Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

پس از آوردن سر مطهر امام حسین علیه السلام به همراه سایر سرهاى شهداى کربلا علیه السلام، سر مطهر آن حضرت را به مدت سه روز در اتاقکى در گوشه شمال شرقى مسجد جامع اموی در دمشق قرار دادند.

 

 به گزارش تیتر آزاد، به نقل از راه دانا، پس از آوردن سر مطهر امام حسین علیه السلام به همراه سایر سرهاى شهداى کربلا علیه السلام، سر مطهر آن حضرت را به مدت سه روز در اتاقکى در گوشه شمال شرقى مسجد جامع اموی در دمشق قرار دادند.

بعدها در آن‌جا بقعه‌اى به یادبود این حادثه غم‌انگیز ساختند که به مقام رأس‌الحسین علیه السلام مشهور گردید.

این مکان پس از محراب امام زین‌العابدین علیه السلام در داخل اتاقى به ابعاد  ۴ * ٣  متر قرار دارد و در جدار داخلى گنبد آن اسامى ائمه نقش بسته است.

در سمت چپ این اتاق ضریحى قرار دارد که قبلاً از جنس چوب بود و اخیراً آن را مرمرکارى نموده و ضریحى نقره‌اى بر روى آن نصب کرده‌اند.

این ضریح به صورت مستطیل با ابعاد  ١ / ۵ * ١  متر مى‌باشد.

در داخل ضریح پایه‌اى مستقر است و بالاى آن چیزى به شکل سر با پوشش سبز رنگ قرار دارد که گویا از چوب یا سنگ ساخته شده است.

در داخل شبستان محفظه‌اى از نقره و بسیار کوچک به اندازه سر یک انسان در داخل دیوار به یاد محل قرار دادن سر مبارک حضرت جاسازى شده است که معمولاً زایران آن را مى‌بوسند.

sar1

sar2

sar3

sar4

sar5

انتهای پیام/