Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند .

** کیهان

وقتی سخنگوی کارگزاران جوگیر و غیرتی می‌شود

عضو مرکزیت کارگزاران گفت اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم تنش نلرزد و متأثر نشود، یک ایرانی باشرف نیست.

حسین مرعشی در مصاحبه با ایلنا از ممنوع‌التصویری رئیس‌ دولت اصلاحات (یکی از سران فتنه 88) اظهار نگرانی کرده و گفته است: کشور از این وضعیت ضرر می‌کند و از این دست ضررها فراوان داریم و خروجی این ضررها تعداد بالای بیکاران و افزایش مفاسد در کشور و حضور افراد نالایق در پست‌های مدیریتی است که در نهایت زندگی مردم شیرینی خود را از دست خواهد داد.

سخنگوی کارگزاران درباره تمایل بخشی از حاکمیت به تکرار دولت نهم و عدم استقبال از قدرت گرفتن اصلاح‌طلبان گفت: اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متاثر نشود یک ایرانی باشرف نیست.

این اظهارات و دم ‌زدن از چیزی به نام شرف در حالی است که برخی اعضای کارگزاران و مدعیان اصلاح‌طلبی، علنا به وطن‌فروشی در فتنه سال 88 پرداختند و پیش از آن با خیانت ‌در دولت‌های سازندگی و اصلاحات، رکورد بالاترین تورم در حد 49/4 درصد و بزرگ‌ترین فساد (در حد قرارداد کرسنت که به مدت 25 سال، گاز ایران را 14 برابر زیر قیمت جهانی می‌فروخت و به تصریح وزیر ارشاد موجب زیان 14/5 میلیارد دلاری به کشور شد) را در کارنامه خود دارند، همچنان که مفاسد بزرگی نیز چون رشوه و پرونده‌های استات اویل و شهرام جزایری و... را مرتکب شده‌اند. این جماعت عملا در آشوب‌افکنی سال 88 تبدیل به عوامل جنگ نیابتی دشمن شدند و زمینه‌سازی با عبور از آرمان‌های امام و انقلاب، کار ترویج اباحه‌گری و لیبرالیسم را به جایی رساندند که حتی آقای محمد هاشمی با اعتراض از کارگزاران جدا شد.

از سوی دیگر سزاوار یادآوری است که عملکرد دولت‌های نهم و دهم و نیز اجزای مختلف هر یک از این دولت‌ها، یک دست نیست و از خدمت مورد استقبال و تکریم مردم تا خیانت برخی از دست‌اندرکاران حلقه انحرافی را که در فساد‌انگیزی‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی به جریان نفاق مدعی اصلاح‌طلبی اقتدا کردند، شامل می‌شود.

و بالاخره اینکه عضو مرکزیت کارگزاران (وزیر ارشاد دولت اصلاحات و زینت کابینه خاتمی) هم‌اکنون به طور رسمی و علنی مشغول گدایی همزمان از انگلیسی‌ها و آل‌سعود است که لابد این هم از نوع شرف کارگزارانی است!

ما بنی‌اسرائیل نیستیم «امام تمام شد» حرف دشمن است

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان تأکید کرد حصر سران فتنه قانونی است و ما از آن دفاع می‌کنیم.

آیت‌الله حائری شیرازی در گفت‌وگو با سایت الف اظهار داشت: در سال 88 آنهایی که مردم را به خیابان کشیدند اشتباه بزرگی را مرتکب شدند و بنده نیز در نامه‌ای از آنها سوال کردم که چرا این کار را انجام دادید. اینکه تقاضا کردید انتخابات منحل شود تقاضای غیرمعقول و غیرقانونی بود. اینکه شما معتقد هستید فرد مورد نظر وجاهت مورد نیاز را به تعبیر خودتان ندارد؛ دلیل کافی برای ابطال انتخابات نیست زیرا مردم وی را انتخاب و رای داده‌اند و نمی‌توان برخلاف رای و نظر مردم چیزی را مطرح کرد؛ زیرا رای مردم امانت است و آنکه تصمیم گرفت انتخابات منحل نشود تصمیم درستی اتخاذ کرد. و کسانی که مردم را تحریک به حضور در خیابان کردند و متعاقب آن نظام آنها را محدود و محصور کرده است نیز عمل به جا و قانونی است و از آن نیز دفاع می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: علت ماندگاری ما این بود که مردم به امام خمینی(ره) گفتند شنیدیم و اطاعت می‌کنیم. این سمعا و طاعتا معنای امامت ماست. هزار سال این راه را رفته و در این مسیر حرکت کرده‌ایم. معنا ندارد که بگوییم امام یک شخصیت فوق‌العاده‌ای بود رفت و تمام شد این دقیقا حرف دشمن است مدیریت کشور در شرایط فعلی اگر بهتر از دوران امام نباشد بدتر هم نیست و اگر سخت‌تر از دوران امام نباشد آسان‌تر هم نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری شرایط فعلی کشور را حساس‌تر از شرایط بدو انقلاب ارزیابی و خاطر نشان کرد: شرایط ما از شرایط دوران امام بسیار حساس‌تر است؛ چرا؟ زیرا آن موقع خیال می‌کردند این انقلاب چیزی می‌شود که خطرناک است و انقلاب را موسی به دنیا نیامده می‌دیدند؛ امروز انقلاب را موسی چهل ساله می‌بینند. زمانی که موسی به دنیا نیامده بود هزاران کودک بنی‌اسرائیلی را کشتند؛ اما زمانی که موسی آمد، عصا را اژدها کرد چطور با وی برخورد کردند؟ امروز انقلاب ما موسی است که عصای خود را انداخته است و اژدها شده و سحرها را بلعیده، حالا ما باید روی آن تردید کنیم؟!

