Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

وزیر آموزش و پرورش از آماده شدن پیش‌نویس آیین‌نامه جذب نیروهای حق‌التدریس خبرداد و گفت: این آیین نامه به زودی نهایی شده و با نظارت نمایندگان مجلس آماده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما؛ سید محمد بطحایی در حاشیه کلنگ‎زنی مدرسه 10 کلاسه شهرستان آق قلا اظهار کرد: کلنگ بازسازی نخستین مدارسی آسیب دیده سیلاب اخیر امروز در استان گلستان به زمین زده شد تا بتوانیم به کمک خیران بخش عمده مدارس تخریبی را تا مهرماه بازسازی کنیم.

وی افزود:در اثر سیل اخیر حدود یک‌هزار و 500 مدرسه دچار خسارت شد و از این تعداد 200 مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکهزار و 300 مدرسه نیازمند تعمیر و بازسازی هستند و ما امیدواریم بتوانیم به زودی آن را برای دانش آموزان آماده کنیم.

بطحایی با بیان اینکه طی دوسال مدارس تخریبی تکمیل خواهد شد ، بیان کرد: مدارس تخریبی که تعداد کلاس‌های آن کم است تا مهرماه تکمیل خواهد شد و مدارسی که تعداد کلاس‌های آن بیشتر است در طول سال تحصیلی آینده تکمیل می شود و تا آن زمان دانش آموزان این مدارس در شیفت‌های مدارس دیگر تحصیل خواهند کرد.

وی با اشاره به بازسازی مدارس استان گلستان بازسازی مدارس سیل زده را اولویت اول آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه گلستان، نخستین استان درگیر سیل بود زمینه بازسازی مدارس فراهم است اما در استان‌های دیگر مانند لرستان آمایش جمعیت مشخص نیست و امکان طرح کوچ وجود دارد.

بطحایی با بیان خبر خوش درباره جذب معلمان حق‌التدریسی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه مجلس، دولت موظف است تا آیین نامه جذب را سریع‌تر تحویل دهد، پیش‌نویس این آیین نامه آماده شده است و فکر می‌کنم به زودی نهایی شود که با نظارت دو نماینده مجلس آماده ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ، همکارانی که در متن قانون به آن‌ها اشاره شده است یک دوره آموزشی را می‌گذرانند و با تبدیل وضعیت از آنها در آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/