Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس مرکز تحیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آثار پیروزی را در میدان عملیاتی و سیاسی شاهد هستیم و امریکایی ها و دوستانشان چاره ای جز اعتراف به شکست در سوریه ندارند.

به گزارش تیترازاد به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علی اکبر ولایتی ظهر امروز دوشنبه (۵ مهر) در دیدار «هدیه خلف عباس» رئیس مجلس نمایندگان سوریه افزود: ما از دولت و شخص بشار اسد قویا حمایت می کنیم.

وی خطاب به رئیس مجلس نمایندگان سوریه گفت: اهداف ما و شما در سوریه مشترک است، روابط دو کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون رو به رشد و راهبردی بوده است که این ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هر روز این پیوند بین دو کشور قوی تر و گسترده تر شده است و در آزمون های مختلف ایران و سوریه آزمایش خود را در برابر مشکلات پس داده اند.

ولایتی گفت: از ابتدای حمله بیگانگان به سوریه حدود ۸۰ کشور که بیشتر آنها از کشورهای غربی و بعضی کشورهای مرتجع عربی در منطقه هستند در این حمله مشارکت کرده اند.

وی افزود: آنها هزینه های فراوانی را برای جنگ علیه سوریه داده و خسارت های زیادی به مردم این کشور وارد کرده اند فقط به دلیل اینکه دولت و ملت سوریه در برابر صهیونیست ها ایستاده اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت از سوریه را در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار داده اند و دولت هم در این مسیر حمایت های لازم را انجام داده است.

ولایتی افزود: مردم ایران هم اهمیت این دفاع و مبارزه را درک می کنند و شاهدیم که داوطلبانه به جهاد علیه تروریست ها می روند و همان کاری را که بر علیه صدام در دفاع مقدس می کردند امروز بر علیه تروریست ها و توطئه گران انجام می دهند.

وی ادامه داد: زمانی که سوریه مورد تهاجم بین المللی از طرف حدود ۸۰ کشور به سرپرستی امریکا و طراحی صهیونیست ها قرار گرفت به عنوان اینکه این حلقه بسیار مهم مقاومت را بشکنند تا صهیونیست ها بتوانند در منطقه یکه تازی کنند موفق نشدند و امروز دولت و ملت سوریه مقتدرتر از گذشته در صحنه ظاهر شدند.

ولایتی گفت: استمرار مقاومت مردم و دولت سوریه و کمک جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان و دیگر کشورهای دوست سوریه و ایران در منطقه موجب شد که در نهایت کشور بزرگی مثل روسیه هم به کمک بیاید و امروز مجموعه ایران، سوریه و روسیه به عنوان سه کشور مهمی که در مرکزیت این مقاومت ضدصهیونیست ها و حامیانشان هستند نقش بسیار تعیین کننده ای دارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کم کم آثار پیروزی را هم در میدان عملیاتی و مقاومت و هم در عرصه سیاسی شاهد هستیم که امریکایی ها و دوستانشان چاره ای ندارند جز اینکه اعتراف کنند که در میدان شکست خوردند.

وی ادامه داد: عمال امریکا و صهیونیست ها و مرتجعان منطقه و عوامل سعودی در سوریه که علیه مردم و دولت این کشور می جنگند شکست می خورند و به زودی شاهد پیروزی نهایی دولت و ملت سوریه هستیم و جمهوری اسلامی ایران همچنان همکاری ها، مشورت ها و هماهنگی ها را با روسیه و حزب الله و دولت و ملت سوریه و کشورها و ملت هایی که با ما هماهنگ در حفظ و تقویت مقاومت علیه صهیونیست و حامیانشان هستند ادامه خواهد داد.

ولایتی با بیان اینکه عده ای تروریست سوری و غیرسوری که اغلب غیرسوری هستند علیه دولت قانونی که بر اساس دموکراسی موجود سوریه انتخاب شده است می جنگند اظهار داشت: کسانی می جنگند که بهانه شان برای این جنگ، دموکراسی است، در حالی که در کشورشان خبری از دموکراسی نیست، برای مثال عربستان سعودی در تاریخ خود یک بار هم انتخابات صورت نداده است، اما امروز با ادعای دموکراسی، علیه مردم و دولت سوریه می جنگد.

وی تأکید کرد: آنچه به عنوان سلفی گری منشعب از وهابیت گری است، ساخته و پراخته سعودی هاست و ربطی به اسلام ندارد.

ولایتی ادامه داد: اینکه کشورهای غربی هم از تروریست ها حمایت می کنند و هم مدعی مبارزه با تروریسم هستند، یکی از شگفتی های زمانه است. در همین روز گذشته برخی کشورها ازجمله انگلیس، امریکا، ایتالیا، آلمان و نیز موگرینی بیانیه صادر کرده اند و روسیه را مقصر اتفاقات اخیر دانستند، در حالی که امریکا بود که با حمله، آتش بس را شکست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اینکه امریکایی ها تروریست ها را به خوب و بد تقسیم می کنند، کار درستی نیست؛ چراکه تروریست خوب و بد نداریم، بنابراین آنها هر جایی که باشند به کشتار انسان ها اقدام و شهرها را ویران می کنند و اکنون هم زندگی مردم سوریه را بدون هیچ علت قانونی دچار مشکل کرده اند.

ولایتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد کشورهایی که به این نتیجه رسیده اند که سوریه راه حل نظامی ندارد، رو به افزایش است و از سوی دیگر تعداد کشورهایی که دولت مشروع سوریه و بشار اسد را به عنوان محور اصلی مذاکرات صلح می شناسند، روبه افزایش است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حد امکان به کمک های خود به دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد و عقب نشینی نخواهد کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره اظهارات غربی ها که گفته بودند ایران و روسیه با حضور در سوریه مرتکب جنایات جنگی می شوند، گفت: آنهایی مجرمند که از تروریسم حمایت می کنند و ایران به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حاضر شد و همچنان حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی دولت قانونی سوریه ادامه خواهد یافت.

ولایتی افزود: در حقیقت حضور ما قانونی است و کمک به دولت و ملت سوریه در جنگی است که علیه تروریسم دارند، تروریسمی که مورد حمایت رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امریکاست.

امیدواریم شهر موصل به زودی از اشغال تروریست ها آزاد شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم همانگونه که دولت و ملت عراق تاکنون پیروز و موفق بوده اند، بتوانند آخرین بخش اشغالی عراق توسط تروریست ها یعنی شهر مهم موصل را نیز به زودی آزاد کنند.

علی اکبر ولایتی پس از دیدار هدیه خلف عباس، رئیس مجلس نمایندگان سوریه، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی در خصوص پیشرفت نیروهای مردمی و ارتش عراق در موصل افزود: این موضوع نشان می دهد که دولت و ملت عراق توانایی بیرون کردن تروریست ها را از شهر مهم موصل دارند.

وی گفت: شرایط دولت و مردم عراق امروز بهتر از هر زمان دیگری، زمان سقوط صدام و تأسیس دولت قانونی، شرعی و دموکراتیک عراق است.

ولایتی با بیان اینکه ما به آینده عراق بسیار امیدوار هستیم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت قانونی عراق ایستاده است و این ایستادگی را ادامه خواهد داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روابط دو کشور ایران و عراق افزود: کمتر دو ملتی پیدا می شوند که به اندازه مردم ایران و عراق دارای این مقدار مشترکات باشند.

وی اضافه کرد: دو همسایه ای که دارای تاریخ مشترک اسلامی، دین مشترک و فرهنگ مشترک هستند و همچنین نکته بسیار مهم در این بین وجود عتبات عالیات در عراق و مرقد مطهر امام رضا (ع) در ایران است که از موجبات بسیار مهم تبادل زائر بین دو کشور است.

ولایتی تصریح کرد: عملاً مرز ایران و عراق؛ مرز دوستی و برادری است همانگونه که در طول تاریخ نیز اینگونه بوده است و تنها وجود یک موجود شیطانی مانند صدام باعث شده بود که او دوره جنگ را به مردم عراق و ایران تحمیل کند.

مبادلات بین ایران و روسیه رو به افزایش است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مبادلات بین ایران و روسیه در اقلام حیاتی، دفاعی، صنعتی و همکاری های هسته ای و همچنین حمایت های متقابل سیاسی و بین المللی، نشان بسیار روشنی از همکاری های راهبردی و رو به رشد دو کشور دارد.

علی اکبر ولایتی پس از دیدار هدیه خلف عباس، رئیس مجلس نمایندگان سوریه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص خبر انتقال ۳۸ تن آب سنگین ایران به روسیه افزود: مسائل فنی تر را باید از مسئولان مربوط جویا شوید اما رابطه کلی ایران و روسیه رابطه ای دوستانه و راهبردی است.

وی اضافه کرد: همکاری های دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رو به افزایش است به گونه ای که در تاریخ رابطه دو کشور، این نوع رابطه راهبردی بی سابقه است.

ولایتی با بیان اینکه همکاری ایران و روسیه در سوریه یک همکاری مثال زدنی است اظهار داشت: مبادلات بین دو کشور در اقلام حیاتی، دفاعی، صنعتی و همکاری های بیشتر در حوزه مربوط به موضوع هسته ای و حمایت های سیاسی و بین المللی روسیه از ایران و همچنین حمایت های ایران از روسیه به صورت متقابل یک نشان بسیار روشنی از همکاری های رو به رشد و راهبردی دو کشور دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما به آینده روابط دو کشور بسیار امیدوار و خوش بین هستیم.

وی با اشاره به اجلاس اخیر وزرای خارجه ۱+۵ در نیویورک، گفت: در اجلاس اخیری که وزرای خارجه ۱+۵ در نیویورک داشتند، دوستان ما در مذاکرات شاهد بودند که نماینده دولت روسیه و وزیرخارجه این کشور حمایت های بسیار ارزشمندی را از خواسته های به حق جمهوری اسلامی ایران در مقابل زیاده خواهی های امریکا و خلاف های امریکا در اجرای تعهداتش انجام داده است.

انتهای پیام/