Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز هم برخی افراد از آمریکا می‌ترسند و حتی در صحبت‌هایشان می‌گویند باید با آمریکا کنار بیاییم.

به گزارش تيتر آزاد به نقال از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اولین نماز جمعه پایتخت در محرم‌الحرام، با اشاره به قیام امام حسین (ع) که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام شد، اظهار داشت: بکوشیم درس‌هایی که باید از عاشورا یاد بگیریم را متوجه شویم، آن بخش‌هایی که مورد بی‌توجهی ماست با توجه به عاشورا، آنها را متذکر شویم، وظایف ما در حمایت از این بسیار سنگین است، یکی از مناسبت‌های این هفته، هفته امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه این مهم‌ترین مناسبتی است که باید مورد توجه قرار دهیم، افزود: باید بپرسیم چقدر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما زنده است، امر به معروفی که اگر فراموش شود حکومت ساقط می‌شود، بدانید اگر امر به معروف و نهی از منکر بین ما نباشد، حکومت اسلامی از بین می‌رود و این فرمایش امیرالمومنین (ع) است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: با ترک امر به معروف و نهی از منکر طبق فرمایش حضرت علی (ع)، حکومت دست بدان می‌افتد و اگر حکومت به دست آنان بیفتد دیگر اسلامی نخواهد بود، بلکه حکومت شرک، کفر و نفاق خواهد بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر آنقدر اهمیت دارد که ما نباید از آن غفلت کنیم، نمازها به برکت امر به معروف و نهی از منکر برپا می‌شود، مساجد به برکت امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند فعال باشند، امر به معروفی که گفته شد اگر جلوی گناه در جامعه اسلامی گرفته نشود، اگر جلوی فساد با امر به معروف و نهی از منکر گرفته نشود، همه چیز برباد می‌رود، خون شهدا، انقلاب و دین برباد می‌رود.

وی اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شوند، زمین را فساد در بر می‌گیرد، مسئله بسیار مهم است، روح نهضت امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، باید بپرسیم آیا در شرایط فعلی منکر داریم؟ امروز الی ماشاءالله منکر در دنیا وجود دارد، بزرگ‌ترین منکری که امروز باید در مقابل آن بایستیم، مبارزه با سلطه آمریکا در جهان است.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس یادآور شد: سلطه‌ای که بر کشورهای ضعیف اسلامی دارد و همه این کشورها را زیرسلطه خودش قرار داده است، همه کشورهای دنیا یا از آمریکا می‌ترسند یا توسط این کشور تطمیع شدند. ببینید وضع رژیم آل‌سعود چگونه است، این نانجیب‌ها چه می‌کنند؟ اسرائیل و داعش چه می‌کنند، تمام آنان ایادی آمریکا هستند و خودشان هم موجودات خبیث و نجسی هستند، اروپای هم‌پیمان آمریکا هم منکرات اصل نظام اسلامی هستند، لذا باید بیدار و هوشیار بود، باید کشورهای اسلامی را بیدار کرد، خدا لعنت کند آل‌سعود را که امسال ایرانیان را از حج ابراهیمی محروم کرد و اجازه نداد ایرانیان در خانه امن الهی حضور یابد تا مقداری آنان را بیدار کنند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مسئله ساده‌ای نیستند، بنده پیشنهاد می‌دهم یک اتاق فکر در این نظام مقدس برای این منظور تشکیل شود که این اتاق فکر تمام منکرات امروز جامعه ما چه منکرات خارجی و چه منکرات داخلی را شناسایی کند تا تدبیری برای آنها بیندیشیم، فساد اخلاقی یکی از منکرات سخت است، فساد اداری، رشوه و بالا بودن آمار طلاق همه منکرات هستند،‌ تشریفاتی که امروز ازدواج را برای جوانان ما سخت کرده، مواد مخدر، بیکاری، سواستفاده‌های کلان از بیت‌المال مانند حقوق‌های غیرمتعارف، همگی منکرات داخلی هستند که این اتاق فکر باید برای مبارزه با تمام این منکرات داخلی و منکرات خارجی تدابیری بیندیشد و برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه این اتاق فکر باید خطر منکرات را تبیین کند، گفت: مسئولان فرهنگی اگر دست به دست هم دهند، این مشکلات حل می‌شود مسئولان برنامه‌ریزی کنند تا مشخص شود با فساد و بی‌بند و باری چه برخوردی می‌توان انجام داد، نباید امت اسلامی فقیر باشند، فقر علت این همه مفاسد است، افراد به خاطر فقر گرفتار مفسده‌های عجیب و غریب می‌شوند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در ریشه‌کن کردن فقر نقش بسیار مهم و موثری دارد، به هفته نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: نیروهای مسلح تضمین‌کننده امنیت جامعه هستند، طبق فرمایشات امام علی (ع)، رعیت به برکت نیروهای مسلح می‌تواند آرام باشد که به لطف خداوند به برکت این نیروهای مسلح، اعم از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش و به برکت فداکاری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در این دنیای پر از ناامنی، ایران ما در امنیت کامل به سر می‌برد.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار همدانی و طلب رحمت و مغفرت برای آن شهید بزرگوار، خاطرنشان کرد: هیچ گاه نمی‌توانیم فاجعه منا را فراموش کنیم، بنا دارم در هر خطبه‌ای که قرار است در نماز جمعه ایراد کنم، فاجعه منا را یادآوری کنم، این فاجعه داغی به دل هر مسلمان و هر انسانی است که وجدان داشته باشد. کشورهای اسلامی نباید این فاجعه بزرگ را فراموش کنند و باید برای مدیریت حج تدبیری بیندیشند، تا کی باید آل‌سعود نادان مدیریت حج را عهده‌دار باشد .

