Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25
فرماندار شهرستان رامیان گفت: رامیان به عنوان قطب صنعت تبدیلی «گوهرتراشی» معرفی شد.
 

به گزارش گل رامیان، «جواد صادقلو» فرماندار شهرستان رامیان با بیان اینکه رامیان به عنوان قطب صنعت تبدیلی «گوهرتراشی» معرفی شد، گفت: فاسدنشدن محصولات این صنعت، قابلیت انبارکردن، ریسک پایین و درآمد قابل توجه به عنوان شغل مستقل از مزایای این صنعت است.

ویبا اشاره به اینکه کلاسهای گوهرتراشی از شهریورماه به مدت یک ماه برگزار می شود، اظهار کرد: این حرفه توسط کارآفرین نمونه کشوری بازاریابی و نیازسنجی شده است و بیش از 30 نفر متقاضی دریافت تسهیلات وسایل و دستگاه مورد نیاز و مابقی بصورت نقدی خریداری می کنند.

صادقلو افزود: اقتصاد مقاومتی ضمن توجه و نگاه به درون و استفاده از ظرفیتهای درونی، نگاه به بیرون نیز داشته و توسعه صادرات و تنوع محصولات صادراتی از جمله اهداف آن است.

وی، اقتصاد مقاومتی را در مقابل اقتصاد وابسته و مصرف کننده دانست و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در مقابل اهداف اقتصادی سلطه، ایستادگی کرده و سعی در تغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی سازی اقتصاد داشته و به سمت محدود کردن استفاده از منابع نفتی و رهایی از اتکای اقتصاد کشور به این منابع دارد.

 goharr2

فرماندار رامیان در ادامه از هر یک از دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی شهرستان خواست تا در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده اقدامات خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی مشخص نمایند و نقطه نظرات، ایده ها و طرحهای خود را در این حوزه ارائه دهند تا پس از بررسی در کارگروه اقتصاد مقاومتی، راه را برای اجرای این طرحها در سطح شهرستان هموار کرده و شاهد رشد اقتصادی در شهرستان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که از تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری است، به گفتمان سازی برای تبدیل شدن به یک باورعمومی و درک مشترک ملی نیازمند است تا امکان عبور از فشارها و سختی های اقتصادی را برای ایران اسلامی به خوبی فراهم کند.

در ادامه جلسه هر یک از اعضا به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص طرحهای اقتصادی قابل اجرا در حوزه اقتصاد مقاومتی در دستگاههای اجرایی شهرستان، پرداختند.

گوهر تراشی، پرورش زنبورعسل، پرورش گلهای تزئینی، گیاهان داروئی، ابریشم بافی، پرورش آبزیان، پرورش قارچ، احداث باغ،ح صارکشیباغها، آبیاری قطره ای، کشت زعفران، بسته بندی رب و عصاره ها، مربا و شربت و سایر صنایع تبدیلی از جمله طرحهایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان رامیان قابل اجرا است.

در پایان جلسه میثاق نامه قطب صنعت تبدیلی «گوهرتراشی» توسط فرمانده سپاه شهرستان قرائت و به تائید و امضای مسئولین رسید.

 goharr1

متقاضیان علاقه مند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 01735880611 بسیج سازندگی سپاه شهرستان رامیان تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/