Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

فردا شروع چهارمین سال دولت یازدهم و ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی است. سه سال گذشته، بهترین ملاک برای ارزیابی عملکرد دولت یازدهم و راستی‌آزمایی همه وعده‌های دولتمردان و البته پاسخگویی آنهاست.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس برنامه اعلام شده، امشب قرار است رئیس‌جمهور محترم کشورمان از طریق سیمای جمهوری اسلامی بطور مستقیم، با مردم سخن بگوید. متاسفانه تجربه سه سال اخیر نشان داده که معمولا این قبیل برنامه‌ها،  به اظهارات یکسویه و باصطلاح «مونولوگ» رئیس‌جمهور محترم تبدیل می‌شود که انتظار می‌رود  برای ایجاد یک دیالوگ منطقی و دو یا چند‌جانبه به سؤالاتی نیز که در میان مردم مطرح است پاسخ داده شود بنابراین اکنون که رئیس‌جمهور محترم قصد دارند برای مردم سخن بگویند پیشنهاد می‌شود به این پرسش‌های بی‌پیرایه و صمیمی نیز پاسخی صریح بدهند.


1- شهریور سال 93 بود که جنابعالی اعلام کردید از رکود گذشتیم. مدتی بعد برجام تصویب شد و حسب وعده‌ها قرار بود اوضاع بهتر از قبل شود. اما نه تنها بهتر نشد، بلکه چندی قبل در سخنرانی خود رسما اعلام کردید کشور با مشکل رکود مواجه است! لطفا پاسخ دهید بالاخره از رکود گذشتیم یا نه!؟ و آیا برجام باعث شد دوباره به رکود برگردیم!؟


2- مدتی قبل شما به همراه هیئتی بلند‌پایه به فرانسه رفتید. ده‌ها مصاحبه و جلسه و ضیافت برپا شد و رسانه‌های همسو با دولت از گشوده شدن درهای جهان به روی ایران تیترها زدند و مقاله‌ها نوشتند! اکنون بفرمائید دستاورد آن سفر با  آن همه هزینه از اعتبار جمهوری اسلامی برای درخواست از فروشندگان اروپایی همچون  ایرباس برای مردم و اقتصاد ایران چه بود و چند شغل برای جوانان ایرانی ایجاد شده است؟


3- در روز اجرای برجام حضرتعالی اعلام کردید هزار ال‌سی همین امروز باز شده است! آن روز یکشنبه بود و همه بانک‌های اروپایی تعطیل بودند! و امروز معلوم شده که تجار و بازرگانان ایرانی همچنان از یک فرایند ساده انتقال ارز محرومند. در صورت امکان به کسانی که آن اطلاعات غلط را به شما داده‌اند بفرمائید  نام و مشخصات برخی از کسانی که برای آنها ال‌سی باز شده بود و جزء آن هزار نفر بوده‌اند و نیز نام بانک‌های عامل را اعلام کنند!


4- در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده بودید که برنامه کوتاه مدتی برای اشتغال و بویژه اشتغال جوانان دارید. اکنون سه سال از آن روز گذشته است. هر برنامه‌ای داشته‌اید، باید تا‌کنون آثار خود را نشان داده باشد. اما معاون وزیر کار دولت یازدهم رسما اعلام کرده که هر چند ساعت یک ایرانی بیکار می‌شود و در برخی استانها نرخ بیکاری به بیش از سی و حتی چهل درصد رسیده است. اگر آن برنامه همچنان در حال اجراست آیا لازم نمی‌بینید در روند آن تغییر ایجاد کنید؟


5- هم شما و هم وزیر مسکن در روز رای اعتماد رسما و صریحا خود را ملزم و متعهد به مسکن مهر اعلام کرده بودید.پس از آن چندین بار این طرح ملی «مزخرف» نامیده شد و منابع و اعتبارات آن کم و کمتر شد و در عوض در برخی مناطق،قیمت آن را چند بار گران کردید. همزمان، از طرحی بنام «مسکن اجتماعی» سخن به میان آمد. لطفا براساس اعداد و ارقام بفرمایید چند نفر و  در کدام مناطق کشور، پس از سه سال در مسکن اجتماعی ساکن شده‌اند و این طرح‌ها چند نفر دیگر را صاحب خانه خواهد کرد؟


