Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

معلمی در شهرستان کلاله 5 دانش آموز را بخاطر عزاداری و سینه زنی مورد ضرب و شتم و استهزا، قرار می دهد، حادثه ای که باعث تاسف جامعه فرهنگی آموزش و پرورش و اقشار مختلف مردم شده است.

به گزارش تيترآزاد به نقل از کلاس بیست، امروز سر تیتر اخبار آموزش و پرورش در استان گلستان خبر "ضرب و شتم 5 دانش آموز" بود که بر روی خروجی بسیاری از رسانه ها قرار گرفت.
زنگ سوم بود، «تفکر و سواد رسانه ای» داشتیم، معلم ما هنوز نیامده بود، من و دوستانم هم تصمیم گرفتیم برای نوحه خوانی، شب در مسجد محل تمرین کنیم و شروع کردیم به نوحه خوانی و سینه زنی.
این صحبت یکی از دانش آموزان مدرسه طالقانی شهرستان کلاله است که ادامه می دهد: ناگهان معلم کلاس دیگری به سر کلاس ما آمد و بر روی صندلی نشست و گفت: چه کسی نوحه خوانی می کرد و ما هم گفتیم : آقا اجازه ما.
do 2


این دانش آموز شهرستان کلاله که نامش در این پایگاه خبری محفوظ است، ادامه می دهد: به سمت معلم رفتیم و آنجا ایستادیم اما ناگهان و در کمال ناباوری دیدم که معلم ما را زیر مشت و لگد خود گرفت و الفاظ ناشایست و رکیک به ما می گفت و از اینکه ما به عزاداری مشغول بودیم مذمت می کرد.
دانش آموز دیگری نیز که توسط این معلم مورد ضرب شتم قرار گرفته ؛ می گوید: تنها کاری که ما می کردیم نوحه خوانی و سینه زنی بود و اصلا نمی دانستیم که باید برای آن کتک بخوریم.معلم نیامده بود، دهه اول محرم بود و ما هم می خواستیم خود را برای عزاداری سید الشهدا آماده کنیم.
وی درباره اینکه آیا مدیر مدرسه و یا مسئولی برای جویا شدن جزئیات حادثه به سراغشان آمده بود، می گوید: نه کسی نگفت که قضیه چه بود و چرا این معلم ما را کتک زد.
این دانش آموز پایه هشتم می گوید: دو نفر از دوستان ما در حین کتک خوردن از کلاس فرار کردند که یکی از آنها در راه از پله افتاد و سرش به جایی خورد اما خوشبختانه حادثه جبران ناپذیری رخ نداد.
57


