Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی به نقش عربستان سعودی در حملات یازده سپتامبر پرداخت.
 

 

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی به نقش عربستان سعودی در حملات یازده سپتامبر پرداخت و نوشت شواهد جدید منتشر شده نشان دهنده ارتباط یکی از عوامل این حادثه با شاهزاده بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در آمریکاست.
 
در این گزارش به قلم جنیفر ریزو آمده است: زمانی که آمریکا نخستین عامل برجسته القاعده را شش ماه پس از وقوع حملات یازدهم سپتامبر دستگیر کرد، به یک سرنخ نگران کننده دست یافت و آن این که رد پای تماس های تلفنی او به آمریکا می رسید.
 
نیروهای پاکستانی در حمله ای شبانه ابو زبیده، مسئول عضوگیری این گروه تروریستی (القاعده) و یکی از اعضای چرخه داخلی اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده را دستگیر کردند.
 
اکنون با گذشت چهارده سال از زمان دستگیری ابو زبیده، اسنادی به تازگی منتشر شده از گزارش کنگره در سال دو هزار و دو در ارتباط با حملات یازدهم سپتامبر موسوم به گزارش «بیست و هشت صفحه ای»، نشان دهنده ارتباط غیرمستقیم بین عامل القاعده و یک شرکت مرتبط با شاهزاده بندر بن سلطان یکی از اعضای کلیدی خاندان سلطنتی عربستان سعودی و سفیر سابق این کشور در واشینگتن است. 
 
حتی از زمانی که نوزده مرد -که پانزده تن از آنها اتباع سعودی بودند- چهار هواپیما را ربودند و مسیر تاریخ آمریکا را تغییر دادند، احتمال دست داشتن رسمی عربستان در این حادثه روابط بین دو کشور را تحت تأثیر قرار داد. در حالی که ارتباط ادعا شده با بندر در اسنادی که به تازگی از طبقه بندی محرمانه خارج شده اند، سبب ارائه مدارکی مستقیم در این باره نمی شود که شاهزادر بندر در حملات یازدهم سپتامبر دست داشته است، اما این موضوع سولات جدیدی را درباره دست داشتن عربستان در این حادثه، مطرح می کند.
 
 
انتهای پیام/