Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان گفت : دومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد در29 مرداد ماه با محوریت سبک زندگی اسلامی ایرانی درگرگان برگزارمی شود.

 به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گلستان صبح امروز چهارشنبه 27 مردادماه در نشست خبری خبرنگاران در سالن فرهنگ و ارشاد گفت: دین اسلام درسلسله مراتب ادیان اتفاق افتاد تا اینکه به کامل ترین دین رسید ، دین اسلام کامل ترین دین و معبدش هم کامل ترین معبد می باشد.

فضیلت افزود: یکی ازکارکردهای مسجد در صدر اسلام عبادت بوده است که درآن محل تصمیم گیری مردم به شمارمی آمد که چند نوع ازکارکردهای آن نیز به این شکل بود که محل تصمیم گیری برای اتاق جنگ،درمانگاه،حمایت ازنیازمندان وفقیران و نوع دیگرمسجد بعنوان محل درس که بیشتر درشهرهای بزرگ انجام می شد.

 وی تصریح کرد:کانون های فرهنگی وهنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد این سیاست را به دنبال می کنند تا مسجد کارکردهای چندگانه ی خود را راه اندازی کند که درحال حاضراین اتفاق افتاده است بعنوان مثال جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد والحمدلله کانون ها به سمتی رفته اند که رقابت را در ساختار فیلم های کوتاه و سینمایی دربین اعضاء کانون ها تقویت می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان با اشاره به ویژگی های جشنواره افزود :  ملی بودن، مسجدی بودن و موضوعات مرتبط با مسجد بوده و صاحبان آثار هنرمندان نیز اغلب جوانان می باشند واین موضوعات ذهن آنان را با موضوعی درواقع ملکوتی به چالش می کشاند.

این مقام مسول به تعداد آثار جشنواره اشاره کرد و گفت: درمجموع872 اثر از 29 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ازاین تعداد 507 اثر درقالب فیلم کوتاه داستانی،فیلم کوتاه مستند،فیلم پویا نمایی ونماهنگ و365 اثر در قالب فیلم نامه می باشند.  

وی ادامه داد:یکی ازاهداف جشنواره آن است که اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به حوزه فعالیت های سینمایی به ویژه فیلم وارد شوند که تاکنون 255 اثراز872 اثر یعنی30 درصد آثاری است که توسط کانون های فرهنگی وهنری تولید شده وبه دبیرخانه جشنواره ارسال شد.  

فضیلت افزود: افتتاح جشنواره 29 مرداد و اختتامیه 31 مرداد همزمان با روز جهانی مسجد درتالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود واین جشنواره با حمایت ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

فضیلت درپایان به هدف کلی جشنواره اشاره کرد وگفت : هدف کلی جشنواره ترویج وگسترش سبک زندگی اسلامی درجامعه با بهره مندی از ابزار هنر هفتم سینما است.

انتهای پیام /