Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: نشاط و شادابی را جدای از ترویج ابتذال می دانیم و اعتقاد داریم رسالت مدرسه جدا کردن دانش آموزان از مسیر انحراف و ابتذال است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما؛ احسان گوهری راد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : مقام معظم رهبری برضرورت نشاط و شادابی در مدارس تاکید فراوان دارند و در دیدار اخیرشان با معلمان،با اشاره به توصیه مکررشان درباره «نشاط و سرزندگی» در محیط های دانش آموزی پداختند.

وی افزود: ایشان با انتقاد از برخی برنامه ها در بعضی مدارس به بهانه نشاط و سرزندگی افزودند: گاهی اوقات فشارهای درسی در مدارس و در آموزشگاههایی که به دنبال قبولی بیشتر در کنکور یا به دست آوردن رتبه های بالا هستند، جوان را پژمرده و افسرده می کند که باید برای حل این مسائل فکر و تدبیر و اقدام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید در برنامه ریزی مدارس جایگاه ویژه ای داشته باشد ،ایجاد فضای شادی بخش در مدرسه است زیرا دانش آموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه پشت سر می گذرانند و در صورتی که فضای مناسبی در مدرسه ایجاد شود کمک زیادی به شاد زیستن آن ها شده است.

وی ادامه داد: نشاط وشادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش آموز در بعد جسمانی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می شود و در صورتی که یکی از این ابعاد دچار صدمه شود دانش آموز به تمام توانایی اش نخواهد رسید.

گوهری راد بیان کرد: در آموزش وپرورش مدرن ، افزون بر مهارت های خواندن، حساب کردن و نوشتن، نیازهای جدید در قالب کسب مهارت زیستن و حل مساله و چگونگی رویارویی با چالش های جدید مطرح شده است وهرگونه تعلیم وتربیتی که بدون روح تحرک و پویایی و شادابی باشد به شکست منتهی خواهد شد.

وی با اشاره به جوسازی های اخیر در فضای مجازی گفت: نشاط و شادابی را جدای از ترویج ابتذال می دانیم و اعتقاد داریم که رسالت مدرسه جدا کردن دانش آموزان از مسیر انحراف و ابتذال است.

گوهری راد تاکید کرد: می توان شادی و نشاط را با فعالیت های گروهی، بازی های دسته جمعی، فعالیت های تربیت بدنی، آموزش های مهارتی، فعالیت های فوق برنامه و مسابقات فرهنگی و هنری تزریق کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال شادی و نشاطی هستیم که در آن به بالندگی روح و روان دانش آموزان نیز توجه شود و اگر این امر محقق شود دستیابی به اهداف آموزشی و همچنین پرورشی نیز تسهیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان موسیقی و هنر را عرصه ای بسیار فاخر دانست و گفت: باید بین موسیقی اصیل و فاخر ایرانی با آهنگ های کوچه بازاری تمایز قائل شد و بدون شک این سبک موسیقی کوچه بازاری حتی با بهانه شادی و نشاط در مدارس ما جایی ندارد و مورد تأیید ما نیست.

انتهای پیام/