Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سخنگوی وزارت خارجه روسیه فراخوان مقام سابق سیا مبنی بر کشتن روس‌ها و ایرانی‌ها در سوریه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از سخنان مایکل مورل از مقامات سابق سیا مبنی بر لزوم کشتن ایرانی‌ها و روس‌ها در سوریه گفت: اینگونه سخنان باعث تضعیف همکاری‌های مسکو - واشنگتن در جهت حل بحران سوریه خواهد شد.

مایکل مورل معاون رئیس پیشین سیا چندی پیش در مصاحبه با شبکه پی‌بی‌اس تأکید کرده بود: چیزی که آنها برای حمایت از روس‌ها و ایرانی‌ها نیاز دارند، پرداخت یک هزینه پایین است. زمانی که ما در عراق بودیم، ایرانی‌ها در حال دادن تسلیحات نظامی به شبه‌نظامیان شیعه بودند، کسانی که سربازان آمریکایی را می‌کشتند، درست است؟

مورل گفت: ایرانی‌ها موجب شدند تا ما هزینه‌ای را بپردازیم. ما نیز باید کاری کنیم تا ایرانی‌ها هزینه حضور در سوریه را بپردازند. ما باید کاری کنیم تا روس‌ها نیز در سوریه هزینه بپردازند.

این هزینه ظاهراً "قتل و کشتار" خواهد بود، ولی شما در این باره چیزی به جهانیان نمی‌گویید، شما درباره این مسئله در پنتاگون چیزی نمی‌گویید ولی تهران و مسکو این مسئله را به‌خوبی می‌دانند.

آنکارا و مسکو همکاری سازنده‌ای برای حل بحران سوریه دارند

زاخاروا در ادامه کنفرانس هفتگی خود درباره روابط دو کشور ترکیه و روسیه و با اشاره به سفر اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به روسیه گفت: آنکارا و مسکو همکاری سازنده‌ای برای حل بحران سوریه دارند.

وی در این باره تاکید کرد: اختلافات موجود دو کشور یک شبه حل نخواهند شد، چراکه اینها اختلافاتی قابل توجه هستند. اما کار بر روی حل این موضوعات در حال انجام است.

محکومیت حملات ائتلاف سعودی به بیمارستان‌های یمن

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه با محکومیت حمله چند روز گذشته ائتلاف سعودی به بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از بیماران و کادر پزشکی این بیمارستان شد گفت: تکرار می‌کنیم که استفاده از نیروی نظامی علیه غیرنظامیان و همچنین اهداف غیرنظامی کاملا غیرقابل قبول است. ما می‌خواهیم برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی در آینده، یک تحقیق کامل در زمینه نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی در این باره انجام شود.

انتهای پیام/