6- در دوره شما، نقدینگی تقریبا سه برابر شده است. این موضوعی است که آمار رسمی بانک مرکزی آن را تایید می‌کند. اما این نقدینگی در بانک‌ها و شرکت‌ها‌ی وابسته حبس شده و ذره‌ای از آن به تولید نمی‌رسد. این را از گلایه صریح آقای نعمت زاده در خصوص عدم تخصیص یک ریال یارانه به صنعت می‌توان فهمید. پرسش این است،در شرایطی که نزدیکترین متحد شما یعنی آقای هاشمی رفسنجانی‌، صریحا اقرار می‌کند که با بیست درصد این نقدینگی، تولید رونق پیدا می‌کند، دولت محترم چه برنامه‌ای برای هزینه این نقدینگی عظیم در جهت رفاه عمومی دارد؟


7- هم شما و هم برخی دوستان و اعضای کنونی کابینه، پیش از انتخابات، رسما اعلام می‌کردید 70 تا 90 درصد مشکلات کشور، هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد، بلکه مشکل اصلی، مشکل مدیریتی است. اکنون و با توجه به انعقاد برجام و باقی بودن و حتی افزایش مشکلات کشور، چند درصد مشکلات را مدیریتی می‌دانید و چند درصد آن را تحریمی؟


8- کابینه شما در وضعیتی قرار دارد که مورد انتقاد بسیاری از نزدیکترین حامیانتان هم قرار گرفته است. آیا در یکسال باقی مانده از عمر دولت،هیچ تغییری در کابینه رخ می‌دهد؟


9- از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم،رشد علمی کشور که شتاب فزاینده‌ای داشت،کند و کند‌تر شده است. این ادعا مستند به منابع معتبر بین‌المللی رتبه بندی علمی، همچون اسکوپوس و سایماگو. .. آیا کاهش رتبه علمی کشور را اتفاقی می‌دانید یا بنظر شما عواملی باعث این وضعیت شده است؟ آیا برای خروج از این وضع، دستورکار ویژه‌ای دارید؟


1‍0- از زمان انعقاد برجام تا مدتی بعد،ده‌ها هیئت خارجی به ایران آمدند و در این خصوص کار تبلیغی و رسانه‌ای زیادی انجام شد. آیا گزارش دقیقی از میزان سرمایه‌ای که این میهمانان خارجی به کشور آورده اند،در دست دارید و می‌توانید آن را اعلام کنید؟


11- مقامات دولتی و دست اندرکار پروژه هسته‌ای، تصریح کرده‌اند که آمریکا نقض عهد کرده است آقای صالحی از پخت و پز توطئه می‌گوید.کمالوندی می‌گوید برجام بارها نقض شده و... آیا شما حرف آنها را تایید می‌کنید؟ اگر بله ،دقیقا چه اقدامات عملی و منطبق با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای مقابله با زیاده خواهی آمریکا صورت داده اید؟


12- شما در سخنرانی مشهور خود گفته بودید تمام تحریم‌ها در همان روز انعقاد برجام بصورت یکجا لغو می‌شود. اکنون نزدیکترین یاران شما همچون عراقچی و بعیدی نژاد و ... همان حرف را می‌زنند اما با یک قید و آن اینکه «روی کاغذ»! آیا ادعای این افراد صحیح است و تحریم‌ها روی کاغذ رفع شده یا نه، در عمل هم رفع شده است؟


13- شما گفته بودید عزت را به پاسپورت ایرانی باز می‌گردانید. دیروز هم گفتید عزت ثمره برجام بوده است و این معاهده برای ما عزت به همراه آورده است. اخیرا و براساس  آمار منابع بین المللی- ونه داخلی- رتبه بندی بر روی پاسپورت کشورهای مختلف انجام شده است. براساس این رتبه بندی،ایران با سقوط از پله‌های پیشین، سه پله به آخر قرار گرفته است. آیا از این وضعیت اطلاعی دارید؟ چه برنامه‌ای برای ارتقا جایگاه پاسپورت ایرانی در سال پایانی دولت دارید؟

منبع: کیهان