Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

حجت الاسلام حقی گفت: فردی که در شبکه‌های اجتماعی با انتقال غیر مجاز تصاویر خصوصی افراد به صفحه شخصی خود و تبدیل آن به تصاویر مستهجن از شهروندان گلستانی کلاهبرداری می کرد دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گلستان در گفت‌وگو با میزان اظهارکرد: فردی که در شبکه‌های اجتماعی با انتقال غیرمجاز تصاویر خصوصی افراد به رایانه شخصی خود و تبدیل آن به تصاویر مستهجن از شهروندان گلستانی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر و روانه زندان شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: هفته گذشته بیش از 12 مورد شکایت از سوی شکات مختلف در مورد انتقال غیرمجاز تصاویر خصوصی افراد به رایانه شخصی و تبدیل آن به تصاویر مستهجن و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی به شعبه ویژه رسیدگی کننده به جرائم رایانه ای و سایبری ارجاع شد.

حقی افزود: محتویات شکایت شکات حکایت از این داشته است که فردی از طریق تلفن همراه با استفاده از برنامه تلگرام اقدام به ورود غیرمجاز به صفحه خصوصی افراد می‌کرده و پس از حصول دسترسی تصاویر شخصی و خصوصی افراد را در رایانه شخصی خود ذخیره و با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری تغییراتی روی آن ها ایجاد می کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در ادامه بیان کرد: متهم با ارسال تصاویر به دیگران این عمل را دست آویز قرار داده و شکات را تهدید می‌کرد که در صورت عدم پرداخت مبالغ اعلامی نسبت به انتشار تصاویردر فضای مجازی اقدام خواهد کرد.

این مقام قضایی افزود: با توجه به نگرانی و اضطراب شکات و به خطر افتادن امنیت روانی و اجتماعی جامعه دستورات لازم به پلیس فتا مبنی بر شناسایی متهم داده شد که پس از رهگیری و شناسایی مشخص گردید اعمال مجرمانه توسط فردی به نام( م – ب) صورت می پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حقی ادامه داد: متهم پس از حضور در دادسرا با تفهیم اتهام به تمامی اعمال مجرمانه اش اقرار کرد و هم اکنون در زندان است.

وی همچنین گفت: دستور لازم برای توقیف رایانه شخصی متهم و بررسی های فنی لازم داده شده است و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه کلاهبرداران سایبری هر روزه با شیوه‌های جدید فریبکارانه ظاهر می‌شوند، و با استفاده از کمبود آگاهی، دانش ایمنی کاربران در فضای مجازی سعی می‌کنند تا به اهداف مجرمانه خود برسند کاربران اینترنت نیز به تناسب پیشرفت تکنولوژی، دانش و اطلاعات فنی خود را بالا برده و گامی موثر در راستای افزایش ضریب امنیت خود و کاهش جرایم فضای سایبر بردارند.

انتهای پیام/