وی افزود: بنی‌اسرائیل شاید از این اشتباهات کرد ولی ما بنی‌اسرائیل نیستیم. بنی‌اسرائیل ده روز حضرت موسی از بین آنها غایب شد و شک کردند اما امام ما هزار سال است غایب است و ما منتظر آن هستیم پس ما با بنی‌اسرائیل قابل مقایسه نیستیم، چون شک نکردیم. امام ما بیش از هزار و صد سال از غیبتش می‌گذرد اما اعتقاد مردم به آمدن آن هر روز بیشتر می‌شود؛ پس ما بنی‌اسرائیل نیستیم ما امت برگزیده عالم هستیم ما امت منتخب عالم هستیم و اعتقاد ما به این که امام می‌آید در بصیرت ماست و ریشه ما انتظار ماست.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبری کلمهًْ‌الفصل همه مردم ایران است تصریح کرد: رهبری بزرگوار جایگاه خودشان را دارند و اینکه آقایی می‌گوید رهبری توضیحاتی داد که من قانع نشدم صحبتهایش بی‌اعتبار است. مگر وقتی میرزای شیرازی گفت استعمال دخانیات در حکم محاربه با امام زمان(عج) است، عالم دیگری آمد بگوید من قانع نشدم؟! اگر چنین چیزی بیان می‌شد استعمار به ایران حاکم می‌شد. اینطور نیست که برخی بروند در دانشگاه‌ها صحبت کنند بگویند ما قیم نمی‌خواهیم و تحت عنوان آزادی بخواهند برخی حریم‌ها را بشکنند.

آیت‌الله حائری در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: مجلس طبق قانون اساسی باید در برجام ورود پیدا کند.

راز حمله سریع‌القلم به رانندگان تاکسی در مصاحبه مشاور اوباما

مشاور دولت اوباما می‌گوید 15 سال پیش برنامه هسته‌ای برای مردم ایران مهم نبود اما اکنون تبدیل به غرور ملی همه آنها شده است.

رابرت اینهورن (مدیرسابق منع تکثیر هسته‌ای در وزارت خارجه آمریکا) ضمن سخنانی در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن اظهار داشت: درباره توافق هسته‌ای وین نیز باید توجه شود بهتر بود ایران غنی‌سازی اورانیوم نداشته باشد. گزینه ترجیحی ما این بود که غنی‌سازی اورانیوم در ایران به صفر برسد. اما باید توجه داشت که سران ایران به مردم این کشور قبولانده‌اند که غنی‌سازی اورانیوم ضروری است و برای داشتن برنامه هسته‌ای پیشرفته باید وجود داشته باشد و اگر ایران از این کار دست بکشد، تحقیر خواهد شد و این امر به غرور ملی ایران ضربه خواهد زد.

وی می‌افزاید: این مسئله در جامعه ایران جا‌افتاده است و در نتیجه مذاکره‌کنندگان ایرانی نمی‌توانستند از این مسئله دست بکشند. اگر 15 سال پیش از موضوع غنی‌سازی اورانیوم از رانندگان تاکسی در ایران پرسیده می‌شد آنها می‌گفتند سران این کار را برای خودشان انجام می‌دهند اما حالا همه رانندگان تاکسی در تهران می‌گویند غنی‌سازی حق مسلم و ذاتی ایران است. از غنی‌سازی به عنوان حق صحبت می‌شود. در چنین فضایی، توافق هسته‌ای حاصل شده است و از منظر فوق، توافق هسته‌ای از گزینه مطلوب مدنظرمان کمتر است. عربستان سعودی دوست داشت ایران از غنی‌سازی دست بکشد اما چنین اتفاقی رخ نداده است.

اینهورن همچنین گفته است: در توافق هسته‌ای وین، موضوع موشکی ایران هم مدنظر بوده است و به عبارتی هم، به آن پرداخته نشده است. قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از گذشته محدودیتهایی درباره دسترسی ایران به فناوری موشکهای بالستیک از خارج و حتی فعالیتهای خود ایران در این زمینه اعمال کرده است. ایران هرگز مشروعیت این محدودیتها را نپذیرفته و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را که چنین محدودیتهایی اعمال کرده است، غیرقانونی توصیف کرده است. در قطعنامه‌ جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد این محدودیتها بار دیگر زنده شده‌اند. این محدودیت‌های موشکی در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) نیستند اما در قطعنامه مذکور گنجانده شده‌اند. البته طرف ایرانی باز هم می‌گوید به این محدودیت موشکی پایبند نیست و فقط خودش را به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) متعهد می‌د‌اند. به هر حال، اینکه تحریمهای موشکی مذکور برای مدت هشت سال تمدید شود، سودمند است زیرا روسیه و چین و کشورهای دیگری که به این محدودیتهای موشکی ایران رای مثبت داده‌اند، متعهد هستند به تقویت برنامه موشکهای بالستیک ایران کمک نکنند.

وی گفت: در قطعنامه مذکور محدودیتهای موشکی ایران، به کشورهای عضو سازمان ملل متحد این اجازه داده شده است تا محموله‌های انتقال قطعات و فناوری‌های موشکهای بالستیک به ایران را رهگیری کنند. باقی ماندن این محدودیتها بسیار مفید فایده خواهد بود. اگر اطلاع پیدا شود که شناوری حامل این فناوری‌ها و اقلام موشکی به ایران می‌رود، می‌توان از کشورهای دیگر خواست تا از حرکت محموله مذکور جلوگیری کند.

اظهارات مشاور اوباما درباره دفاع همه رانندگان تاکسی از برنامه هسته‌ای، ضمنا از اظهارات یکی از عناصر بی‌سواد مدعی روشنفکری در سال 92 رازگشایی می‌کند. سریع‌القلم آن زمان با توهین به مردم مدعی شده بود نباید راننده تاکسی و لبوفروش درباره برنامه هسته‌ای نظر بدهند. وی تا مدت‌ها به عنوان مشاور رئیس‌جمهور و مرکز تحقیقات استراتژیک معرفی می‌شد و غالبا در تحلیل‌های خود، طفیلی‌گری غرب را تجویز می‌کند.


