Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

با توجه به کاهش یارانه بگیران و کمتر شدن میزان پرداختی یارانه ها چرا دولتمردان اقتصادی باز هم در پرداخت یارانه ها با تاخیر مواجه هستند و سرنوشت پول ها در این تاخیر های واریزی چیست؟

به گزارش تینرآزاد، به نقل از تهران نیوز، “یارانه مهرماه واریز و قابل برداشت شد” تیتری بود که روز گذشته در صدر اخبار رسانه های مختلف کشور قرار گرفت تا پنجاه و ششمین مرحله پرداخت یارانه از یارانه نقدی نیز محقق شود، موضوعی که این روزها به نقل محافل خانوادگی و البته مسئولان کشور تبدیل شده است.
یارانه مهر ماه در حالی به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شده که به نظر می رسد در ماه جاری کمتر از ۷۴ میلیون نفر یارانه دریافت کرده باشند و این در حالیست که تاکنون یارانه بیش از ۲ میلیون نفر قطع شده و بنابر گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید چهار میلیون نفر دیگر حذف شوند.
موضوع پرداخت یارانه طی عمر چند ساله خود حاشیه های مختلفی داشته است که می توان به سخنان برخی از شخصیت ها در این مورد اشاره کرد؛چندی پیش طیب نیا شب پرداخت یارانه را «شب مصیبت عظمای دولت» عنوان کرده بود، وزیر نفت که علی الظاهر مسئول تامین پول یارانه است از تعبیر «عذاب الیم» برای تامین پول یارانه استفاده کرد.
طیب نیا گفته بود که دولت ماهانه ۳ هزار و چند میلیارد تومان یارانه می‌پردازد و شبهایی که قرار است یارانه بپردازیم، شب مصیبت عظمای دولت است و زنگنه نیز عنوان کرد بود جمع کردن پول یارانه ها «عذاب الیم» است.
بر اساس این گزارش، حال با توجه به اینکه «شب مصیبت عظمای دولت» و «عذاب الیم» مهرماه ۹۴ نیز گذشت سوال جدی در این میان مطرح است و آن اینکه چرا با توجه حذف عده ای از صف پرداخت یارانه ها باز هم با تاخیر در پرداخت ها مواجه هستیم.
موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یکی از افرادی است که به این سوال پاسخ داده است.
وی درباره تأخیر در پرداخت یارانه در ماه های اخیر اظهار کرد: دولت یازدهم نیز مانند دولت گذشته قانون گریزی می کند به طوری که بی توجهی به قانون هدفمندی یارانه ها باعث شده دولت برای پرداخت یارانه ها همواره با چالش مواجه باشد و کوتاهی دولت در حذف ۶ میلیون ثروتمند عامل اصلی تاخیر در پرداخت یارانه ها است.
این گزراش می افزاید، طبق گفته نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی مقصد دولت برای حذف یارانه بگیران ۶ میلیون نفر است که با حذف این تعداد از لیست یارانه بگیران بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به جیب دولت می رود و طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی مهر ماه با ۵ روز تاخیر واریز شد که بنابراین تاخیر در واریز یارانه ها از ابتدای سال ۹۴ تاکنون به یک ماه رسید و به عبارتی دیگر دولت در سال جاری یک ماه یارانه را پرداخت نکرده است.
حال باید دید با توجه به کاهش یارانه بگیران و کمتر شدن میزان پرداختی یارانه ها چرا دولتمردان اقتصادی باز هم در پرداخت یارانه ها با تاخیر مواجه هستند و سرنوشت پول ها در این تاخیر های واریزی چیست؟.
انتهای پیام/