Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران گفت: امام خمینی از دست افرادی چون هاشمی رنج کشید و اگر این افراد را صالح می دید قطعا راضی به پایان جنگ نمی شد و وقتی از اینها مأیوس شد جام زهر را نوشید .

به گزارش تيترآزادبه نقل از گلستان ما ؛ حجه الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی عصر امروز سه شنبه 13 مهرماه در جمع تاریخ پژوهان گلستان در خصوص قطعنامه 598 و فیلمی که هاشمی و روحانی در آن به نوشاندن جام زهر به امام افتخار می کردند ، اظهار کرد : این افراد باید هم افتخار کنند که جام زهر را به امام دادند و امام واقعا جام زهر را در حالی سر کشید که بعد از آن یک سال هم دوام نیاورد ، امام خمینی (ره) احساس کرد افرادی که در اطراف وی هستند و به اصطلاح نام یار امام را یدک می کشند ، اهل جنگ نیستند .
روحانی با اشاره به نامه هاشمی به امام گفت : آقای هاشمی طی نامه ای به امام می نویسد که چرا ما با آمریکا قطع رابطه کردیم ولی با روسیه ، فرانسه ، چین و ... ارتباط داریم . خب آدم چقدر متاثر می شود و احساس می کند که طرف پیاده است و از الفبای اسلام سر در نمی آورد . همه می دانیم که در اسلام دو نوع کافر حربی و غیر حربی داریم که خود پیامبر در مدینه با یهودیانی که سر سازش داشتند پیمان بست و آنهایی که ستیزه جو بودند را قلع و قمع کرد.
مورخ تاریخ ایران اشاره کرد: از نظر عقلی هم داشتن رابطه با آمریکا که شمشیر را از رو بسته و در کنگره علیه نابودی ایران بودجه تصویب می کند که ریشه ما را بسوزاند ، عقلانی نیست . بعد فردی ادعا می کند که آمریکا مگر با بقیه چه فرقی دارد و ببینید که امام چقدر از دست اینها خون جگر خورد . اینها افرادی بودند که امام را دور زدند و با مک فارلین در خلال جنگ مذاکره کردند .
روحانی عنوان کرد: امام از دست این افراد رنج کشید و اگر این افراد را صالح می دید قطعا راضی به پایان جنگ نمی شد و وقتی از اینها مایوس شد جام زهر را نوشید و الان باید هم افتخار کنند چون راه آمریکا را باز کردند ، الان هم همین خواب را برای مقام معظم رهبری دیده اند و فکر می کنند با یک سری فریبکاری ها می توانند پای آمریکا را به کشور باز کنند .
وی گفت : آمریکا به ایران نمی آید که تاج بالای سر آقای هاشمی بگذارد بلکه دنبال اینست که حمام خون در ایران راه بیندازد تا مردم ایران دیگر آمریکا و اسراییل را فراموش کنند اما می بینیم بینش برخی ها اینقدر پایین است که به کارهای نادرست خودشان هم افتخار می کنند .
تاریخ نگار با سابقه انقلاب اسلامی اضافه کرد: رهبری می گویند انقلابی گری تندروی نیست بلکه انقلابی گری خردمندانه ، قوی و دلسوزانه و با دانش و بدون رودروایسی عمل کردن است و این خیلی مهم است و نباید آن را از دست بدهیم .
روحانی یادآور شد: آمریکا بعد از انقلاب برای نابودی آن شگردهای زیادی را در پیش گرفت ، اول ترور و جنگ داخلی بود با منافقین که 17 هزار شهید رو دست ما گذاشتند اما این راه برای آنها نتیجه ای نداشت . دومین برنامه مسئله جنگ نرم بود که در فتنه 88 با هوشیاری رهبر و ملت بهم خورد و سومین شیوه که کاری کنند در کشور خودبخود آرمانها و ارزشها منزوی بشود و بی اخلاقی های اجتماعی عادی بشود .
وی افزود : چرا دولت اصرار بر کنسرت دارد نمی گویم دولت خائن است اما نفوذی ها دنبال کنسرت هستند ، در مقابل چشم خانواده شهید از افراد فاسد و هرزه استفاده می کنند ، به انها جایزه می دهند و تجلیل کنند تا آنها را برای نسل جوان الگو کنند ، تا شهدا الگو نباشند ، حزب اللهی ها و بسیجی ها الگو نباشند ، این همان استحاله است .
روحانی تصریح داشت : یک روزی اگر کسی به آمریکا نگاه نرمی داشت منفور بود اما با استحاله امروز از کنار یان قضیه براحتی رد می شوند ، استحاله خیلی خطرناک است سعی می کنند با طرح مسئله خشونت طلب و تندرو حزب اللهی ها را به موضع انفعالی می برند و بعضا موضع انفعالی ما روحانیون باعث شده دشمن با دست خود ما دارد این مراحل را اجرا می کند .
وی گفت : امروز می بینیم شخصی که یک روزی یار امام بود مسئله ژاپن و آلمان را مثال می زند که حتی موضوع دفاع از کشور را رد می کند تا ما را خلع سلاح کنند که اگر فردا دشمن خواست حمله بکند مشکلی نداشته باشد لذا ما اگر راه حسین را ادامه بدهیم و عزت خود را حفظ کنیم می شود انقلابیگری .
انتهای پیام /