سقوط آزاد در پیوند با گروهک‌های نفاق

یک نهاد مسئول از هاشمی رفسنجانی خواسته تا جلوی اقدامات فائزه گرفته شود تا مبادا در آینده از این مسیر آسیبی متوجه هاشمی شود.

به گزارش «دانا»، چندی پیش یکی از نهادهای مسئول گزارشی از اقداماتی که فائزه هاشمی در گذشته انجام داده و برخی از کارهایی که در حال حاضر توسط وی پیگیری می‌شود را به آقای هاشمی ارائه کرده است. در این گزارش به ارتباط فائزه با برخی از عناصر خارجی و منافقین هم اشاره شده است.

گفته می‌شود پیش از اینکه این گزارش به دست هاشمی رفسنجانی برسد، تذکرات لازم، و نکات ضروری درباره این موضوع به فائزه داده شده اما او ضمن توهین به مسئولان پیگیری این گزارش، اهمیتی به تذکرات نداده است.

بعد از ارائه این گزارش، از هاشمی خواسته شده است تاجلوی اقدامات فائزه گرفته شود تا مبادا در آینده از سوی فائزه آسیبی متوجه هاشمی شود.

فائزه دخترهاشمی‌رفسنجانی پس از نقش‌آفرینی در فتنه 88 بارها با سایت‌های ضد نظام و معاند ارتباط گرفته است.

وی پیش از این در مصاحبه‌ با روزنامه‌های فیگارو و بهار تصریح کرد: که با دوستان خوب بهایی و سازمان مجاهدین (منافقین) در زندان آشنا شده و سازمان تروریستی منافقین را منافقین نمی‌داند.

وی همچنین به واسطه گروهک موسوم به انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با برخی عناصر ضد انقلاب و ضد امام مرتبط شده است. فائزه هاشمی پیش از این از طریق روزنامه زن با بیوه شاه معدوم مصاحبه کرد و زمانی هم بر سر قبر شاه معدوم در قاهره حاضر شد.

از 17 دستور اجرایی تحریم‌های آمریکایی 12 مورد باقی می‌ماند

آیا دولت آمریکا تمام دستورهای اجرایی تحریمی علیه ایران را براساس برجام لغو می‌کند؟ پاسخ این پرسش منفی است و از مجموع 17 دستور اجرایی، 12 مورد آن در جهت ادامه تحریم‌‌ها باقی خواهد ماند.

به گزارش رجانیوز: تا قبل از لوزان وضعیت برداشته شدن تحریم‌ها زیاد مشخص نبود. اما بعد از لوزان وضعیت تحریم‌ها در توافق نهایی کمی روشن‌تر شد. در آنجا بود که مشخص شد آمریکا متعهد به «توقف موقت اجرا» شده است. بعد از لوزان مباحث فراوانی درباره ابعاد برداشته شدن تحریم‌ها صورت گرفت تا اینکه با نهایی شدن توافق جامع میزان و حدود برداشته شدن تحریم‌های آمریکا دقیقاً مشخص شد.

تحریم‌های آمریکا به دو بخش تقسیم می‌شود. یک دسته تحریم‌هایی که با دستورات اجرایی رئیس جمهور آمریکا اعمال شده و دسته دیگر تحریم‌هایی است که از طریق قوانین کنگره اعمال شده است. نکته مهم در این میان رابطه میان دستورات اجرایی رئیس جمهور (Executive Order) و قوانین کنگره است. این رابطه چند حالت دارد، یا میان دستور اجرایی و قانون کنگره رابطه مستقیمی نیست و دستور اجرایی به صورت مستقل به اعمال تحریمی مبادرت کرده است. حالت دیگر این است که دستور اجرایی بعد از اعمال تحریم و نشان دادن ظرفیت خود در قانون کنگره آورده شده است و اصطلاحاً codify شده است. حالت دیگر هم این است که قانون کنگره وضع شده و دستور اجرایی رئیس جمهور برای اعمال آن وضع شده است. لغو شدن دستورات اجرایی در حالت اول و حالت سوم مؤثر است. در حالت دوم بی‌فایده خواهد بود.

موافقان توافق جامع معتقدند که هر چند قوانین کنگره تنها اجرایش متوقف می‌شود، اما در مقابل دستورات اجرایی رئیس جمهور لغو می‌شود و این یک دستاورد بزرگ است. دو ایراد به این استدلال وارد است. اول اینکه این دسته از افراد به نسبت میان دستورات اجرایی و قوانین کنگره توجه نداشته و به صورت بسیط با این مسأله مواجهه می‌کنند. ایراد دوم به این افراد این است که آیا لغو دستورات اجرایی که رئیس جمهور آمریکا به آن متعهد شده است شامل تمام دستورات اجرایی می‌شود یا تنها بخشی از آنها را شامل می‌شود؟

در بند 17/4 از ضمیمه پنجم برجام بیان شده است که آمریکا دستورات اجرایی شماره 13574، 13590، 13622، 13645 و بندهای 5 تا 7 و 15 دستور اجرایی شماره 13628 را در روز اجرا لغو خواهد کرد. سؤال مهم این است که آیا دستورات اجرایی اشاره شده در برجام تمامی دستورات اجرایی رئیس جمهور آمریکاست؟

رجانیوز با انتشار فهرست 17 دستور مورد اشاره نوشت: هر کدام از این دستورهای اجرایی به تحریم‌ بخشی از اقتصاد ایران مبادرت کرده و هم وزن نیستند. برخی اثرات بیشتری نسبت به سایر دستورات دارند. اما آنچه که با بررسی فهرستی این دستورات مشخص می‌شود این است که تنها 5 دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا از 17 دستور اجرایی موجود لغو می‌شود.

