Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امام جمعه شهرستان نیشابور با بیان اینکه صلح تحمیلی بدتر از جنگ تحمیلی است که در آن امریکا ما را تسلیم خواسته های خود کند، گفت: باید در راه حفاظت از انقلاب اسلامی مردانه ایستادگی کنیم و نگذاریم مقام معظم رهبری تنها بماند و فریاد أین عمار سر دهد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از زرین نامه؛ حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی در یادواره 55 شهید مسجد امام حسن عسکری (ع) شهرستان علی آباد کتول، شهادت را جریانی ساری و جاری دانست و بیان کرد: یاد شهدا به واسطه مردم و یادواره های شهدا در جامعه جریان و سریان پیدا می کند. این مجالس در حقیقت پیوند مجدد و مکرر با شهیدان است.

وی با اشاره به این بیت معروف که «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود»، اظهار کرد: اگر یادواره های شهدا نبود، شهدا در صفحات تاریخ گم می شدند.

یعقوی تصریح کرد: احساس نکنید که شهدا رفتند و ما جا مانده ایم. راه خدا جامانده ندارد. اگر زنده باشیم و به عشق حضرت محمد (ص) و آل محمد (ص) زندگی کنیم، ما نیز با شهدا هستیم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، تصریح کرد: در میان مومنین مردانی هستند که عده ای از آن ها شهید می شوند و عده ای دیگر راهشان را ادامه می دهند و پیام آن شهیدان را جهانی می کنند. هم آن هایی که شهید می شوند و هم آن هایی که یاد شهیدان را زنده نگاه می دارند، هر دو مردانی بزرگ هستند.

پاسداری مردان خدا از انقلاب اسلامی در دهان شیر

امام جمعه سابق شهرستان علی آباد کتول افزود: آن هایی که در گرداب اقتصاد می افتند و غرق نمی شوند، آن هایی که دسترسی به بیت المال می یابند و به زیاده خوری از آن دچار نمی شوند و از آن حفاظت می کنند، آن ها مردان خدا هستند.

وی اظهار کرد: چنین مردانی هستند که امروز علیرغم همه ی هجمه ها و توطئه ها، کشور را اداره می کنند و 40 سال این انقلاب را در دهان شیر نگاه داشته و از گردنه های پر فراز و نشیب عبور داده اند.

یعقوبی با بیان اینکه در کشور ما مدیران درستکار و پاکدست فراوانی وجود دارد، گفت: اگر چه تعدادی دزد وجود دارند که نامردی و اختلاس می کنند، اما کشور هنوز پُر است از آدم ها و مدیران درستکار، بزرگ و پاکدست. در غیر این صورت تا کنون انقلاب اسلامی و کشورمان از دست رفته بود.

وی تصریح کرد: مردانی همچون سرداران سلیمانی ها، همدانی ها و تهرانی مقدم ها که گمنام هستند و نه می خواهند ما آن ها را بشناسیم و نه ما می توانیم آن ها را بشناسیم، امروز کشور را نگاه داشته اند.

امام جمعه نیشابور اذعان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در طول این 40 سال ما جلو رفتیم و دشمن عقب رفته است. امریکای دیروز از امریکای امروز قوی تر بود و ایران امروز از ایران دیروز در همه ی عرصه ها قوی تر است.

yadvareshahid1

مسجد پایگاه مردساز در جامعه است

یعقوبی با بیان اینکه مسجد پایگاه مردساز و تربیت انسان های پاکیزه، روشن، شفاف و شجاع است که برابر دشمن، شهوت، دنیا، غضب و مشکلات قد خم نمی کنند، گفت: مومنین تربیت یافته در مکتب مساجدی وجود دارند که مرد هستند و این مرد بودن نه آنکه جنبه جنسیت، بلکه جنبه ی شخصیتی دارد. همچون حضرت زینب (س) که یک شخصیت محکم، استوار و پا برجاست. مادران، همسران و خانواده های شهیدان که صبر و مقاومت کردند نیز همچون این شخصیت هستند که پای عهد و پیمان خود استوار و مردانه ایستاده اند.

امامت و ولایت ستون فقرات دین است

امام جمعه سابق شهرستان علی آباد کتول در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جایگاه امامت و ولایت در دین، اظهار کرد: امامت ستون فقرات دین است و کسی که همه ی اعمال دین را انجام دهد، اما اطاعت و حفاظت از ائمه اطهار (ع) نداشته باشد، اعمالش ارزشی ندارند و وجودش مثل مُرده ای بی تحرک است.

