Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: به‎عنوان یک صنعت‎گر اعتقاد دارم پرداخت تسهیلات میلیاردی افتخار نیست و جز بدهکار کردن لطف دیگری ندارد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، الطفات کامیاب امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس، بر لزوم شکل‎گیری تشکل صنعت تأکید و اظهار کرد: شکل‎گیری تشکل صنعت ضرورت دارد و کسی که می‎خواهد وارد صنعت شود باید از این کانال عبور کند.

وی تصریح کرد: در تمام تصمیمات دولت یکی از تشکل‎هایی که می‎تواند در راستای افزایش اشتغال، توسعه صنعتی کشور و تولید صنایع دارای مزیت موثر باشد شکل‎گیری اتاق صنعت است و این یکی از مطالبات ما از دولت است.

** فقدان سرمایه‎گذار واقعی در گلستان

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه گلستان استانی کشاورزی است اما کشاورزی آنقدر درآمدزا نیست و منابع سنگین پولی و اعتباری در آن وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به درآمدزا نبودن کشاورزی بهتر است دولتمردان برای توسعه و اشتغال جوانان گلستان از منابع ملی به استان اعتبار اختصاص دهند؛ البته انتظار ما از منابع ملی همان بهره‎مندی از سهم استان است.

کامیاب با اشاره به اینکه وقتی صنایع ملی نداریم طبیعی است که نمی‎توانیم توسعه و اشتغال ایجاد کنیم، متذکر شد: به‎عنوان یک صنعت‎گر اعتقاد دارم پرداخت تسهیلات میلیاردی افتخار نیست و این تسهیلات جز بدهکار کردن لطف دیگری ندارد؛ امروز هیچ صنعتی با سود 18 تا 20 درصدی بانکی توسعه نمی‎یابد و نمی‎تواند از ماشین‎آلات روز دنیا استفاده کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه تولیدکنندگان و صنعت‎گران استان گلستان نتوانستند ماشین‎آلات خود را به روز کنند لذا در تولید با کیفیت، صادرات و ... از رقبا عقب ماندیم، گفت: از دولتمردان می‎خواهیم از منابع ملی به استان تخصیص دهند، از دیگر مشکلات ما در گلستان فقدان سرمایه‎گذار واقعی در استان است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: به گفته آقای رئیس جمهور دولت 35 هزار میلیارد از منابع ملی برای حل مشکلات موسسات مالی تزریق کرد و از جیب اقشار مختلف جامعه برداشت و به عده‎ای خاص داد این در حالی است که عده‎ای از این موسسات مالی پول مردم را به تاراج بردند.

کامیاب خاطرنشان کرد: امروز صنعت‎گران شرمنده کارگران و خانواده‎های آنها هستند و با افزایش گرانی نگران معیشت کارگران هستیم و این یکی از دغدغه‎های ما است که دولت حتماً باید به فکر ایجاد صنایع بزرگ و تخصیص منابع ملی در استان گلستان باشد.

*پرداخت تسهیلات جز مُسَکن دردی از مشکلات جوانان دوا نمی‎کند

وی از استاندار گلستان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی قدردانی کرد و افزود: جناب استاندار از تلاش و پیگیری شما تشکر می‎کنیم؛ درست است که تسهیلاتی می‎دهید اما این تسهیلاتی جز مُسَکن دردی از مشکلات جوانان دوا نمی‎کند و مشکل اشتغال استان با این راه حل نمی‎شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان یادآور شد: متأسفانه مافیایی پشت واردات محور کردن کشور وجود دارد که نمی‎خواهد تولید و صنعت رشد کند و اتاق صنعت شکل بگیرد.

انتهای پیام/