برای نمونه دستور اجرایی 13599 که قرار نیست در روز اجرا لغو شود مربوط به بلوکه شدن دارایی‌های مؤسسات مالی ایران و بانک مرکزی ایران در آمریکاست. این دستور اجرایی بند C از بخش 1245 قانون NDAA را عملیاتی می‌کند.

** خراسان

درخواست عجيب يک مسئول براي قطع درختان

در حالي که بر اساس مصوبه دي ماه سال 92 کابينه، مقرر شده است به منظور حفظ و مديريت جنگل هاي کشور، سازمان جنگل ها موظف باشد اجراي طرح هاي جنگلداري در شمال کشور را به نحوي برنامه ريزي و مديريت کند که چوب حاصل از بهره برداري جنگل، صرفاً از درختان آسيب ديده (شکسته، افتاده، ريشه کن، آفت زده) وعمليات پرورشي تأمين شود، يکي از وزراي کابينه با ارسال نامه‌اي رسمي، درخواست لغو اين دستور را داده که با مخالفت مسئولان ارشد نهاد رياست جمهوري مواجه شده است.

کمک 100 ميلياردي به يک وزارتخانه براي انجام وظايفش
بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، در حالي که بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول ارشد اجرايي به رئيس سازمان مديريت، اعلام شده است که حسب موافقت هيئت وزيران ، مبلغ 100 ميليارد ريال به صورت هزينه اي از محل اعتبارات جزء ۱ رديف (۵۱۰۰۰۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۴ تحت عنوان "هزينه هاي پيش بيني نشده"، بابت کمک به توسعه ورزش، در اختيار وزارت ورزش و جوانان قرار مي گيرد که فلسفه اين اقدام مشخص نيست و اگرچه ضوابط قانوني در آن رعايت شده اما با توجه به ماهيت شکل گيري اين وزارتخانه، اختصاص کمک براي انجام وظايف ذاتي وزارت ورزش، جاي تامل دارد.

** جمهوری اسلامی


یک گروه ضد اسلامی درصدد به نمایش در آوردن کاریکاتورهایی از پیامبر

یک گروه ضد اسلامی دانمارک درصدد به نمایش در آوردن کاریکاتورهایی از پیامبر اکرم اسلام است. پایگاه «اندرزگرانوس» نوشت: گروه دانمارکی «مسلمانان را متوقف کنید»، در نظر دارد هفته آینده در میدان «اکسل تورف» تصاویری کاریکاتوری از پیامبر اکرم منتشر کند. رئیس این گروه افراطی در گفت و گو با یکی از شبکه‌های دانمارکی تصریح کرد ما این کار را انجام می‌دهیم زیرا دیگران جرات انجامش را ندارند و این مشکل بزرگی علیه آزادی بیان است. این گروه ضد اسلامی قبلاً نیز تصمیم داشت تصاویر موهن به پیامبر اکرم(ص) را در مکان‌های دیگری همچنین کتابخانه سلطنتی به نمایش بگذارد اما خواسته‌هایش پذیرفته نشد به همین دلیل تصمیم گرفت این برنامه را در میدان برگزار نماید.


دستور آمریکایی‌ها به کردها برای حمله نکردن به داعش

یک سایت عراقی دستور آمریکایی‌ها به کردها برای حمله نکردن به داعش را افشا کرد. پایگاه خبری سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق، ضمن افشای این خبر، اعلام کرد آمریکایی‌ها از این گروه تروریستی و تکفیری حمایت می‌کنند. این پایگاه خبری کردی در خبر خود به نقل از یک مقام امنیتی فاش ساخت که آمریکایی‌ها به عنوان رهبر ائتلاف ضدتروریسم به تازگی به یکی از گروه‌های کردی دستور داده‌اند علیه نیروهای تروریستی و تکفیری داعش در دروازه بعاج وارد عمل نشوند. دروازه بعاج در مرز عراق با سوریه قرار دارد و مهم‌ترین راه ارتباطی داعش در موصل با استان الرقه در سوریه است. آمریکایی‌ها همچنین تاکید کرده‌اند که گروه‌های کرد حق ندارند این مسیر تردد را ببندند و علیه داعش وارد عمل شوند.


رهبر جدید حزب کارگر انگلیس کناره‌گیری کرد

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس ضمن کناره‌گیری از ریاست ائتلاف ضد جنگ این کشور اعلام کرد مقابله با اسلام هراسی حتی با کناره‌گیری از سمت ریاست ضد جنگ همواره انگیزه وی باقی می‌ماند. «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس که روز شنبه طی نامه‌ای سرگشاده از سمت ریاست ائتلافی موسوم به «توقف جنگ» کناره‌گیری کرده در پایگاه خبری گروه «توقف جنگ» نوشته است «من مطمئن هستم همه شما دلایل من را متوجه هستید. کار من درحال حاضر رهبری حزب کارگر است که شامل مبارزه برای صلح و عدالت جهانی می‌شود و نیازمند توجه بدون وقفه من است.» وی که در طول چهار سال گذشته ریاست این ائتلاف ضد جنگ را در انگلیس برعهده داشت، در ادامه نوشت «این گروه بهترین کمپین سیاسی بریتانیاست و انگیزه‌های آن که تضاد با جنگ افروزی، آزادی مدنی و مقاومت در مقابل اسلامی هراسی هستند، انگیزه من باقی خواهد ماند.» وی گفت با کناره‌گیری از ریاست گروه، عضویت خود را از گروه پایان نمی‌دهد و با این ائتلاف و فعالیت‌های آن در تقابل با جنگ افروزی و تجاوز ادامه می‌دهد. وی در ادامه خاطرنشان کرد اعضای گروه برای صلح با یکدیگر متحد می‌مانند.

