Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

استاندار گلستان گفت: اگر علمی و با سند در پروژه ها وارد شویم می توان ظرفیت بیشتری را به خود اختصاص دهیم و در مواردی این کار توانست تا 300 برابر هم بودجه پروژه ها را افزایش دهد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از دانشجوسلام؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان در آیین تجلیل از پژوهشگران، فناوران و دانش آموزان استان گلستان که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد اظهار کرد: بارزترین شاخصه توسعه همه کشورهای توسعه یافته استفاده از ظرفیت تخبگان آن جامعه بوده است.

سید مناف هاشمی گفت: پژوهش در کشور ما جایگاه واقعی خود را بدست نیاورده است و همین مسئله که چرا این اتفاق افتاده است خود جای نیاز به پژوهش دارد.

وی افزود: این مسئله نیاز به مطالعه جدی دارد که چرا پژوهشهای ما به طور کاربردی و نتیجه بخش ظهور ندارد؟!

استاندار بیان کرد: ما در استانی قرار داریم که به ایران کوچک معروف است و در حال حاضر نزدیک به 4میلیون تن از تولیدات کشور را تامین می کند و این رقم را با پژوهش در امر تولید می توان به رقم بالاتری رساند.

هاشمی ادامه داد:ظرفیت اشتغال دولتی در کشور محدود شده و فارغ التحصیلان باید بتوانند برای اشتغال زایی کنند و این اتفاق زمانی خواهد افتاد که اقدامات تحول مندانه در علوم دانشگاهی رخ دهد.

وی توضیح داد: کسانی در شرایط امروز موفق هستند که از دیگران توانمند تر باشند و اساتید باید دانشجویان خلاق و توانا تربیت کنند.

استاندار گلستان گفت: امروز دولت در جنگ اقتصادی قرار دارد و باید همانند دوران جنگ جهادی از تمام ظرفیتهای محدود و قابل دسترسی که داریم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در برخی کشورها با وجودیکه مساحت و اقلیم برخی شهرهایشان همانند استان ما است اما سرانه مردمی در آنجا بسیار بالاتر از ما است که این نشان دهنده این مسئله است که از تمام ظرفیت خود استفاده نکردیم و باید سرعت و شتاب حرکت خود را بیشتر کنیم.

هاشمی افزود: اگر علمی و با سند در پروژه ها وارد شویم می توان ظرفیت بیشتری را به خود اختصاص دهیم و در مواردی این کار توانست تا 300 برابر هم بودجه پروژه ها را افزایش دهد.

وی توضیح داد: در بحث آسیب های اجتماعی و زهکشی اراضی در استان به سازمان برنامه و بودجه سند نشان دادیم و توانستیم بودجه یک میلیارد تومانی آسیهای اجتماعی را به 12 هزار میلیارد و بودجه زهکشی را از 3 هزار میلیارد به 15 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تحول در جایی رخ می دهد که مدیران توانمندی خود را با کار و عملشان ثابت کنند نه آنکه منتظر باشند با تعریف و تمجید دیگران به جایگاه و رتبه برسند و اگر این شیوه رایج شود حق بسیاری از افراد ضایع خواهد شد.

استاندار گفت: بنده به عنوان مدیری که ارتباط پژوهش و اجرا را لمس کردم به این نتیجه رسیدم که تهیه سند کاربردی جز با حرکت هر دو بخش امکان ندارد و اگر کسانی صرفا به امر پژوهش بپردازند و به اجرا کاری نداشته باشند نمی توانند از یافته های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/