Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 روزنامه اعتماد در صفحه حادثه نوشت: بیت الله عباسپور قهرمان، پرورش اندام جهان پس از ماه ها تحمل درد بیماری نادر «واسکولیت» (التهاب رگ) روز گذشته در بیمارستان آتیه تهران از دنیا رفت.

این گزارش که در شماره روز پنجشنبه پنجم شهریور 1394 خورشیدی منتشر شد، می افزاید: حنانه تنها دختر بیت الله عباسپور قرار است امسال به مدرسه برود، به پدرش که روی تخت بیمارستان است و با بیماری می جنگد، می گوید: «صبر کردم شما بیای برام کتاب بخری.» بیت الله عباسپور قهرمان، پرورش اندام جهان پس از ماه ها تحمل درد بیماری نادر «واسکولیت» (التهاب رگ) روز گذشته در بیمارستان آتیه تهران از دنیا رفت. بیماری او از همان ابتدا با حاشیه هایی روبه رو بود، بسیاری معتقد بودند این بیماری ناشی از مصرف بی رویه مکمل هاست، اما او در مصاحبه هایی که با رسانه ها انجام داد با ذکر اینکه:«بدنساز سرش هم بشکند می گویند تاثیر مکمل است» گفت منشأ بیماری اش مصرف مکمل ها نیست. حسین فریدون، دستیار ویژه رییس جمهوری، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هادی ساعی قهرمان المپیک و بسیاری از چهره های سیاسی و ورزشی کشور در طول دوران درمان او به عیادتش رفتند. حسین فریدون پس از عیادت از بیت الله عباسپور گفت: «از هزینه های سنگین درمانی که خانواده عباسپور پرداخت کرده اند، اطلاع داریم از این رو امروز به عیادت این ورزشکار قهرمان آمدیم تا این نوید را به وی و خانواده اش بدهیم که تمام هزینه هایی که تاکنون پرداخت کرده است را بر عهده خواهیم گرفت.» پس از انتشار خبر درگذشت قهرمان جهان در رسانه های رسمی، شبکه های مجازی و خبر رسانه ها پر شدند از خبرها و تصاویری که گویی قصد معرفی این قهرمان پرورش اندام جهان را به مردم داشتند. برای بسیاری تصویر عباسپور آشنا بود، اما نمی دانستند که او قهرمان پرورش اندام دنیا و دومین بدنساز قرن ایران است. اما کسانی که اخبار دنیای ورزش را دنبال می کردند، می دانستند که حال «بیتو» رو به وخامت می رود و نیاز به حمایت دارد. دنیس جیمز، مربی بزرگ پرورش اندام جهان که بیتو او را از سال ٢٠١٣ به عنوان مربی انتخاب کرده بود، پیشتاز این حمایت شد و کمپینی جهانی برای حمایت از او تشکیل داد و به عنوان نخستین نفر هزار دلار به این کمپین اختصاص داد، نتیجه این کمپین بود که ١١٤ نفر، با اختصاص مبلغ ٥ هزار و ٩٤٠ دلار در حمایت از قهرمان پرورش اندام سهیم شدند. جیمز پس از درگذشت بیتو هم پیام تسلیت منتشر کرد: «من و هوادارانت هرگز تو را فراموش نخواهیم کرد، برادر آهنین من. برای من روز غم انگیزی است، بیتو مدت زیادی با بیماری دست وپنجه نرم می کرد، مبارزه را باخت.»
در میان پیام هایی که پس از درگذشت عباسپور در شبکه های مجازی منتشر شد، هنوز هم این جملات به چشم می خورد که منشأ ابتلای او به «واسکولیت» مصرف مکمل هایی است که ورزشکاران پرورش اندام مورد استفاده قرار می دهند. اما نگاه های دیگری هم به موضوع درگذشت او وجود داشت، بعضی از کاربران او را با مرتضی پاشایی مقایسه کردند و گفتند که پدیده ای شبیه پدیده پاشایی شکل خواهد گرفت، برخی هم به شهرت قهرمان های جامعه ایران پس از مرگ شان اشاره می کردند و انتشار و دست به دست شدن خبر درگذشت او را مورد انتقاد قرار می دادند. «مسوولان به بیت الله رسیدگی نکردند، او برای درمانش به ٤٠ هزار دلار نیاز داشت تا به بیمارستانی در آلمان اعزام شود. تعدادی از دوستانش کمپینی تشکیل دادند که هزینه هایش را تامین کنند، اما دیگر دیر شده بود.» اینها جملات محمدرضا قادری دوست بیت الله عباسپور است که چند ساعت بعد از انتشار خبر فوت او با «اعتماد» مصاحبه کرد. قادری که خود نیز از ورزشکاران ملی پوش است و با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند، در ادامه در مورد مشکلات مالی خانواده عباسپور می گوید: «بیت الله ماشینش را فروخت تا هزینه درمانش را تامین کند، من می دانم که در مراسم تشییع بیت الله کسانی که هیچ کمکی به او نکردند، در صف اول خواهند ایستاد.» صحبت های قادری در شرایطی مطرح می شود که رسانه ها از حمایت های دولتی از خانواده او خبر می دهند، ایلنا ضمن انتشار پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان به مناسبت درگذشت عباسپور نوشت: «فدراسیون های پرورش اندام و پزشکی -ورزشی نیز به دستور وزیر ورزش و جوانان و کمک و همراهی سازمان تامین اجتماعی تمام هزینه های درمانی مرحوم عباسپور را به عهده داشتند.»
*منبع: اعتماد

انتهای پیام/