** قانون

هیاتی از مجمع تشخیص به چین رفت

ايرنا معاون اطلاع رسانی، پژوهش و امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیاتی عالی رتبه از‌اين نهاد به ریاست غلامعلی حداد عادل شامگاه ديشب به دعوت دولت چین عازم پکن شد.علی رضایی افزود: در‌اين سفر تعدادی از دبیران کمیسیون‌های تخصصی، اعضا و مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام و برخی مسئولان وزارت امور خارجه حضور دارند.وی ادامه داد: هیات اعزامی از مجمع تشخیص مصلحت نظام در‌اين سفر یک هفته‌اي با برخی مقامات سیاسی چین دیدار و در موضوعات فی مابین بحث و تبادل نظر می‌کنند. معاون اطلاع رسانی، پژوهش و امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد:‌اين هیات علاوه بر بازدید از مراکز اقتصادی، صنعتی و فرهنگی پکن با مسئولان و فعالان اقتصادی چین در زمینه مناسبات اقتصادی و همکاری‌های مشترک رایزنی می کنند.

مهدوي‌كني رئيس دانشگاه امام‌صادق(ع) شد

فارس حجت الاسلام سعید مهدوی کنی با تصمیم اعضای هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان رئیس جدید‌اين دانشگاه انتخاب شد.وي دوره كارشناسي خود را در شته رياضي پشت سر گذاشت و مدرك دكتراي خود را در رشته فرهنگ و ارتباطات به ثبت رسانده است.

تخت‌روانچی هم به جمع عزاداران پيوست

ايلنا مادر مجید تخت روانچی شنبه‌شب دار فانی را وداع گفت. مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و از دیپلمات‌های برجسته کشورمان است که همچنین در مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم حضور پررنگ و موثری داشته است.

تعطیلی سفارت‌ايران در صنعا حقیقت ندارد

تابناك حسن قشقاوی، معاون امور کنسولی و‌ايرانیان خارج از کشور وزارت خارجه با اشاره به حواشی مربوط به تعطیلی سفارت‌ايران در صنعا اعلام کرد: ‌مسائلی که در‌اين خصوص مطرح می‌شود صحت ندارد و سفارت کشورمان در صنعا همچنان دایر است.وي افزود: با توجه به فرارسیدن تعطیلات تابستانی سفیر‌ايران در صنعا براي بازدید از خانواده برای مدتی کوتاه به کشورمان بازگشته بود و اخبار مربوط به تعطیلی سفارت‌ايران در صنعا حقیقت ندارد.خاطرنشان می‌شود گفته می‌شد هواپیماهای عربستان سعودی منزل مسکونی سفیر عمان و اقامتگاه پسر رئیس‌جمهور سابق یمن را هدف قرار دادند و در جریان‌اين حملات، به سفارت‌ايران که در مجاورت منزل سفیر عمان قرار داشت، خسارت‌هایی وارد شده است.

روحانی ۲ مهر به نیویورک می رود

مهر رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، به‌زودی عازم نیویورک خواهد شد.رئیس جمهور در‌اين سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبیین نظرات ملت‌ايران درباره مهم‌ترین مسائل بین‌المللی، دیدارهایی با روسا و مقامات سایر کشورها خواهد داشت.همچنین دیدار با‌ايرانیان مقیم آمریکا و گفت‌وگو با شبکه‌های مختلف تلویزیونی از دیگر برنامه‌های روحانی در‌اين سفر است.این سفر، سومین حضور روحانی در قامت رئیس جمهور‌ايران در سازمان ملل است. وی در اولین حضور طرح «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» را ارائه داد که‌اين طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.

پیگیری‌ها برای دیدار با زنجانی‌ادامه دارد

تسنيم عضو هیات پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با بیان‌اينکه اعضای‌اين هیات از دیدار با وی در زندان اوین منصرف نشده‌اند، گفت: پیگیری‌ها برای دیدار ۴ نماینده مجلس با زنجانی ادامه دارد. امیر عباس سلطانی عضو هیات پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس شورای اسلامی از ادامه پیگیری‌ها برای ملاقات با زنجانی در زندان اوین خبر داد و گفت: با توجه به‌اينکه در گذشته پیگیری‌هایی از سوی‌اين هیات برای ملاقات با بابک زنجانی در زندان اوین انجام شده بود که قوه‌قضايیه با آن مخالفت کرد، اما نمایندگان مجلس از‌اين دیدار منصرف نشده و پیگیری‌ها ادامه دارد. وی افزود: در حال حاضر در مرحله رایزنی با قوه‌قضايیه و نهادهای دیگر برای ملاقات با بابک زنجانی در زندان اوین هستیم؛ البته از طرفی نیز منتظر برگزاری جلسه دادگاه وی در روز ۱۱ مهر خواهیم بود تا ببینیم نتیجه چه می‌شود. سلطانی همچنین خاطر نشان کرد: قرار است در دیداری که با بابک زنجانی خواهیم داشت وی توضیحاتی درباره روند چگونگی مبادله پول نفت و همین‌طور بازنگرداندن آن به خزانه عمومی کشور به اعضای‌اين هیات ارائه دهد. محمدحسن دهدشتی، امیرعباس سلطانی، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد و حجت‌الاسلام موسی احمدی پرونده بابک زنجانی در مجلس را پیگیری می‌کنند.

** آرمان

تشکر اینستاگرامی طلایی

شنیده شد که مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای شهر تهران چند روز پیش دچار سوختگی شد. او را در بیمارستان شهید چمران در شمال شرقی تهران بستری کردند. طلایی در صفحه اینستاگرامش عکسی از خودش روی تخت بیمارستان منتشر کرده است. او زیر این عکس نوشته است: در اين چند روز آنقدر شرمنده محبت‌هاى شما دوستان شدم كه نمي‌دانم با چه زبانى از شما عزيزان تشكر كنم! با دعاي شما و تلاش پزشكان و كادر درمان بيمارستان شهيد چمران كه بسيار از محبت‌هايشان ممنونم به بخش منتقل شدم .التماس دعاى خير دارم.

