Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

گروه استان‌ها - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه قیمت ها و تخفیف‌های درج شده بر روی برخی کالاها غیرواقعی است گفت: با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، قیمت‌ها کاهش می‌یاید.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حسین طلوعیان بعد از ظهر امروز در پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گلستان اظهار داشت: مقابله با گرانفروشی و شفاف‌سازی قیمت‌ها از مهمترین اهداف اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها است و با اجرای این طرح شاهد کاهش قیمت‌ کالاها خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی اقدام به درج قیمت غیرواقعی بر روی کالاها کرده و با ارائه تخفیفات غیر متعارف به عوامل توزیع و عرضه کننده کالا و تحقق خواسته‌های آنها برای کسب سود بیشتر در راستای کسب سهم بیشتر از بازار فروش موجبات برهم زدن تعادل بازار، ایجاد شرایط رقابت ناسالم و اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولید کنندگان صحیح العمل را فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: مبنای محاسبه مالیات واحد تولیدی، قیمت کالا درب کارخانه است. اگر تولیدکننده به هر دلیلی قیمت محصول نهایی خود را افزایش دهد، ملزم است که براساس همان عدد، پرداخت مالیات داشته باشد. از این‌رو تولیدکنندگان برای این که مالیات بیشتری پرداخت نکنند از درج قیمت غیرواقعی امتناع می‌کنند بنابراین قیمت نهایی، قیمت واقعی کالا خواهد بود.

طلوعیان بیان داشت: در ضمن طبق دستورالعمل هرگونه تخفیف بیش از 3 درصد تولید کننده به فروشنده‌ها، باید از قیمت تولید کسر و روی کالا درج شود.

به گفته وی، با درج قیمت تولید کننده واقعی حاشیه سودهای غیر متعارف حذف شده و به تبع آن منجر به کاهش قیمت مصرف کننده، خواهد شد.

وی همچنین افزود: از آن جایی که کالاها در شهرهای مختلف تولید می‌شود، یک کارخانه به شهر عرضه کننده نزدیک و به شهر دیگر بسیار دورتر است، تاکنون تولیدکننده باید با یک قیمت واحد، کالای خود را در شهرهای مختلف عرضه می‌کرد، بنابراین تولیدکننده از آن جا که نمی‌داند محصول تولیدی‌اش در کدام شهر توزیع می‌شود، ناچار است طولانی‌ترین مسیر و بیشترین هزینه را در نظر بگیرد تا کالا به دست مصرف کننده برسد.

طلوعیان توضیح داد: در حقیقت مصرف کننده مجبور بود بیشترین هزینه حمل را در همه شهرها پرداخت کند حال اگر ما قیمت تولیدکننده یعنی قیمت کالا درب کارخانه را مبنا قرار دهیم در این صورت کالایی که در یک شهر فروخته می‌شود با درصدی مشخص افزایش پیدا می‌کند و در شهرهای دورتر با قیمت بالاتر عرضه می‌شود و به این شکل کشف قیمت آسان‌تر است و دیگر تولیدکننده مجبور نیست بر قیمت نهایی کالای خود بیفزاید . برای همین اگر قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده روی کالا درج شود، قیمت کالاها شفاف‌تر می‌شود و خریداران هم اطمینان پیدا می‌کنند که کالا را با قیمت واقعی می‌خرند.

انتهای پیام/581/ح