یعقوبی گفت: ولایت ستون فقرات نظام اسلامی است و قوه قضاییه، مجلس، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام پایه های نظام هستند. ولایت فقیه اصل نظام و حکومت اسلامی است که در کشور ما وجود دارد و مسائلی همچون ربا، اختلاس و غیره آسیب هایی است که قوا باید با جدیت با آن مقابله کنند تا کشور به بهتر در مسیر رو به جلوی خود حرکت کند.

وی اظهار کرد: کسی که بر جایگاه امامت بنشیند، کار امامت را انجام دهد و مدیریت امت اسلام را بر عهده بگیرد، او ستون فقرات است. در دوران حضور، شخص امام و در دوران غیبت نایب امام. شخص مراد نیست بلکه منصب امامت مهم است. اگر ستون فقرات دین درست باشد، در این مسیر دست و پا شکسته هم که باشید باز هم خدا کار دین را پیش می برد.

امام جمعه نیشابور خاطر نشان کرد: در جنگ احد لشکر مسلمانان به ظاهر شکست خورده بود. حمزه سردار لشکر اسلام کشته شده، خیلی ها فرار کرده، بسیاری هم مانده، زخمی و مجروح شده بودند. زخمی ها را که به مدینه برده و هنوز نفسی تازه نکرده بودند که بر پیامبر اکرم (ص) وحی شد که ابوسفیان می خواهد دوباره به لشکر مسلمانان حمله کرده و کار را یکسره کند. لذا با همان نیروهای خسته و مجروح با لشکر ابوسفیان مقابله کن. به ابوسفیان خبر رسید و او فهمید که این نیروها از جان گذشته اند و شمشیرها بر آن ها اثر ندارد و مسلمانان اینگونه در جنگ اُحد به پیروزی رسیدند.

صلح تحمیلی بدتر از جنگ تحمیلی است

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشورمان، لازمه ایستادگی مقابل دشمن نظام را نیز داشتن چنین اراده محکمی دانست و تصریح کرد: برخی در داخل کشور گفتند با دشمن صلح کنیم تا راحت تر باشیم و شرایط ما بهتر شود. اما مقام معظم رهبری فرمودند صلح هزینه اش بیشتر است. در تفسیر ایشان باید بگویم صلح تحمیلی بدتر از جنگ تحمیلی است.

یعقوبی تاکید بر اینکه صلحی که امریکا در آن به دنبال تسلیم ما باشد، از جنگ تحمیلی بدتر است، گفت: امام حسن (ع) با معاویه صلح کرد ،صلحی تحمیلی و امام حسین (ع) با یزید جنگید، جنگی تحمیلی. اما مطالعه کنید که خسارت شهادت امام حسین (ع) بیشتر بود یا خسارت صلح تحمیلی امام حسن (ع)؟!

امام جمعه سابق علی آباد کتول اذعان کرد: صلح تحمیلی امام حسن (ع) که به دلیل نداشتن مردان با اراده و استوار در مسیر خدا رخ داد، ذلت، ناامیدی ، افسردگی، شکست و اختلاف بین مسلمانان را پیش آورد و شهادت امام حسین (ع) اسلام و شیعه را زنده کرد و به مسلمانان شور و نشاط بخشید.

یعقوبی با بیان اینکه نباید بگذاریم رهبرمان تنها بماند و فریاد أین عمار سر دهد، افزود: دوران امام حسن (ع) ادامه دوران سخت امام علی (ع) بود. امام علی (ع) در جنگ صفین صلح تحمیلی را پذیرفت و کار به جایی رسید که با آن عظمتش آمد و آن خطبه معروف را در مسجد کوفه خواند و أین عمار سر داد. 

انقلاب اسلامی به مسلمانان عزت داد

امام جمعه نیشابور با بیان اینکه اسلام و انقلاب برای ادامه پیروزی ها به مردانی نیاز دارد که راه شهیدان را ادامه دهند، گفت: امروز از دریای مدیترانه تا بخارا در شرق و از دریای شمال تا بندر یمن در حوزه تسلط و نفوذ انقلاب اسلامی و ایران است. امروز عمق استراتژی ما به قدری عمیق است و به قدری توانایی ما بالا رفته که امریکایی که می گفت همه ی گزینه ها روی میز است، گزینه هایش را جمع کرده است. ما انقلاب کردیم که اسلام و مسلمانان عزت یابند و امروز می بینیم که کشورمان در اوج عزت و افتخار است.

*برای مشاهده تصاویر یادواره اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/