Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با رد مرگ ۲۱ کودک از ابتدای سال بر اثر عفونت بیمارستانی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲ نفر بر اثر عفونت در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان جان باختند.

به گزارش تیتر آزاد، عبدالرضا فاضل بعداز ظهر سه شنبه در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار کرد: مرگ ۲۱ کودک به دلیل عفونت بیمارستانی در بیمارستان صیادشیرازی گرگان صحت ندارد.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲ نفر در این بیمارستان بر اثر عفونت بیمارستانی جان باختند که این رقم در سال گذشته هفت نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به موضوع مرگ مادران باردار در اشاره و بیان کرد: تعداد مرگ مادران باردار استان در سال گذشته هشت نفر بود که از ابتدای سال این رقم به ۶ مورد رسیده است.

وی به بیان اینکه مرگ مادران باردار جزو شاخص های بهداشت جهانی استو در صورت وقوع آن کمیته ای با حضور کارشناسان در حوزه مدیریت درمان تشکیل می شود، به جزییات مرگ مادر باردار بندرگزی که به تازگی اتفاق افتاده هم اشاره کرد و ادامه داد: بارداری و مرگ این خانم جزو موارد نادر بوده است، این خانم یک بارداری داخل رحم و یک بارداری خارج رحمی داشت که با علائم درد و خونریزی به پزشک مراجعه می کند و خانم دکتر رمضانپور (متخصص زنان و زایمان) ساعت هفت یا هشت شب وی را ویزیت می کند و در سونوگرافی انجام شده از بیمار حاملگی خارج رحمی دیده و گزارش نشده بود.

وی توضیح داد: این بیمار ساعت سه صبح مجدد با علائم شوک قلبی با هوشیاری سه و فشار هشت به بیمارستان بندرگز مراجعه می کند که با مشورت پزشکان بیمارستان بندرگز به پیشنهاد بنده و یکی از معاونان دانشگاه بیمار به اتاق عمل منتقل شده و برای کاهش خونریزی پَک (پارچه) مورد استفاده قرار گرفت.

فاضل اضافه کرد: به اصرار خانواده بیمار از بندرگز به گرگان منتقل و پک ها از بدن بیمار خارج شد اما ۲۴ ساعت بعد این بیمار فوت شد.

وی با تاکید بر اینکه در این مورد سهل انگاری و قصوری از سوی پزشکان و کادر درمانی صورت نگرفته و این موضوع جزو موارد نادر بود، به موضوع مرگ بیمار دیالیزی در کلاله هم اشاره کرد و گفت: در این مورد هم قصوری از سوی کادر درمانی صورت نگرفته بود و ملزومات خریداری شده دچار نقص بود که موضوع در وزارتخانه در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص تعطیلی درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان طالقانی گرگان خاطرنشان کرد: این بیمارستان فوق تخصصی ۲۸ پزشک فوق تخصص دارد که در ماه های گذشته به هفت نفر از پزشکان آن اجازه داده شده مطب بزنند با این شرط که دو روز در هفته در بیمارستان و دو روز در بیمارستان بیماران را ویزیت کنند.

فاضل یادآور شد: درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان طالقانی تعطیل نیست بلکه مانند سایر درمانگاه ها در نوبت صبح و عصر فعال بود و ساعت ۱۱ شب تعطیل می شود.

کد خبر 4734224