Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

استاندار گلستان با اشاره به خانواده‌های مستقر در چادر گفت: هفته گذشته ۲۳ خانواده در آق‌قلا چادرنشین بودند که این هفته پنج مورد از چادرها جمع شد و تلاش داریم تا پایان آذر خانه‌های افراد مستقر در چادر به آنها تحویل شود.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در گفتگو با برنامه پیگیری شبکه سراسری خبر با اشاره به روند بازسازی منازل مسکونی اظهار کرد: از ۷ هزار و ۴۰۰ واحد سیل‌زده نیازمند بازسازی بیش از ۹۵ درصد این واحدها شامل ۷ هزار و ۴۳ پرونده به بانک‌ها معرفی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای ۶ هزار و ۲۷۵ پرونده در بانک‌ها عقد قرارداد شده و روند عقد قرارداد با سرعت ادامه دارد.

حق‌شناس در خصوص میزان پیشرفت واحدهای مسکونی سیلزده گفت: ۶ هزار و ۵۴۸ واحد در مرحله پی‌کنی، ۵ هزار و ۵۹ واحد در مرحله فنداسیون، ۴ هزار واحد در مرحله ستون و سقف و یک‌هزار و ۵۹۳ واحد در مرحله دیوار چینی است.

استاندار گلستان با اشاره به خانواده‌های مستقر در چادر گفت: هفته گذشته ۲۳ خانواده در آق‌قلا چادرنشین بودند که این هفته پنج مورد از چادرها جمع شد و تلاش داریم تا پایان آذر خانه‌های افراد مستقر در چادر به آنها تحویل شود.

حق‌شناس ادامه داد: خوشبختانه خانه‌های تعمیری پایان یافته و بیش از ۷۰ درصد خانه‌های نیازمند بازسازی تا پیش از فصل سرما به صاحبانشان تحویل خواهد شد و تلاش داریم تا پایان سال تمام خانه‌ها به مردم تحویل شود.

وی با اشاره به وضعیت پرونده‌های کشاورزی گفت: از ۲۵ هزار پرونده کشاورزی ۱۷ هزار پرونده تعیین تکلیف شده و ۷۰ درصد خسارت‌دیدگان حداقل دریافتی را داشته‌اند و ۳۰ درصد باقیمانده پس از راستی‌آزمایی پژوهشگاه فضایی، طی روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

استاندار گلستان میزان اعتبارات کشاورزی معرفی شده به بانک‌ها را ۱۸۲ میلیارد تومان دانست و افزود: تاکنون ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان پرداخت شده و آنها می‌توانند با مراجعه به جهادکشاورزی از بانک عامل طرف حساب مطلع شوند.

* از 1100کیلومتر از رودخانه‌ها نیازمند لایروبی، تاکنون تنها ۱۸۰ کیلومتر انجام شد

حق‌شناس با بیان اهمیت لایروبی رودخانه‌های استان گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها نیازمند لایروبی است و تاکنون تنها ۱۸۰ کیلومتر انجام شده و باید از طریق اعتبارات دولتی، دستگاه‌های متولی و ستاد بازسازی استان‌های معین روند لایروبی با سرعت ادامه یابد چراکه امکان آسیب دیدن استان در سیل‌های آتی به دلیل عدم لایروبی رودخانه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به روند بهسازی راه‌های استان اظهار کرد: از ۹۷ نقطه راه‌های آسیب‌دیده، ۹۵ نقطه ترمیم شده است.

انتهای پیام/