Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عالم اهل سنت استان گلستان گروه های وهابی را از عوامل شروع فتنه در بین امت اسلامی برشمرد و گفت: تندروهایی که تحت عنوان وهابی توسط عربستان سعودی حمایت می شوند از حدود پنجاه سال پیش فعالیت های شان را دنبال می کنند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، مولوی عبدالغفور جمال زایی از علمای بلوچ ساکن استان گلستان و امام جمعه رضا آباد از توابع شهرستان رامیان در تاریخ 23 اسفند 1395 طی گفتگوی اختصاصی با سایت اساس نیوز با معرفی گروه خوارج به عنوان سرمنشاء اختلاف در بین امت اسلامی افزود: پس از جریان گروه خوارج این وهابی ها بودند که مورد حمایت برخی حکام عربی قرار گرفته و پس از آن ها سلفی ها ظهور کردند.

مولوی جمال زایی ادامه داد: امروز صهیونیسم و غرب به این فکر افتاده اند تا با اختلاف افکنی میان مسلمانان در داخل کشورهای اسلامی حکومت کرده و سلاح های مرگبارشان را به فروش برسانند.

این عالم اهل سنت اتحاد مذاهب اسلامی را بهترین راه برای غلبه بر توطئه دشمنان دین اسلام برشمرد و اظهار کرد: علی رغم آن که ادیان یهود و مسیحیت در درون خود اختلافات بسیاری دارند، اما در این برهه اختلافات شان را کنار گذاشته و همگی علیه مسلمانان متحد شده اند.

مولوی جمال زایی در همین باره گفت: ما مسلمان ها برخلاف ادیان دیگر همگی داری یک کتاب واحد هستیم و در کنار آن مشترکات مان بسیار زیاد است. با این حال آن چه که امروز مشاهده می شود جنگ و کشتار بیشتر در کشورهای اسلامی است.

امام جمعه رضا آباد خاطرنشان ساخت: پیروان مذاهب اسلامی می بایست با پیروی از قرآن و با پرهیز از هر گونه تنش و اختلاف، به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند، چون قرآن ناطق کتاب ما است. لذا ریشه این اختلافاتی که امروزه به گوش می رسد به خارج از مرزهای اسلامی مربوط می شود.

مولوی جمال زایی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حفظ وحدت تشریح کرد: همان گونه که ایشان بیان داشتند شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هر دو از سوی یک جریان هدایت می شوند و هر دوی این ها دست پرورده دشمنان اسلام هستند.

مولوی جمال زایی شبکه های ماهواره ای منتسب به اهل سنت که در خارج از کشور مدیریت می شوند را اشاعه دهنده اختلافات و علیه امت اسلامی دانست و گفت: اگر به محتوای برنامه های آنها نگاه کنید می بینید که اهداف شبکه ها ایجاد تفرقه در جامعه است. این شبکه ها به فکر اشاعه مذهب اهل سنت نبوده بدنبال اهداف سیاسی حامیان خود هستند. جوانان به جای رجوع به این شبکه ها باید به علمای مناطق خود اعتماد کرده و احیانا اگر سوالی دارند به ایشان مراجعه نمایند.

امام جمعه رضا آباد وحدت حاکم در میان اقوام استان گلستان را مورد ستایش قرار داد و گفت: مردم استان ما از اقوام و طوایف متعددی تشکیل شده اند و خوشبختانه از وحدت و انسجام خوبی برخوردار هستند. این اقوام سال هاست که با حسن همجواری مسائل مربوط به خودشان را دنبال کرده و در سایه این همجواری نسبت به حفظ احترام مقدسات هم تعصب خاصی دارند.

مولوی جمال زایی در پاسخ به سوالی درباره ارادت اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم تاکید کرد: شکی وجود ندارد که برخی تلاش ها برای ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی به همین مسائل بر می گردد. لیکن آنها از این طریق موفق نخواهند شد. زیرا شیعه و سنی هر دو به یک اندازه به اهل بیت پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم احترام می گذارند و هر کسی که ادعای دوستی نسبت به نبی مکرم اسلام را در خود دارد باید به اهل بیت آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم نیز احترام بگذارد.

وی ادامه داد: به عقیده بنده هر شخص سنی و شیعه که به اهل بیت نبی مکرم اسلام و اصحاب ایشان بی احترامی نماید نمی تواند یک سنی و شیعه ی واقعی باشد. زیرا هدف وی از این کار تنها می تواند ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمین باشد.

لازم به ذکر است؛ مولوی عبدالغفورجمال زایی عالم فعال اهل سنت استان گلستان و امام جمعه روستای رضا آباد شهرستان رامیان که در زمینه رفع اختلافات پیش آمده در بین خانواده ها و شهروندان منطقه حضوری فعال داشت و به عنوان عضو شورای حل اختلاف فعالیت می کرد و همچنین مدرس علوم دینی بوده و شاگردان بسیاری را نیز در این زمینه پرورش داده است؛ متاسفانه روز گذشته پس از اقامه نماز جماعت صبح و در حال بازگشت به سمت منزل ، به طرز ناجوانمردانه ای توسط افراد ناشناس از پشت سر هدف گلوله قرار گرفت که با وجود انتقال وی به بیمارستان امام رضا (ع) شهر خان ببین، حدود ساعت 7 صبح بر اثر شدت جراحات و خونریزی در این بیمارستان جان به جا آفرین تسلیم کرد.

انتهاي پيام/