تجمع‌کارگران خودروسازی مقابل مجلس

شنیده شد که جمعی از کارگران صنعت خودروسازی کشور صبح دیروز در مقابل مجلس تجمع کردند. کارگران کارخانه‌های خودروسازی و قطعه سازی با تجمع مقابل مجلس خواستار تضمین امنیت شغلی خود از سوی نمایندگان مجلس شدند. تجمع کنندگان معتقد بودند که تحریم خرید خودروهای صفر داخلی در کنار واردات خودروهای خارجی منجر به اخراج کارگران شاغل در صنعت خودرو خواهد شد.

درخواست هسته‌ای عزت‌ا... انتظامی

شنیده شد که آقای بازیگر سینمای ایران طی یادداشتی از همه مردم خواسته است که از توافق هسته‌ای حمایت کنند. ایران نوشت؛ عزت‌ا... انتظامی در یادداشتی آورده است: «عزت‌ا... انتظامی هستم. به لطف شما معروف به «آقای بازیگر». همواره به صلح‌طلبی شهره بوده‌ام. کسی که هیچ‌گونه درگیری و کشمکشی را نمی‌پسندد. از منازعات سیاسی بیزار است و همیشه خواهان حل مسالمت‌آمیز اختلاف‌هاست و امروز که کشورمان ایران نیز یکی از دشوارترین چالش‌هایش را پس از سال‌ها فراز و نشیب با سربلندی پشت سر گذاشته و توانسته است پس از دو سال گفت‌وگوی نفس‌گیر با قدرت‌های بزرگ جهان به توافق برسد و به آرامش برسد، من نیز به سهم خود به عنوان یک ایرانی متعصب از این دستاورد بزرگ ملی حمایت می‌کنم و از همه اهل نظر هم می‌خواهم که از آن حمایت کنند.

هیچ بازیگری ممنوع التصویر نیست

شنیده شد که مدیر روابط عمومی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: انتشار اخباری مبنی بر ممنوع التصویر شدن بازیگران از سوی این شورا کذب است و تاکنون شورای نظارت بر سازمان صداوسیما هیچ بازیگری را ممنوع التصویر اعلام نکرده است. الف نوشت؛در پی انتشار خبر ممنوع التصویری تعدادی از بازیگران زن از سوی شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، «امید شریفی» مدیر روابط عمومی این شورا ضمن رد این خبر اعلام کرد وظیفه شورای نظارت اعلام سیاست‌ها و چارچوب‌های کلی سازمان صداوسیما و نظارت بر حسن اجرای قوانین است. وی ادامه داد: این شورا در مصوبه اخیر خود در خصوص ماموریت سازمان صداوسیما در قطع همکاری با هنرمندانی که در شبکه‌های مجازی از خود تصاویر هنجارشکنانه و دور از شئونات اخلاقی و ضوابط سازمانی منتشر می‌کنند، تاکنون به مصادیق ورود نداشته است.

غیبت یک‌ماهه 2 مدیر قالیباف!

شنیده شد که معاون حمل و نقل و ترافیک تهران و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در آستانه بازگشایی مدارس به سفر حج رفته اند. صراط نوشت؛ سفر زیارتی جعفر تشکری هاشمی و محسن نایبی در حالی است که واحدهای زیرمجموعه این دو، در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، شلوغ ترین فصل کاری خود را می‌گذرانند. هنوز معلوم نیست این دو مدیر حوزه حمل و نقل، در آستانه مهرماه، چگونه به صورت همزمان، اجازه چنین سفری را دریافت کرده اند؟ گفتنی است محسن نایبی، مدیر یک کاروان زیارتی حج است و یکی از کشته‌شدگان حادثه سقوط جرثقیل در مکه از اعضای کاروان او بود. حضور عالی‌ترین مقام ترافیکی تهران و نیز مدیرعامل پرترددترین سیستم حمل و نقل پایتخت در مترو عملا حوزه حمل و نقل تهران را در شلوغ ترین روزهای کاری خود بدون مسئول گذاشته است.

برخی از صفحات ویکی‌ پدیا رفع فیلتر شد

شنیده شد که برخی صفحات ویکی‌پدیا که اطلاعاتی درباره مسئولان نظام را منتشر کرده‌اند، رفع فیلتر شده‌اند. آنا نوشت؛ مدت‌ها بود که صفحات مرتبط با مسئولان نظام در ویکی‌پدیا فیلتر شده بود. آن‌طور که عبدالصمد خرم‌آبادی، مشاور قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در سال ۱۳۹۲ درباره فیلتر شدن صفحه «محمود احمدی‌نژاد» در ویکی پدیا توضیح داده بود، در این صفحه نسبت‌های ناروایی علیه او مطرح شده بود. به همین دلیل محتوای این صفحه پس از بررسی‌های کارشناسی، به استناد بند «د-۳» فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی (نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات رسمی) فیلتر شده بود. صفحات شخصیت‌های دیگری از جمله امام‌خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و آیت ا... هاشمی‌رفسنجانی نیز پیش از این در دسترس نبود.

توضیح کفاشیان درباره جمله حاشیه ساز

شنیده شد که علی کفاشیان درباره جمله حاشیه‌سازش مبنی بر اینکه تاج کارگزار باند اصفهانی‌هاست، توضیحاتی ارائه کرد. فرارو نوشت؛علی کفاشیان در ابتدا گفت: در مصاحبه من با برنامه دید در شب، مجری برنامه به شوخی درخصوص باند اصفهانی‌ها در فدراسیون از من سوال کرد و من در پاسخ به ایشان ضمن بیان مطلب فوق که کاملا به صورت طنز بیان شد وارد بحث جدی شدم و با جدیت کامل در ادامه صحبت‌هایم اعلام کردم که من به هیچ عنوان به وجود یک باند اصفهانی در فدراسیون فوتبال اعتقادی ندارم. وی در ادامه بیان کرد: ضمن این که در ادامه صحبت‌ها در این برنامه اعلام کردم که بیان مطالب مربوط به قومیت‌ها در کشور ایران به هیچ عنوان صحیح و جایز نیست. به اعتقاد من همه ما ایرانی هستیم و در کشور عزیزمان زندگی می‌کنیم و بیان مطالب این چنینی در خصوص وجود قومیت‌ها در بخش‌های مختلف کشور درست نبوده و بهتر است به این بحث‌ها که در یک برنامه مطرح شده و بخش‌هایی از آن که به صورت شوخی و طنز عنوان شده است، دامن نزنیم.

