Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25
تغییر مواضع افراد قبل و بعد از انتخابات مختص گروه و جریان خاصی نبوده و همه روسای‌جمهور نشان داده‌اند برای جلب آرای مردم به ناچار بخشی از خواسته‌های مردم را دستاویز خود قرار داده تا از این طریق بتوانند به آرای بیشتری دست پیدا کنند.
 

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری مرحله دوازدهم و تلاش جریان ها برای رقابت شعارهایی از سوی جریان های سیاسی مطرح می شود؛ شعار زدگی یکی از آفات انتخابات در ده های گذشته بوده است.

در سال‌های گذشته کاندیداها با در نظر گرفتن مشکلات مردم وعده‌هایی را براب جلب رای مردم استفاده می کردند که گاهاً از طریق این شعارها توانستند پیروز هم بشوند.

آنچه که اهمیت دارد غالب این افراد بعد از روی کار آمدن وعده ها و شعار های خود را فراموش کردند و در جایی که مورد بازخواست واقع شدند و یا مردم از آنها مطالباتی داشتند اقدام به تکذیب وعده های خود کرده اند.

روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت یازدهم پیش از انتخابات سال 92 و در یکی از مناظره های خود شعار تأمین معیشت مردم را سر داد و گفت: دولت تدبیر به دنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کنند که اصلا به یارانه نیازی نداشته باشند.

اما این شعار روحانی نیز جنبه تبلیغات داشت و هرگز نتوانست عملیاتی شود تا جایی که مردم در ثبت نام دوباره برای یارانه ها نه تنها از دریافت آن انصراف ندادند بلکه در نهایت دولت طی چند مرحله و بدون سر و صدا مجبور به حذف یارانه برخی از اقشار شد.

روحانی همچنین در بعد از انتخابات و با دریافت این مسئله که مردم به یارانه های خود دلبسته اند و بر اساس آن بخشی از معیشت خود را تأمین می کنند، مدعی شد که در دولت تدبیر و امید همراه با یارانه‌های نقدی، یارانه‌های کالایی نیز داده می‌شود تا اقشار ضعیف دیگر دغدغه معیشتی نداشته باشند؛ چرا که اساس اقتصاد دولت من آرامش به مردم و از بین بردن نگرانی است.

در خرداد ماه سال 84 و قبل از برگزاری انتخابات، احمدی نژاد هم در یکی از مناظره های خود که در آن زمان شهردار تهران بود شعاری مبنی بر آوردن نفت بر سر سفره مردم را مطرح کرد و گفت: من مخالف رانت‌خواری و استیلای خانوادگی بر ثروت کشور هستم. من دست مافیای قدرت و قبیله را از نفت کوتاه خواهم کرد و جانم را به پای آن خواهم گذاشت.

وی همچنین با عنوان کردن این موضوع که نفت باید بر سر سفره‌های مردم باشد تصریح کرده بود که بحث بر سر بی‌عدالتی، تخریب کرامت انسان‌ها و توسعه فقر و فساد است. حرف‌های من خیلی روشن است.

با گذشت یک سال از عمر دولت نهم و محقق نشدن این وعده که نفت بر سر سفره های مردم می آید احمدی نژاد در سومین نشست مطبوعاتی خود به عنوان رئیس‌جمهور در روز 4 اردیبهشت 1385 اعلام کرد که چنین سخنی را نگفته است.

چند روز بعد از تکذیب احمدی‌نژاد، غلامحسین الهام که آن روزها سخنگوی دولت بود، در روز 11 اردیبهشت 85، اعلام کرد: قرار نیست نفت را سر سفره مردم بیاوریم چون بوی بدی می‌دهد! الهام در آن روز، درباره بحث آوردن نفت بر سر سفره مردم و اینکه بعضی ها می‌گویند رییس جمهوری از شعار‌های خود عقب‌نشینی کرده، با بیان اینکه خود نفت را که قرار نیست سر سفره بیاوریم چون بوی بدی دارد، گفت: بعضی کلمات مفهومی‌مجازی دارد و رییس جمهوری درباره این کلمه گفت این تعبیر من نبوده و روزنامه‌ها این تعبیر را به کار برده‌اند!

تغییر مواضع افراد قبل و بعد از انتخابات مختص گروه و جریان خاصی نبوده و همه روسای‌جمهور نشان داده‌اند برای جلب آرای مردم به ناچار بخشی از خواسته‌های مردم را دستاویز خود قرار داده تا از این طریق بتوانند به آرای بیشتری دست پیدا کنند.

انتهای پیام/