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تقدیر و تشکر از سازمان صدا و سیما که برنامه‌های مناسبی را برای دهه اول محرم در نظر گرفته است، گفت: موضوع برگزاری فوتبال در شب عاشورا به مسئله عجیبی تبدیل شده است، از طرفی تذکراتی داده شده، بنده هم تذکر می‌دهم و از طرفی اظهار می‌کنند که اگر این بازی برگزار نشود، نتایج فاسد زیادی خواهد داشت، بنده در این زمینه وارد نمی‌شوم اما عرض می‌کنم اگر قرار است در شب عاشورا مسابقات فوتبال انجام شود، دقت کنید باید فضای مسابقه صددرصد عاشورایی و کربلایی باشد، باید در و دیوار محل برگزاری مسابقه فوتبال سیاه‌پوش شود، فریاد یا حسین پیوسته از بین جمعیت بلند شود به جای کفی که در مسابقه زده می‌شود، باید به جای آن همه فریاد «یا حسین» بزنند.

به گزارش فارس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: امروز واقعاً عده‌ای از آمریکا می‌ترسند و جزأت نمی‌کنند آن اقدامی مورد نظر مقام معظم رهبری است را عمل کنند و حتی عده‌ای در صحبت‌هایشان می‌گفتند باید با آمریکا کنار بیاییم، الان هم عده‌ای اینگونه فکر می‌کنند.

وی با اشاره به قیام امام‌حسین (ع) با 72 نفر از یارانش، گفت: باید دید این روحیه ریشه از کجا می‌گیرد، قرآن می‌فرماید حق پیروز است و باطل نابود است؛ این وعده خداست، می‌بینیم صبح عاشورا وقتی امام‌حسین (ع) صف خودش را منظم کرد، دست به دعا برداشت و گفت که خدایا من امیدم به توست و سرمایه و پشتوانه من تو هستی، یار و یاور من تو هستی؛ این همان اعتماد و ایمان به وعده‌های خداست، نکته دوم این است امام‌حسین (ع) نیروی خودش را کم نمی‌بیند و آنها را زیاد می‌بیند. امام حسین (ع) کیفیت را می‌بیند نه کمیت را، این بدان معناست که یزید با آن جمعیت کثیر مغلوب خواهد شد؛ این یعنی توجه به قدرت و توان داخلی.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، خطاب به مسئولان دولتی، گفت: شما باید از تمام امکانات‌تان استفاده کنید و می‌توانید غنی شوید، حتی می‌توانید از دلارهایی که آمریکا دزدیده و برده بی‌نیاز شوید، البته حق‌تان را مطالبه و پیگیری کنید، حق‌تان را از آمریکای غاصب بگیرید، اما چشم امید به آمریکا نداشته باشید، آمریکا جزء کارشکنی اقدام دیگری انجام نمی‌دهد، خودتان روی پای خودتان بایستید.

امام جمعه موقت تهران همچنین متذکر شد: مسئله مهم دیگر بعد از امید به خدا و تکیه به توان خود، این است که امام‌حسین (ع) هدف را معین کرده و از جمیع امکانات برای رسیدن به آن هدف استفاده می‌کند.

انتهای پیام/