Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در سفر قبلی رئیس جمهور به استان گلستان مباحث پتروشیمی استان گلستان مطرح شد و رئیس جمهور وعده های فراوانی را داده است ولی از آن روز تا به حال هیچ یک از وعده های رئیس جمهور عملی نشد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، همزمان با دومین سفر هیئت دولت به استان گلستان اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از مشکلات و موانع پیشرفت استان در میان خبرنگاران سخن گفتند.

"التفات کامیاب" رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اهمیت راه اندازی پتروشیمی استان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی بیشترین منابع ملی و ارزی را جذب کرده و معضل بیکاری عظیمی را رفع می کند.

رئیس هیئت مدیره پروژه پتروشیمی گلستان بیان داشت: 12 سال گذشته بیش از 95 هزار گلستانی از منابع اندک و سبد خانوار خود کسر کرده و در ایجاد این صنعت عظیم شرکت کردند، اما متاسفانه دولت به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی ادامه داد: در توافق آن زمان قرار شد 10 درصد منابع توسط مردم و به صورت سهام انجام شده و 90 درصد دولت از منابع خود سرمایه‌گذاری کند. در 12 سال گذشته این پروژه بزرگ با حدود 600 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسید که در آن زمان مردم 47 میلیارد و 300 میلیون تومان آورده داشتند.

کامیاب گفت: امروز این پروژه به 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و سهم مردم به سبب تحریم‌ها و افزایش قیمت به یک درصد منابع تنزل یافته است. امروز مشکل پتروشیمی گلستان فقط مسائل مالی است.

Samt 1

کامیاب افزود: در سفر قبلی رئیس جمهور به استان گلستان مباحث پتروشیمی استان گلستان مطرح شد و رئیس جمهور وعده های فراوانی را داده است ولی از آن روز تا به حال هیچ یک از وعده های رئیس جمهور عملی نشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: این افتخار نیست که بگویم به مردم تسهیلات فراوانی پرداخت کرده ایم در حقیقت مردم را بدهکار کردیم و آنها را دارای وام های کلانی کرده ایم که بازپرداخت آن برای مردم دارای مشقت های فراوانی است. از صندوق توسعه ملی برای استانی که 1میلیون 800 هزار جمعیت دارد چقدر تخصیص داده شده است؟

وی افزود: متاسفانه عمده سرمایه‌گذاری در دولت بدون کارشناسی انجام گرفته است به طور مثال ما هنوز نتوانسته ایم خودرو ساز خوبی باشیم و با خودرو هایمان در جاده ها بیشترین تلفات را به مردم وارد کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر دولت تا 4 تا 5 سال آینده حقوق نیروهای خودروسازی را دهد و عملا صنعت خودرو تعطیل شود منابع تولید خودرو را در صنعت پتروشیمی هزینه شود، هیچ ضرری متوجه دولت نمی‌شود بلکه منابع ملی و ارزی بیشتری جذب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتباری که دولت می‌خواهد در گلستان سرمایه‌گذاری کند بر روی کاغذ است. سرمایه‌گذاری باید برای بیشتر اقشار جامعه باشد تا مردم آن را حس کنند. ره‌آورد نجات مردم گلستان از مشکلات پیش‌رو در سفر رئیس جمهور به استان گلستان تنها با اجرای طرح‌های بزرگ ملی امکان‌پذیر است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اضافه کرد: با توجه به آمار دقیق و عدم رشد کشاورزی طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها دستاورد سفر کاروان دولت به استان گلستان، توجه دولت به سرمایه گداری در بخش صنعت است.

وی با اشاره به اینکه مصوبات سفر قبل تا چه حد عملیاتی و به نتیجه رسیده است، گفت: باید دید از 3 هزار میلیارد مصوبه سفر قبل رئیس جمهور به استان گلستان چه میزان تحقق یافته است. جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری گلستان چه میزان از منابع ملی و صندوق توسعه ملی کشور برخوردار بودند.

کامیاب تاکید کرد: مهمترین ماموریت دولت ایجاد اشتغال پایدار است، دولت مردان ما باید تمام جوانب کار پتروشیمی استان را در نظر بگیرند که چقدر جوانان مستقیماً و چقدر به صورت غیر مستقیم در این مرکز مشغول کار می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشتر تولیدکنندگان در استان گلستان به علت عدم وجود زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم رغبت به سرمایه‌گذاری ندارند، بیان داشت: متاسفانه بخشنامه و قوانین حمایت از صنعت‌گران و تولیدکنندگان یا ناقص است و یا توسط مدیران به درستی اجرا نمی‌شود و به علت عدم زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم صنعت‌گران مانند گذشته تمایل به سرمایه‌گذاری ندارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: در استان گلستان یک‌هزار و 200 واحد صنعتی فعالیت دارد که از این تعداد 90 درصد مربوط به واحدهای بخش خصوصی و 10 درصد مربوط به واحدهای بخش عمومی مانند بنیادها و نهادهای عمومی است. 60 درصد سرمایه‌گذاری انجام شده در این یک هزار و 200 واحد صنعتی مربوط به بخش خصوصی و 40 درصد مربوط به بخش عمومی است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار ارائه شده توسط رئیس جمهور، دولت 35 هزار میلیارد تومان از منابع ملی را صرف موسسات مالی و اعتباری می‌کند. در صورتی که یک عده منابع مردم از جیب کارگران و صنعت‌گران را به تاراج برده و دولت تنها به یک عده خاص منابع می‌دهد.

