Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 

خداداد عزیزی بعد از 20 سال از برد 6 گله مقابل کره‌جنوبی هنوز دلیل تحول تیم ملی در نیمه دوم را نمی‌داند؛ خودش می‌گوید همچنان گیج است که چطور این نتیجه تاریخی رقم خورده و تنها چیزی که به یاد می‌آورد درصد بالای 90 درصد مالکیت توپ است.


به گزارش تيترآزاد به نقل از ورزش سه، به بازی ایران و کره جنوبی که نزدیک می شویم، ناخودآگاه یاد بردهای تاریخی مقابل چشم بادامی ها می افتیم؛ بردهایی مانند برتری 6 بر 2 در جام ملت های 1996. بازی که ایران در نیمه نخست دو بر یک عقب بود اما در نیمه دوم 5 گل وارد دروازه حریف کرد و یک پیروزی تاریخی را رقم زد.

خداداد عزیزی، یکی از بازیکنان ایران در آن مسابقه و زننده گل دوم و تساوی بخش ایران در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره لحظات بیاد ماندنی صحبت کرده است که ماحصل حرف های او را در ادامه می خوانید:

3 بازی عجیب انجام دادم
من در کل دوران فوتبالم 3 بازی انجام داد که بسیار عجیب و غریب بود؛ یکی بازی با استرالیا، دیگری برد 3 بر صفر مقابل عربستان و برد 6 بر 2 مقابل کره جنوبی. در بازی با کره جنوبی تیم حریف بسیار سرحال و آماده بود و اینطور نبود که بگوییم ضعیف بودند و ما 6 گل زدیم ولی واقعا عالی کار کردیم و ناگهان به خودمان آمدیم و دیدیم 6 گل زده ایم!

هنوز هم گیجم
بعد از 20 سال از آن مسابقه باور کنید هنوز هم نمی دانم چطور 6 گل به کره جنوبی زدیم. ما در نیمه اول دو بر یک عقب بودیم اما در نیمه دوم طوفان شد؛ اگر مثل الان آمار و ارقام بازی را در می آورند، باور کنید درصد مالکیت توپ در نیمه دوم بالای 90 درصد برای ما بود.هنوز گیجم که چه شد. ما در نیمه دوم حتی یک توپ هم به کره ای ها ندادیم و علاوه بر اینکه 5 گل در آن نیمه زدیم، چند موقعیت خوب دیگر را هم خراب کردیم که شاید می شد کره را دورقمی کنیم.

دایی پاس استثنایی داد
قبل از اینکه گل تساوی را وارد دروازه کره جنوبی کنم، یک موقعیت خوب هم داشتم. در صحنه گل علی دایی پاس استثنایی به من داد و توپ را با تمام توانم وارد دروازه کردم.

توپ فوتبال یا توپ هفت سنگ؟
علی دایی در بازی 20 سال قبل با کره جنوبی روز فوق العاده ای داشت. از آن روزهایی که بود که علی چارچوب را خیلی خوب می شناخت. یک گل زد که هنوز از آن متعجبم. بین پاهای گلر کره به اندازه یک توپ هفت سنگ خالی بود اما دایی توپ را از همان فاصله اندک عبور داد و در نهایت هم 4 گل زد. باور کردنی نبود، ما 6 گل زده بودیم و خودمان هم آن لحظه را باور نمی کردیم.

یادم نیست مایلی کهن چه گفت
در رختکن شادی زیادی برپا بود؛ یادم نمی آید مایلی کهن چه به بازیکنان گفت اما همه خوشحال بودیم. یک حادثه بزرگ برای فوتبال رقم خورده بود که برای ما استثنایی بود.

تیم 96 به نسل طلایی تبدیل شد
در فوتبال همیشه تیمی که خوب تر است، برنده می شود. در تیم 1996 ایران همه خوب بودند و آن تیم بعدها به نسل طلایی تبدیل شد که به عقیده خیلی ها دیگر تکرار شدنی نیست. بازیکنان نظیر من، علی دایی، کریم باقری، عابدزاده و... از همان جام ملت ها بالا آمدند و شناخته شدند.

این کره از تیمی که 6 گل خورد هم ضعیف تر است
بازی روز سه شنبه با کره جنوبی بازی سختی برای ما است. البته این کره با تیم های دوره های قبل خود متفاوت است و ضعیف تر شده است. این کره حتی از آن تیمی که 6 گل از ما خورد هم ضعیف تر است اما به هر حال نامش کره است. با اینکه بازیکنان جوانی در کره حضور دارند و تیمش نوپا است اما کار سختی داریم. هرچند که می توانیم در تهران آنها را شکست دهیم.

هیچ تیمی با ماسک برنده نشده است
جنگ روانی همیشه در فوتبال وجود دارد اما قطعا بازیکنان ما اسیر این مسائل نمی شوند. حالا اینکه کره ای ماسک زده اند، مشکلی ندارند. آنها در زمین که نمی توانند ماسک بزنند، قطعا باید بازی بهتری انجام دهند تا موفق شوند. هیچ تیمی با ماسک و این مسائل برنده نشده است.

انتها/