آیا برای اعتقادات هم باید کتک خورد !!
پدر یکی از دانش آموزان از شکایت به مراجع قضایی و حراست آموزش و پرورش خبر می دهد، او در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست، می گوید: بلافاصله پیگیری های لازم را برای احقاق حق خود و بازخواست معلم انجام دادیم، در این میان یکی از مسئولان آموزش و پرورش از ما خواست که قضیه را پیگیری نکنیم و خودشان به آن رسیدگی خواهند کرد.
وی می افزاید: اینکه دانش آموز تنها برای اعتقاداتش مورد تنبیه قرار گیرد، در مدارس اسلامی ما جای سوال دارد، آیا این مقدمه ای برای بی حرمتی های بعدی نخواهد بود ؟
این پدر می گوید: با معلم خاطی نیز گفتگو کردیم و او در ابتدا همه چیز را تکذیب کرد و جور دیگری جلوه داد و گفت: دانش آموزان مسخره بازی و سر و صدا ایجاد کردند اما بعد از گفته های دانش آموزان همه چیز را قبول کرده و به رفتار خود اعتراف می کند.
به گفته وی ، ظاهرا این اولین باری نبود که معلم مذکور دانش آموزان را مورد ضرب شتم قرار داده است و به گفته دانش آموزان، سال گذشته نیز دو دانش آموز دیگر را تنبیه بدنی کرده بود.
وی می افزاید: شدت ضربه ای که بر چشمان یکی از دانش آموزان وارد آمده، باعث تورم چشمش شده است ، پاسخگوی این شکنجه جسمی و روحی چه کسی است ؟ گزینش و نظارت بر عملکرد معلمان چگونه انجام می شود ؟
این پایگاه خبری برای پیگیری ماجرا با مسئولان آموزش و پرورش استان گلستان تماس گرفته است که مسئولان استانی آموزش و پرورش از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرده اند.
عکس تزیینی است
پیگیر موضوع ضرب شتم دانش آموزان هستیم
در ادامه عصر امروز، «محمد رضا سنچولی» در گفتگوبا خبرنگار کلاله خبر، در خصوص ضرب شتم تعدادی از دانش آموزان مدرسه متوسطه شهرستان کلاله توسط معلم، اظهار داشت: از این موضوع دوشنبه شب مطلع شدیم و با توجه به اینکه در ایام تعطیلات سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) قرار داشتیم، بررسی این مهم را به روزهای کاری بعد تعطیلات موکول کردیم.
وی افزود: موضوع یاد شده با برخی از مسئولین مطرح شده بود و قرار بر این بود که تصمیم گیری نهایی پس از شنیدن اظهارت دانش آموزان و معلم، انجام گیرد که قبل از هر اقدامی و با توجه به درخواست والدین، این موضوع رسانه ای شد.
سرپرست آموزش و پرورش کلاله تاکید کرد: برای برخورد با اشتباهات و بی انضباطی دانش آموزان قوانین و مقرارت خاصی وجود دارد و از امروز صبح، پیگیری این اتفاق در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان قرار گرفت و خانواده های دانش آموزان مطمئن باشند که به جد پیگیر این اتفاق خواهیم بود.
مدیر دبیرستان : موضوع با احضار خانواده ها و دبیر مربوطه بررسی شد
احمد غلامی مقدم در گفتگویی اظهار داشت: از جریان این اتفاق روز دوشنبه مطلع شدیم و یکی از خانواده های دانش آموزان نیز در این خصوص به دبیرستان مراجعه کرد و با رایزنی هایی که با دو خانواده از دانش آموزان شد، آنها اظهار رضایت نمودند.
وی افزود: برای بررسی مشکل و حل آن، قرار شد روز شنبه با خانواده های باقی مانده رایزنی های لازم جهت جلب رضایت آنها داشته باشیم و مشکل در داخل مدرسه حل و خاتمه یابد و در این راستا با برخی از خانواده های شاکی و دبیر مربوطه جلسه ای برگزار شد و قرار بر این شد که خانواده یاد شده روز شنبه برای رضایت در مدرسه حضور پیدا کند.
لازم به ذکر است؛ دوشنبه 19 مهر ماه و در هشتمین روز از ماه محرم در مدرسه طالقانی شهرستان کلاله یک معلم 5 دانش آموز را برای برپایی عزاداری و سینه زنی مورد ضرب و شتم و استهزاء قرار می دهد، حادثه ای که باعث تاسف جامعه فرهنگی آموزش و پرورش و اقشار مختلف مردم شده است.
هرچند عزاداری در ایام محرم در مدارس توسط اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش استان گلستان توسط بخشنامه در جلسات متعدد گوشزد شده است اما می بینیم بار دیگر مورد بی اعتنایی قرار گرفته است.
در سال های اخیر برخی از مدیران و معلمان مدارس استان گلستان در ایام سوگواری محرم، دهه فاطمیه و دیگر ایام دانش آموزان را از سیاه پوش کردن مدارس به بهانه اینکه دانش آموزان افسرده می شوند ، منع و حتی از برگزاری بعضی برنامه های مذهبی نیز جلوگیری می کردند.
بنظر می رسد، آموزش و پرورش گلستان باید بیشتر به وضعیت فرهنگی و مذهبی مدیران، معلمان و مدارس نظارت کرده و شاخص های مذهبی را دربرنامه های خود پررنگ تر کند.
نکته : نام معلم و دانش آموزان در این پایگاه خبری محفوظ است.
انتهای پیام/