دیدار سرزده دادستان از زندان زنان

شنیده شد که اواخر هفته گذشته بود که دادستان تهران با حضور در زندان زنان در شهرستان ری به بازدید از بخش‌های مختلف این زندان پرداخت. دانا نوشت؛ عباس جعفری دولت‌آبادی بدون اطلاع قبلی و به‌طور سرزده در ندامتگاه زنان حضور یافت و در ارتباطی چهره به چهره با زندانیان به گفت‌و‌گو پرداخت و پای صحبت آنان نشست وبا شنیدن مشکلات قضایی و خواسته‌های آنان دستوراتی را جهت حل مشکلات وتقاضای زندانیان صادر نمود و از بند مخصوص زندانیان مواد مخدر نیز بازدید کرد.

اعتراض عجيب در بندرعباس

شنیده شد که عضو شوراي شهر بندرعباس در اعتراض به سرازير شدن پسآب فاضلاب در خليج‌فارس در مقابل خروجي لوله فاضلاب قرار گرفت. ايسنا نوشت؛ كيانوش جهانبخش، نماينده شوراي شهر بندرعباس توضيح داد: اين معضل يكي از چالشهاي مهم است و ما در قبال نسل آينده مسئول هستيم. وي افزود: شواهد و نتايج آزمايشگاهي، آلودگي پساب فاضلاب را تاييد مي‌كند اما با انكار بخش ذيربط مواجه مي‌شويم. حتي تذكرات و پيگيري‌ها نتيجه‌اي نداشته و فقط فرافكني شده است. جهانبخش خاطرنشان كرد: دريا،هديه‌ خداوند به مردمان هست و هميشه باعث بركت براي مردم بوده است، اما با اين كارها چالشي جدي براي نسل آينده به وجود آمده است.

** شرق

اظهار نظر الهام و جوانفکر درباره ورود احمدی‌نژاد به انتخابات


انتخاب: غلامحسین الهام، سخنگوی دولت احمدی‌نژاد، در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله خزعلی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا احمدی‌نژاد قصد ورود به انتخابات مجلس را دارد، گفت: احمدی‌نژاد فعلا برنامه‌ای برای انتخابات ندارد اما علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد، در همان مراسم گفت: احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس حضور نخواهد داشت. احمدی‌نژاد نسبت به فعالیت‌های انتخاباتی ادای تکلیف می‌کند و اگر حس تکلیف برای وی ایجاد شود، تکلیفش را ادا خواهد کرد.

مرتضوی وقت‌کشی می‌کند


آنا: وکیل‌مدافع سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سعید مرتضوی هنوز جهت اعتراض به حکم صادرشده درخصوص پرونده تأمین اجتماعی اقدامی انجام نداده است، گفت: مرتضوی برای اینکه وقت‌کشی کند، هنوز برای دریافت دادنامه خود مراجعه نکرده است. مجتبی نظری، گفت: در پرونده تأمین اجتماعی من به‌عنوان وکیل و در پرونده کهریزک آقای روح‌الامینی به دلیل تبرئه مرتضوی می‌توانیم درخواست تجدیدنظر ارائه دهیم؛ البته این حق برای آقای مرتضوی هم محفوظ است تا نسبت به حکمش اعتراض کند. نظری ادامه داد: شاید هم مرتضوی منتظر مانده تا ما تقاضای خود را ارائه دهیم و او آنها را بخواند تا بتواند جواب مساعدی به لوایح بدهد.


ادامه بررسی درخواست مجوز مجمع ایثارگران و حزب اتحاد ملت


ایسنا: سخنگوی وزارت کشور درباره آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست مجوز مجمع ایثارگران از تشکل‌های اصلاح‌‌طلب گفت: وزارت کشور در حال بررسی اسناد و مدارک و تهیه استعلامات درباره این تشکل سیاسی است. حسینعلی‌امیری در حاشیه مجلس ختم آیت‌الله خزعلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت کشور در حال رسیدگی به درخواست مجوز چندین تشکل جدید است، تصریح کرد: مجمع ایثارگران یکی از این تشکل‌هاست که وزارت کشور مدارک این تشکل را همانند سایر تشکل‌ها بررسی می‌کند. او درباره مجوز فعالیت در حزب اتحاد ملت ایران نیز گفت: این حزب از کمیسیون ماده ١٠ احزاب پروانه تأسیس گرفته، اما مجوز نهایی این حزب هنوز صادر نشده و فرایند اداری آن در حال دنبال‌شدن است.

توضيح عرب‌سرخی در باره تشکیل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب


فیض الله عرب‌سرخی با بیان اینکه از فعالیت‌های مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب اطلاع چندانی ندارد، گفت: تا جایی که می‌دانم، رزمندگان دوران دفاع مقدس در جهت ایجاد یک حزب تازه تلاش می‌کنند و برخی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب نیز که از ایثارگران سال‌های جنگ تحمیلی بوده‌اند، در این موضوع مشارکت دارند. او با اعلام اینکه تشکیل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب به معنای احیای سازمان مجاهدین انقلاب نیست، افزود: فکر نمی‌کنم صرف حضور چندنفر از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در مجمع ایثارگران را بتوان به معنای احیای مجدد سازمان مجاهدین انقلاب در نظر گرفت، هرچند ما تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم سازمان را مجددا فعال کنیم. عرب‌سرخی با اشاره به گفت‌وگوی برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب با اعضای شورای نگهبان درباره انتخابات اسفندماه، گفت: بعضی از چهره‌های جریان اصلاحات با اعضای شورای نگهبان جلساتی را برگزار کرده‌اند که امیدوارم این جلسات ادامه پیدا کند و نتایج مطلوبی را هم به همراه داشته باشد... .

