Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امام به عنوان فرمانده کل قوا و رهبرکبیر انقلاب اسلامی همواره با اتخاذ مواضع و تصمیمات مُدبّرانه سُکان انقلاب اسلامی را در تلاطم حوادث بخوبی پیش راند. یکی از بزرگترین حوادث تاریخ سیاسی معاصر ایران و جهان 8 سال دفاع مقدس است که طی این مدت ایران بطور بی رحمانه مورد تجاوز ارتش متجاوز عراق به فرماندهی صدام حسین قرار گرفت .

به گزارش تیترآزاد، غلامرضا خاركوهي تاريخنگار و نويسنده گلستاني مواضع امام خميني (ره) در زمان دفاع مقدس را طي مجموعه اي جمع آوري نموده كه قسمت چهارم آن را خواهيد خواند.
امام به عنوان فرمانده کل قوا و رهبر کبیر انقلاب اسلامی همواره با اتخاذ مواضع و تصمیمات مُدبّرانه سُکان انقلاب اسلامی را در تلاطم حوادث بخوبی پیش راند. یکی از بزرگترین حوادث تاریخ سیاسی معاصر ایران و جهان 8 سال دفاع مقدس است که طی این مدت ایران بطور بی رحمانه مورد تجاوز ارتش متجاوز عراق به فرماندهی صدام حسین قرار گرفت .
در این مدت همه کشورهای اروپایی و آمریکا و روسیه و حتی برخی از دول آفریقایی و عربی و اسرائیل و ژاپن نیز به کمک صدام شتافتند. مواضع اصولی و شجاعانه حضرت امام در روزهای پر حماسه دفاع مقدس، در واقع مهمترین سرفصل تاریخ جنگ می باشد که بسیار راهگشای ملت رزمنده ایران در مقابله با متجاوزان بود. لذا در اینجا مروری داریم بر نخستین مواضع امام در نخستین روزهای جنگ از 31 شهریور تا 8 مهر ماه سال 1359شمسی .
*************************
پیام امام در باره مانور هوايى ارتش ایران در آسمان تهران در تاریخ 3 مهر 1359/ 15 ذى القعدة 1400قمری .
بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏
در دو- سه ساعت قبل، يك صدايى در بالاى آسمان پيدا شد و از جاهاى مختلف از قرارى كه گفتند اظهار نگرانى كردند. در صورتى كه مسئله‏اى نبود كه نگرانى داشته باشد.
ما قوى هستيم و قدرتمند هستيم و ما بر آنها غلبه خواهيم كرد.
ملت ايران بايد از اين طور مسائل هيچ نترسد، در صورتى كه مسئله‏اى نبوده است؛ و فقط آن طورى كه به ما اطلاع دادند يك مانور هوايى بوده است براى امتحان، و هيچ خوفى نيست در كار، و همه ما سالم و سلامت هستيم و در اينجا هم هيچ قضيه‏اى واقع نشده.
و من از ملت بزرگ ايران خواهانم كه در هر مسئله‏اى كه پيش مى‏آيد قوى باشند، قدرتمند باشند، متكى به خداى تبارك و تعالى باشند و از هيچ چيز باك نداشته باشند.
ما از آن قدرتهاى بزرگ نترسيديم، اين كه قدرتى ندارد، عراق كه چيزى نيست. در صورتى كه در خود عراق و در بغداد- از قرارى كه اطلاع دادند- الآن در بغداد مشغول به تفنگ‏اندازى و انفجارات است و اينها در حال انفجار هستند، در حال احتضار [رو به موت] هستند و ان شاء اللَّه با دست قوى ملت و با تأييد خداى تبارك و تعالى اين ريشه‏هاى فساد قطع خواهد شد و اسلام گسترش پيدا خواهد كرد در همه جا. و ما متكى به خدا هستيم و با اتكا به خدا از هيچ چيز ترسى نداريم. و شما ملت عزيز مجتمع باشيد، مصمم باشيد و از هيچ چيز هراس نداشته باشيد كه هراسى هم نيست.
و السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته.
منبع: کتاب صحيفه امام- جلد ‏13

انتهای پیام/