Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سرپرست استانداری گلستان گفت: نقش اصلی پروژه بند ولی پخش سیلاب و انتقال بخشی از ظرفیت رودخانه گرگانرود تا میزان 40 مترمکعب در ثانیه به سمت کانال های پایین دست به رودخانه شور و کاهش حجم رودخانه گرگانرود برای به حداقل رساندن سیلاب ها است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما؛ میرمحمد غراوی ظهر امروز در آیین افتتاح کانال انحرافی بند ولی در گنبد کاووس اظهار کرد: ایجاد کانال بندولی یکی از پروژه های مصوب شورای هماهنگی مدیریت بحران بود که برای مقابله آتی در زمان سیلاب به استان کمک می کند.

وی با بیان اینکه در این سیلاب متوجه شدیم که در انتقال و پخش آن باید اقدامات بیشتری انجام می دادیم، افزود: در حین سیلاب متوجه شدیم که قدرت تخلیه رودخانه های ما بسیار کم است، به ویژه رودخانه گرگرود با حجم حدود 120متر مکعب در ثانیه که سالیان سال لای و رسوب همه جای آن را گرفته بود و قدرت تخلیه نداشت.

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: همزمان با مقابله سیل در استان در مصب رودخانه که بازگشایی رودخانه ها به دریا را داشتیم از قرارگاه خاتم الانبیا دعوت کردیم و این پروژه در کمترین زمان ممکن توسط سپاه پاسداران به مردم استان هدیه شد.

غراوی تصریح کرد: نقش اصلی این کانال پخش سیلاب و انتقال از بخشی از ظرفیت رودخانه گرگانرود تا میزان 40 مترمکعب در ثانیه به سمت کانال های پایین دست کانال شورو رودخانه شورو کاهش حجم رودخانه گرگانرود برای به حداقل رساندن سیلاب ها و خسارت آن است.

وی با تایید سخنان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا پاسداران مبنی بر تامین اعتبار جهت کارهای تکملی این کانال، اذعان کرد: نیازمندیم که این کانال خاکی حتما لاینینگ شود و در آینده برای تخلیه سیلاب های احتمالی سوپاپ اطمینان باشد.

انتهای پیام/