Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

در حالی روز گذشته دهمین تجمع مربیان پیش دبستانی در مقابل استانداری برگزارشد که خواسته مربیان از اموزش و پرورش تنها اجرای قانون ابلاغی رئیس جمهور و بسته شدن پرونده استخدام آنها است.

به گزارش تيترآ‍زاد به نقل از کلاس بیست، وقتی مربی برای احقاق حق خود اشک می ریزد و از زندگی کاری 12 ساله خود برای استخدام شدن می گوید.
او کارشناسی ریاضی 79 است و 12 سال است مربی پیش دبستانی است از 180 تا 260 هزار تومان حقوق می گیرد.
روز گذشته 25 مهرماه در حالی حدود 60 مربی پیش دبستانی گلستان در مقابل استانداری گلستان تجمع کردند که از عدم بکار گیری خود طبق قانون سخن می گویند.

 

استخدام مربیان غیر مرتبط در سال گذشته انجام شد و آنها امسال در ابتدایی سازماندهی شدند
این مربیان که حتی فرزندان نوزاد خود را نیز به همراه داشتند شعارهایی درخصوص بکار گیری نیرهای بازنشسته همچون «نیروی بازنشسته به جای ما نشسته» سر دادند و بکاریگیر افراد بازنشسته در اموزش و پرورش گلایه می کردند.
می گویند: ما ماده 17 ها دیگر خسته شده ایم، تاکی باید بلاتکلیف باشیم، ما را به بهانه ای که قانون شما را نمی خواهد و مشمول آن نمی شویم دور انداختند.
این مربی پیش دبستان می گوید: سال گذشته به بهانه همان ماده و رشته غیر مرتبط با آموزش ابتدایی بسیاری از ما از کلاس درس جا ماندیم در حالی که در همان موقع بسیاری از افراد را بدون هیچ سابقه ای استخدام کردند و رشته های غیر مرتبط (ابتدایی ) را در دبیرستان سازماندی کردند و امسال همان افراد غیر مرتبط را راهی مدارس ابتدایی کردند.
وی می افراید: حال سوال ما این است چرا باید افرادی که هیچ سابقه ای نداشتند با مدارک غیر مرتبط در مدارس ابتدایی سازماندهی کردند؟چطور تربیت دانش آموزان را به افرادی که به قول خودشان غیر مرتبط هستند داده اند؛ پاسخ این سوال را نیز آموزش و پرورش استان تنها داشتن کدی پرسنلی می گویند که حقشان نبوده است، آیا این عادلانه است؟
وی می گوید: ما بیش از یک سال هرماه جلوی مجلس رفتیم که قانون را عوض کنیم .این انجام شد، ابلاغ شد اما می بینیم آن را هم اجرا نمی کنند و دوباره مار گذاشتن کنار، آیا اموزش و پرورش استان جواب عمر بر باد رفته ما را خواهد داد.
وی می افزاید: اگر آموزش و پرورش نیاز ندارد چرا هرسال استخدامی برگزار می کند و همان رشته ما را نیز در دفترچه اعلام می کند و جالب اینجاست استان می گوید: ما مازاد داریم، اگر این اینطور است، چرا در دفترچه استخدامی گنجاده است .اینها تناقض و به نوعی دروغ گویی نیست؟

 

با دستور استاندارف امروز تکلیف مربیان مشخص می شود
حال «آزاد» یکی از نمایندگی بود که روز گذشته با مسئولان در استانداری مذاکره کرده است در گفتگو با کلاس بیست می گوید: آقای علی برزمینی،برزمینی معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار نوید پیگیری و برطرف شدن مشکلات مربیان را با دستور استاندار به ما داده است .
وی می گوید: ایشان از ما خواستند تا امروز صبر کنیم، ما نیز منتظر خواهیم ماند تا مدیرکل آموزش و پرورش پاسخ دهد.
جذب مربیان با مشخص شدن اعلام نیاز اجرا می شود
این درحالی است که قربانعلی بذرافشان مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : دستورالعمل این جذب از سوی رئیس جمهوری به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ، اما هنوز از سوی وزارتخانه به استان برای اجرایی کردن، ابلاغ نشده است.
وی اظهار کرد: همچنین هنوز وضعیت نیاز یا عدم نیاز به این افراد برای استان مشخص نیست و باید تا 15 آبان که زمان نهایی تثبیت است، منتظر بمانیم.
بذرافشان ادامه داد: بعد از زمان تثبیت در صورت مشخص شدن اعلام نیاز، نسبت به جذب این افراد اقدام می شود.

306927 398


معلم مازاد داریم
در حالی که مدیر کل آموزش و پرورش نیز در حاشیه جلسه ستاد اجلاسیه 4000شهید استان گلستان در استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگاران از مازاد داشتن معلم در مقاطع مختلف خبر می دهد و می گوید: سال گذشته به اندازه نیاز و 800 معلم حق التدریسی را طبق قانون استخدام کرده ایم.
اما مربیان نیز اعلام کردند، در صورت اجرا نشدن قانون و تضییع حقشان بار دیگر به تهران و جلوی مجلس و وزارت اموزش و پرورش خواهند رفت و به تحصن خود تا اجرایی شدن ابلاغیه رئیس جمهور ادامه خواهند داد.
حال امروز، بیش از 700 مربی پیش دبستان استان گلستان منتظر پاسخ اموزش و پرورش گلستان هستند تا پرونده استخدام این نیروها نیز بسته شود .
انتها ی پیام/