Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رفتار دیپلمات‌های اروپایی در کردستان در نگاه اول جاسوسی است که باید بررسی و با آنها قاطعانه برخورد شود.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با اشاره به اقدامات دو دیپلمات اروپایی در کردستان گفت: اقدام دیپلمات‌های انگلیسی و فرانسوی در شهرهای مرزی کشور تخلف است که باید توسط وزارت امور خارجه توجیه و کنترل می‌شدند.

وی اظهار کرد: چنین رفتاری از یک دیپلمات در نگاه اول جاسوسی در آن کشور است که باید با آنها قاطعانه برخورد شود.

رضایی ادامه داد: طبق خبرهای واصله، ظاهراً از برخی مناطق نظامی نیز اطلاعاتی جمع‌آوری کرده‌اند که باید وزارت امور خارجه و اطلاعات پس از تحقیق و بررسی نتیجه آن را اعلام ‌کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این احتمال نیز وجود دارد که این دو دیپلمات با برنامه‌ای از قبل تعیین شده مأمور به انجام چنین کاری شده‌اند تا تنش‌های بین‌المللی شکل بگیرد.

رضایی تصریح کرد: رفتار یک دیپلمات در یک کشور تعیین شده است و آنها موظف به اجرای قوانین موجود هستند و وزارت امور خارجه و اطلاعات موظف به نظارت بر عملکرد و رفتارهای دیپلمات‌ها در کشور هستند و در صورت انجام تخلف باید با آنها قاطعانه برخورد شود.

علیرضا آشناگر معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در رابطه با ورود این دو دیپلماتیک در گفتگو با فارس مطرح کرد:سباستین سورن رایزن سفارت فرانسه و شارلوت وارن والر نماینده سفارت انگلیس در یک دستگاه خودرو پاجیرو با پلاک سیاسی در حین فیلم‌برداری از حاشیه مناطق مختلف و اماکن حساس بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این افراد متوقف و مدارک آن‌ها مطالبه شد که البته پس از مطالبه مدارک آن‌ها متواری شدند و سپس خودروی آن‌ها در روستای «ایرانخواه» متوقف و با آن‌ها صحبت شد و پس از هماهنگی محل را ترک کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: این افراد از اماکن نظامی عکس‌برداری می‌کردند، آنها باید مدارک خود را ارائه می‌دانند و مدارکی ارائه ندادند.

انتهای پیام/