Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 

 

 

 

نماینده مجلس نهم گفت: اگر منتقدین دخالت نمی کردند و دیدبان شفافیت و عدالت، ورود پیدا نمی کرد، 150 اشکال مختلف قراردادهای نفتی اجرایی می شد و بایستی پرسید که آیا این به نفع مردم بود؟

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛احمد توکلی نماینده مجلس نهم در گفت و گو با نسیم زنجان در پاسخ به این سوال که عده ای معتقدند قراردادهای نفتی به علت ایجاد حساسیت برای مردم و رسانه ها بایستی به صورت غیرعلنی برگزار شود تصریح کرد: قراردادهای نفتی مسئله بسیار مهمی است و سوال این است که آیا وقتی مسئله ای مهم شد مردم نباید بدانند؟

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: این بحث بسیار بی پایه است که بگوییم چون مسئله مهم شد پس بایستی حق دانستن از مردم سلب شود و چون مردم نسبت به این قراردادها حساس هستند، دغدغه دارند و به سرنوشت آن ها مربوط می شود، پس بهتر است که ناراحت نشوند.

توکلی خاطرنشان کرد: وقتی قرار است قراردادهای نفتی طوری نوشته شود که سالها خارجی ها را در کشور میخکوب کند و تمام ظرفیت کشور را در صنعت نفت مضمحل سازد ، چطور مردم نباید حساس باشند؟

نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم به حق دغدغه قراردادهای نفتی را دارند؛ زیرا این قراردادها طوری تنظیم شده است که خطراتی را برای کشور فراهم خواهد آورد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این پرسش که عده ای معتقدند جلسات غیر علنی پیرامون مسائل امنیتی است و حساسیت های به وجود آمده در رابطه با قراردادهای نفتی نیز، موضوع را امنیتی ساخته است تاکید کرد: چه کسی گفته که فروش نفت مسئله امنیتی است؟

 توکلی افزود: این قراردادها سه بار نیاز به اصلاح داشته است و اگر حساسیت ها به وجود نمی آمد و مشکلات این مصوبه علنی نمی شد، به همان شکل بدتر اجرایی می گردید.

وی تصریح کرد: دولت به فرض این که صحیح گفته باشد، 150 اشکال ریز و درشت منتقدین را نسبت به این قراردادها پذیرفته و اصلاح کرده است.

توکلی خاطرنشان کرد: اگر منتقدین دخالت نمی کردند و دیدبان شفافیت و عدالت، ورود پیدا نمی کرد، 150 اشکال مختلف اجرایی می شد و بایستی پرسید که آیا این به نفع مردم بود؟

وی افزود: آیا جمهوری اسلامی ایران از نیجریه پایین تر است که متن قراردادهای نفتی خود را بر روی سایت قرار می دهد و  برای اینکه اتهام از مسئولین رفع کنند و سوء استفاده نشود و فسادی پیدا نشود، قراردادهای مناقصاتی به صورت زنده از تلویزیون پخش می شود؟

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که صحبت از غیرعلنی شدن می زنند به تصوراتی که خود بدان اعتراف دارند نیز عمل نمی کنند؛ چرا که می گویند دانستن حق مردم است ولی خودشان به دنبال مقابله با این حق مردم هستند.

انتهای پیام/