Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهن گرگان مشهد با قیمت ثابت دلار زمان گذشته به حداقل 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که امروز این مبلغ حداقل 10 هزار میلیارد تومان است.

قرجه طیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: یکی از اولویت‎های استان در حوزه زیرساخت‎ها احداث راه آهن گرگان گنبدکاووس مشهد است که بارها به صورت نطق پیش از دستور، مکاتبات و تذکرات شفاهی به وزرا و مسوولان کشوری عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان وزیر سابق راه و شهرسازی این پروژه مصوب شده است، تصریح کرد: در زمان آقای آخوندی احداث راه آهن گرگان مشهد مصوب شد و حتی برای احداث راه آهن گرگان گنبدکاووس دستور جداگانه اعلام شد که با اختلافات بین وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار این پروژه مسکوت ماند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمان گذشته که قیمت دلار ثابت بود برای این پروژه حداقل 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی در حال حاضر حداقل 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه دولت با کمبود اعتبارات و امکانات مواجه است، ادامه داد: با این شرایط اقتصادی امیدی به اجرایی شدن این پروژه نیست.

* لایحه منطقه آزاد اینچه‎برون در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی است

طیار در مورد تصویب منطقه آزاد اینچه‎برون گفت: به خاطر برخی از ایرادات جزیی لایحه تصویب نهایی منطقه آزاد اینچه‎برون به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد که با توجه به کمبود اعتبارات بیشتر ایرادات درباره ایجاد مناطق ویژه بود و اکنون لایحه منطقه آزاد اینچه‎برون در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی است.

وی با بیان اینکه تصویب مناطق ویژه ملزم به ایجاد گمرک در این مناطق است، خاطرنشان کرد: دولت با کمبود اعتبار مواجه است و توانایی سرمایه‎گذاری برای ایجاد گمرک در مناطق ویژه را ندارد بنابراین پیشنهاد شده تا بخش خصوصی گمرک را ایجاد و تامین کارمندان آن با دولت باشد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی توسعه و پیشرفت شهرستان را منوط به وحدت و همدلی بیشتر بین مسوولان شهرستان و کنار گذاشتن اختلافات جزیی دانست و یادآور شد: حق گنبدکاووس وضعیت موجود نیست و عمر شهری گرگان و گنبدکاووس یکسان است و باید توسعه و پیشرفت در کل استان متوازن باشد ولی در مرحله نخست برای ایجاد زیرساخت‎ها و رسیدن شهرستان به حق طبیعی و واقعی خود باید مسوولان شهرستان وحدت و همدلی بیشتر با هم داشته و از اختلافات جزیی صرفنظر کنند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه ما باید به دور از گرایشات قومی، مذهبی، سیاسی و اختلافات جزیی به فکر توسعه و پیشرفت شهرستان باشیم.

* تکمیل و بهره‎برداری مرکز جامع سرطان، مرکز آنژیوگرافی قلب در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس

وی با اشاره به جذب خوب اعتبارات سیل در شهرستان ادامه داد: می‎توان از این اعتبارات برای ایجاد و تقویت زیرساخت‎های شهرستان بهره جست و امکاناتی مانند ایجاد هتل و امکانات پزشکی و بهداشتی ایجاد کرد.

طیار با بیان اینکه پروژه جاده نفت گنبدکاووس جز طرح‎های ملی محسوب شده است، تصریح کرد: در حال حاضر به سبب محدودیت منابع مالی و اعتباری روند همه پروژه‎ها به کندی صورت می‎گیرد ولی اتفاق خوبی که برای آسفالت و زیرسازی «جاده نفت» افتاده و اینکه این پروژه جز طرح‎های ملی شده و اعتبارات آن علاوه بر جذب اعتبارات استانی از طریق ملی نیز تخصیص پیدا می‎کند.

وی از تکمیل و بهره‎برداری مرکز جامع سرطان، مرکز آنژیوگرافی قلب در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) خبر داد و افزود: این پروژه مرحله نهایی و تکمیلی خود را سپری می‎کند و در نیمه دوم مهرماه با سفر وزیر بهداشت و درمان به گنبدکاووس به بهره‎برداری می‎رسد.

انتهای پیام/