Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به کمبود یک‌هزار و ۸۰۰ معلم در استان گفت: بیش از ۵۰۰ نفر فارغ‌التحصیل تربیت معلم و ماده ۲۸ (پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی که دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند) در سال تحصیلی جدید بکارگیری می‌شوند.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، احسان گوهری‌راد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 22 هزار و 717 معلم در قالب رسمی، پیمانی، حق‌التدریس، قراردادی و غیره در دو هزار و 800 مدرسه استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به بکارگیری 700 نیرو در قالب خرید خدمات آموزشی گفت: 550 کلاس درس در استان از طریق خرید بسته‌های حمایتی آموزشی از مدارس غیردولتی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: برای سال تحصیلی آینده حدود 10 هزار دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان استان افزوده می‌شود که برای این کار 350 کلاس درس نیاز داریم.

وی گفت: برای سال آینده حدود یک‌هزار و 800 معلم برای کلاس‌های درس استان کمبود داریم که از طریق بکارگیری نیروهای حق‌التدریس، نیروهای رسمی و پیمانی، خرید خدمات حمایتی و برخی نیروهای بازنشسته این کمبود را برطرف می‌کنیم.

گوهری‌راد خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزان و خانواده‌ها قول می‌دهیم مانند امسال در شروع سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.

وی گفت: بخشی از کمبود معلم در سال تحصیلی جدید را از طریق جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل تربیت معلم و بخشی را هم از محل ماده 28 جذب خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد: بیش از 500 نفر فارغ‌التحصیل تربیت معلم و ماده 28 (پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی که دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند) در سال تحصیلی جدید بکارگیری می‌شوند.

وی درباره تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس در استان بیان داشت: از سال 94 حدود 850 نفر از این نیروها که آن زمان شرایط احراز را داشتند اما به دلایلی جذب نشده بودند تاکنون پیگیر تبدیل وضعیت خود هستند. آموزش و پرورش نیز تلاش خود را برای این کار انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اخیرا رایی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شد که فقط نیروهای حق‌التدریسی که در این سال‌ها از آموزش و پرورش حقوق گرفته‌اند مشمول تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی ادامه داد: تقریباً هیچ یک از نیروهای حق‌التدریس در استان این شاخصه را ندارند. با اینحال ما در استان پرونده‌های آنان را تشکیل دادیم و به تهران ارسال و اعلام کردیم درست است که این افراد از آموزش و پرورش حقوق دریافت نکردند اما برای کاری که انجام دادند از مدارس حقوق گرفتند.

گوهری‌راد گفت: منتظر هستیم تا دیوان عدالت اداری درباره این افراد رأی نهایی را صادر کند اما تاکنون خبری نشده است.

انتهای پیام/