغ از این موضوع بخش زیادی از مشکلات در وضعیت اقتصادی امروز مردم ناشی از سوءمدیریت و عدم برخورد انقلابی با مفسدین اقتصادی است که طی سالهای اخیر بارها از سوی رسانه ها مطالبه شده است که نه تنها استقبالی از این مطالبات نشده بلکه تا قبل از تبدیل شدن این مطالبات به اعتراضات خیابانی، منتقدین از سوی دولتمردان با القابی همچون بی سواد و بی هویت و ... نیز خطاب شدند.

بد نیست گاهی به تاریخ نگاهی بیاندازیم البته انتظار ما از مطالعه تاریخ، سالهای خیلی دور نیست _ چرا که آن روزها به مدد ارادت برخی از دوستان داخلی به غرب، دوباره تکرار و عبرت گرفته شد_ بلکه سالهای ابتدایی کار تیم حاضر دولت است که با وعده هایی که طعم تلخ تخریب حریفان را در خود داشت؛ شروع شد.

حال آن وعده ها در گودال تخریبی که برای دیگران کنده شد، افتاده است و مردمی که روزها را با امید تحقق این وعده ها می گذراندند و سختی هر نوع تحریم را پذیرفته بودند؛ از روند عملکرد اقتصادی دریافته اند که وعده ها در ریل تحقق قرار ندارد و دست به تجمع و اعتراض زده اند و این کاملا بی ارتباط به رسالت رسانه هاست چرا که در مورد عملکرد مثبت تا حد امکان این رسالت انجام شده است مگر اینکه انتظار از رسانه بزک عملکرد های ضعیف و تحویل در زرورق به مردم باشد.

البته این مسئله نیز قابل ذکر است که برخی رسانه های وابسته به دولت نیز سعی کردند این انتظار را برآورده کنند اما دیگر اخبار بدون آنکه اثرات آن در بطن جامعه و سفرۀ مردم احساس شود ، جایگاهی ندارد و تلاش این رسانه ها برای مدد نیز بی نتیجه ماند.

معاون استاندار گلستان تغییر باورها را یکی از رسالت خبرنگاران عنوان کرده اند که می توان در دنیای امروز این بُعد از ویژگی رسانه ها را یکی از مهمترین آنها دانست اما تغییر چه باوری مد نظر شما است؟ آیا باید به مردم این مسئله را خوراند که از خدمتگزاران خود انتظاری نداشته باشند؟ باید رسانه این مسئله را به مردم القاء کند که حتی اگر نانی در سفره شان نبود و دیدند مدیری فیش نجومی دارد یا خرید میلیونی برای هتلینگ اداره خود می کند و فرزندان برخی در بهترین دانشگاههای غرب تحصیل می کنند، سکوت کنند و باز هم مطالبه ای نداشته باشند؟

معاون محترم استاندار گلستان نه تنها در شرایط امروز بلکه همیشه ساختار اجرایی ، مردم و رسانه ها هر سه همچون مهره های شطرنج هستند که برای رسیدن به مقصد نهایی و کیش و مات دشمن نقشی را ایفا می کنند، بیائید در نگاهی بی طرفانه نقش هر یک از این مهره ها را در مسیر و هدف مشترکی که همه با هم در پیش داریم بررسی کنیم و ببینیم چه کسی در جای خود قرار ندارد؟ و یا خدای نکرده نقش پیاده نظام دشمن را بازی می کند؟

در این یادداشت به هیچ عنوان هدف تخریب نیست، چون معتقدیم همه ما در یک کشتی واحد نشسته و ملزم به رعایت اصولی هستیم که مارا به سر منزل مقصود می رساند و قصور و کوتاهی هر یک از ما فنا و نابودی دیگری را نیز به همراه دارد پس بهتر است دور از فرافکنی همه باهم با قبول اشتباهات خود در خدمت مردمی باشیم که کمترین اشتباه را در مسیر 40 سالۀ انقلاب داشته اند و همواره با ایستادگی خود حماسه های بزرگ تاریخ انقلاب را آفریده اند.

انتهای پیام/