اسدالله رازانی استاندار جدید کرمانشاه شد


فارس: قائم‌مقام وزیر کشور گفت به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت وزیران اسدالله رازانی، به‌عنوان استاندار جدید کرمانشاه منصوب شد. حسینعلی‌امیری قائم‌مقام وزیر کشور گفت: بنا به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب امشب هیأت وزیران اسدالله رازانی به‌عنوان استاندار جدید کرمانشاه منصوب شد. پیش‌ازاین ابراهیم رضایی‌بابادی این سمت را بر عهده داشت. اسدالله رازانی، استاندار کردستان، بعد از عبدالله رمضان‌زاده در استاندار کردستان بود که درحال‌حاضر در صندوق توسعه ملی حضور دارد.

** ایران

دیدار هیأت رئیسه کمیسیون «برجام» با رئیس مجلس

هیأت رئیسه کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی «برجام» صبح دیروز با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار کردند. یک نماینده نزدیک به لاریجانی به خبرنگار «ایران» گفت: «رئیس مجلس از برخی حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون عملکرد کمیسیون برجام راضی نیست و قاعدتاً در جلسه دیروز به هیأت رئیسه کمیسیون هم تذکراتی داده است.» این نماینده که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برجام موجب دودستگی در کشور نشود، افزود: «لاریجانی هم نسبت به این موضوع دغدغه دارد و همواره توصیه کرده‌ که بررسی توافق هسته‌ای زمینه‌های انشقاق در جامعه را به وجود نیاورد.» گفتنی است پیش از این از رئیس مجلس برای حضور در جلسات کمیسیون دعوت شده بود که این اتفاق تاکنون محقق نشده است.

روایت امریکایی از نقش اجماع ملی ایرانیان در توافق

مشاور رئیس جمهوری امریکا گفت: «درباره توافق هسته‌ای وین نیز باید توجه شود بهتر بود ایران غنی‌سازی اورانیوم نداشته باشد. گزینه ترجیحی ما این بود که غنی‌سازی اورانیوم در ایران به صفر برسد. اما باید توجه داشت که سران ایران به مردم این کشور قبولانده بودند که غنی‌سازی اورانیوم ضروری است و داشتن برنامه هسته‌ای پیشرفته باید وجود داشته باشد و اگر ایران از این کار دست بکشد، به غرور ملی ایران ضربه خواهد زد. این مسأله در جامعه ایران جا افتاده بود و در نتیجه مذاکره کنندگان ایرانی نمی‌توانستند از این مسأله دست بکشند.» به گزارش «انتخاب»، رابرت آینهورن، دبیر سابق بخش «منع تکثیر هسته‌ای» در وزارت خارجه امریکا که در حال حاضر کارشناس ارشد مؤسسه تحقیقاتی بروکینگز است، در سخنانی در مؤسسه تحقیقاتی سیاست خاورنزدیک واشنگتن افزود: «حالا حتی همه رانندگان تاکسی در تهران می‌گویند غنی‌سازی حق مسلم و ذاتی ایران است. در چنین فضایی، توافق هسته‌ای حاصل شده و از منظر فوق، توافق هسته‌ای از گزینه مطلوب مدنظرمان کمتر است.»

بررسی نحوه پخش «برجام» در شورای نظارت بر صدا و سیما

نایب رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: «پخش جلسه‌های برجام به گونه‌ای بود که احساس شد صدا و سیما طرف منتقدان برجام را گرفته است از این رو شورای نظارت بر صدا و سیما هفته آینده این موضوع را بررسی و تذکرهای لازم را به صدا و سیما خواهیم داد.»سید رمضانعلی شجاعی کیاسری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: «ما در هنگام پخش برخی جلسات شاهد بودیم که برخی قسمت‌ها سانسور می‌شد و برخی بخش‌ها پررنگ‌تر جلوه داده می‌شد، اینها اشکال‌ها و تخلف‌های صدا و سیما است.»

وزیر ارتباطات: نامه‌ فیلترینگ «تلگرام» را امضا‌ نکرده‌ام

وزیر ارتباطات به مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره فیلترینگ «تلگرام» واکنش نشان داد و گفت: تصمیمی برای فیلتر‌شدن «تلگرام» نداریم، اما فیلترینگ هوشمند ادامه می‌یابد. به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه حضور در مراسم ختم پدر فرمانده نیروی انتظامی، در پاسخ به سؤالی درباره این شایعه که شخص وی، نامه‌ای را برای فیلتر‌ شدن نرم‌افزار «تلگرام» امضا کرده است، تصریح کرد: «چنین چیزی صحت ندارد و من چنین نامه‌ای را امضا‌ نکرده‌ام.»


تجمع جمعی از کارگران خودروسازی در مقابل مجلس

جمعی از کارگران شاغل در کارخانه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی استان تهران دیروز در مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار تضمین امنیت شغلی خود و سایر همکاران‌شان شدند. به گزارش «خانه ملت»، تجمع‌کنندگان اظهار داشتند در شرایطی که مرزهای رسمی کشور به روی واردات خودروهای خارجی باز است، ادامه تحریم خرید خودروهای صفر کیلومتر داخلی می‌تواند به اخراج کارگران شاغل در این صنعت منجر شود. علیرضا محجوب، نماینده تهران نیز در صحن علنی موضوع کارگران شاغل در بخش خودروسازی را مهم و اشتغال آنها را در معرض تهدید خواند و ابراز امیدواری کرد مجلس محترم با توجه به اینکه عوارض واردات خودرو را وضع کرده است، متوجه اهمیت این موضوع باشد.

انتهای پیام/