کامیاب گفت: بین دیدگاه برخی مدیران استانی با بخش توسعه اقتصادی شکاف عظیمی وجود دارد. این امر سبب شده تا بسیاری از حرکت‌ها در حوزه توسعه اقتصادی کند شده و ایده‌های مناسب و خوب و یا بخشنامه و یا طرحی که ارائه می‌شود به درستی اجرا نشود.

بها ندادن به برخی موسسات خصوصی مانند خانه صنعت، استان گلستان را جزء سومین استان بیکار کشور میکند

رئیس هیئت مدیره پروژه پتروشیمی گلستان خاطر نشان ساخت: در آستانه ورود رئیس جمهور به استان گلستان هستیم اما هنوز مدیران استان هیچ برنامه ای برای دیدار اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان را رئیس حمهور تدارک ندیده اند. این ناکارامدی برخی مدیران استانی است. نتیجه جلساتی که به این نهاد ها و موسسات بها داده نمی شود این است که استان گلستان سومین استان بیکار و فقیر کشور است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان واردات را علت اصلی عقب ماندگی صنعت استان دانست و افزود: فکر برخی مدیران استانی این است که سود آوری را با واردات ایجاد کنند با شکل گیری اتاق صنعت و معدن میتوان جلوی بسیاری از واردات بی رویه را گرفت و اشتغال پایدار و رونق بخشی فراوانی ایجاد کنیم.

وی گفت: امروز صنعت ما جایگاه خوبی ندارد ما اتاق بازرگانی داریم ولی اتاق صنعت نداریم، چرا نباید صنعت دارای جایگاه مناسبی باشد؟ احساس می شود مافیایی که در مسیر واردات قرار گرفته اند نمی خواهند صنعت ما به خوبی شکل بگیرد. دولت مردان ما نه می توانند تولید کننده خوبی باشند نه صنعت گر خوبی، ولی به خوبی می توانند مشکلات صنعت کشور را حل کنند.

بسیاری از مشکلات در استان گلستان درون استانی است

در ادامه "نوری سعید بنی عقیل" عضو هیئت مدیره خانه صنعت ومعدن استان گلستان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات در استان گلستان درون استانی است و به دست خود مدیران استان قابل حل است.

Samt 1

وی افزود: اگر دولت می خواهد شرایط امنیت زندگی ایجاد شود باید به فکر حمایت باشد امروزه کدام یک از افراد دولت می توانند با حقوق ماهی یک میلیون و 500 هزار تومان زندگی کنند؟! پرداخت تسهیلات فراوان به مردم فقط مردم را بدهکار تر می کند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت ومعدن استان گلستان بیان کرد: امروز یک شکاف عظیمی بین مدیران به وجود آمده است و یک بی نظمی در این واحد ها مشاهده می شود. نباید مدیران ما از بخش خصوصی غافل شوند و به صورت سنتی و روتین عمل کنند.

میزان سرانه مردم استان گلستان از شاخص کشوری از نصف هم کمتر است

در پایان "امیرحسن سعادتی" نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار کرد: میزان سرانه مردم استان گلستان از شاخص کشوری از نصف هم کمتر است و این آمار آمار خوبی نیست. سرانه استان ها با توجه به شرایط و منابعی که در اختیار دارد باید دیده شود نه اینکه برای همه استانها به صورت یکسان در نظر گرفته شود.

Samt 1

وی با بیان اینکه خانه صنعت به خاطر مردمی بودن خیلی جدی گرفته نمی شود تاکید کرد: امروز خانه صنت حتی در شورای گفتمان حضور ندارد این جای سوال است که امروز خانه صنعت و معدن چرا از جایگاه مناسبی برخوردار نیست. نه تنها امروز توجه خاصی نمی شود بلکه بر سر راه خانه صنعت و معدن مشکلاتی هم برخی ها به وجود می آورند.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: امروزه استان گلستان سومین استان فقیر کشور بعد از استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان است. این در صورتی است که استان همسایه ما یعنی مازندران دارای جایگاه خوبی در کشور است.

سعادتی خاطرنشان کرد: تنها محلی که می توان این بیکاری را درمان کرد خانه صنت و معدن است که در بخش صنعت به عنوان خط مقدم اقتصاد استان می تواند شرایط را به سمتی ببرد که وضعیت مردم بهبود پیدا کند.

وی در پایان گفت:بخش اصلی صنعت استان گلستان در کشاورزی صورت ایجاد می شود، کشاورزان ما در استان دارای املاک زیادی نیستند به همین خاطر نتوانستند در بخش کشاورزی رشد خوبی پیدا کنند.

انتهای پیام/