Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 

تحولات روز سوم عملیات آزادسازی موصل را در اینجا مشاهده کنید.

به گزارش تيترآزاد به نقل از پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت عراق، عراقی‌ها از سخنان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر اینکه نبرد موصل «دشوار» خواهد بود به خشم آمده‌اند و با انتشار تصاویر اجساد اعضای گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی، پاسخ اوباما را می‌دهند.

بر اساس این گزارش، رزمندگان نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در پاسخ به سخنان اوباما مبنی بر اینکه نبرد آزادسازی موصل «دشوار» و بین نیروهای عراقی و داعشی‌ها «تعقیب و گریز» خواهد بود، تصاویر اجساد ده‌ها تروریست داعشی را در یکی از مناطق عملیات نظامی که در نخستین روز عملیات آزادسازی موصل به هلاکت رسیدند منتشر کردند.

نهرین نت افزود: اقدام رزمندگان عراقی در انتشار تصاویر اجساد تروریست‌های داعشی بر این نکته دلالت دارد که داعش فقط «غول پوشالی» است که برخی رسانه‌های غربی و عربی همدست در گسترش و حمایت از این شبکه تروریستی وهابی، آن را بزرگ و قوی جلوه می‌دهند.

پایگاههای ارتباط اجتماعی عراقی‌ها مملو از نظرات تمسخر آمیز در واکنش به سخنان اوباماست که گفته است این نبرد دشوار خواهد بود.

نهرین نت در ادامه نوشت: این همه موفقیت در جنگ با داعش در موصل به دست آمده است، آنگاه اوباما اصرار می‌کند که عملیات آزادسازی موصل را عملیات تعقیب و گریزی بنامد که فاقد دقت است. آمریکا بر بزرگنمایی توانایی شبکه تروریستی وهابی داعش مورد حمایت خود اصرار می‌کند؛ شبکه‌ای که از هنگام پیدایش در عراق در دهم ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی از حمایتهای آمریکا برخوردار بوده است.

گفته می‌شود، حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، در ساعات اولیۀ دوشنبه (۲۶ مهر) در یک سخنرانی تلویزیونی، از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی شهر موصل از چنگال تروریست‌های گروه داعش خبر داد.

با آغاز این حمله، حدود ۶۰ هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‌های کُرد، پیشروی‌های خود را در حومۀ این شهر آغاز کردند. طی روز گذشته گزارش‌های متعددی از آزادسازی ده‌ها روستا و شهر در حومۀ موصل منتشر شد.

پیشروی‌های ارتش و نیروهای عراقی همچنان ادامه دارد.

اخبار لحظه به لحظه درباره روز سوم عملیات آزادسازی موصل از چنگ داعش را در اینجا مشاهده کنید:

22:01 فرمانده عملیات زمینی ارتش آمریکا در عراق گفت: سرکرده های گروه تروریستی داعش با پیشروی نظامیان و نیروهای مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل، در حال فرار از این شهر هستند.

20:00 نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در سفری به استان نینوا گفت: متعهد به آزادسازی شهر موصل از اشغال تروریست های داعش و برافراشتن پرچم عراق در این شهر هستیم.

19:16 یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد فردی که به «شکارچی موصل» مشهور شده، در چهار محله شهر اعلام موجودیت کرده است.

18:44 ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد این ائتلاف تنها از نیروهای تحت امر ارتش عراق، در عملیات موصل حمایت خواهد کرد.

18:16 سخنگوی عملیات مشترک عراق از آزادسازی روستای الزاویه و پاکسازی روستای لزاکه و رسیدن نیروهای و تجهیزات نظامی به روستای بشمایه در موصل خبر داد.

18:10 شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد سران داعش موصل را ترک کرده‌اند و عناصر مسلح خارجی در شهر باقی مانده‌اند.

16:31 فرماندهی پلیس فدرال عراق از آزادسازی بیش از 350 کیلومتر مربع در جنوب شهر موصل خبر داد.

15:43 سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق اعلام کرد ده روستا در شرق القیاره و هفت روستا در جنوب این منطقه از دست داعش خارج شد.

15:15 حاکم الزاملی، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق که به منطقه عملیاتی موصل رفته است گفت موصل گورستان داعشی ها خواهد بود و ما پیروزی نهایی بر آنان را جشن خواهیم گرفت. نیروهای امنیتی در تلاشند به غیرنظامیان و دارایی های آنها هنگام آزادسازی مناطق آسیبی نرسد.

14:42 شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد نیروهای عراقی به پیشروی در منطقه عملیاتی الشوری در نزدیکی موصل ادامه می دهند.

14:35 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نیروهای عراقی در جنوب موصل تجمع کرده‌اند و در حال ایجاد خطوط دفاعی و مراکز امداد هستند.

13:34 بسیج مردمی عراق اعلام کرد تروریست‌های داعش ساختمان‌های دولتی در مرکز موصل را منفجر و از برخی از آن‌ها به عنوان زندان استفاده می‌کنند.

13:25 ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد نیروهای لشکر ۱۵، روستای زاویه را آزاد کردند و پرچم عراق را برفراز آن به اهتزاز درآوردند. نیروهای عراقی همچنین تلفات سنگینی به تروریست های داعش وارد کردند.

13:24 پلیس مرکزی عراق برای ورود به روستای «ام المحاحیر» در جنوب منطقه شوره موصل آماده می‌شود.

13:23 نیروهای عراقی ۲۰۰ خانواده را از منطقه المدرج و روستای الفارسیه در اطراف حمام العلیل در جنوب موصل نجات دادند.

13:22 نیروهای عراقی مسیری را برای خروج ساکنان روستاهای جنوب شرق موصل باز کرده‌اند و تک تیراندازهای (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش کسانی را که برای خروج از این مناطق تلاش می‌کنند هدف قرار می‌دهند.

13:00 توپخانه‌های ارتش عراق در حال گلوله باران شدید مواضع گروه داعش در مرکز و غرب موصل هستند.
العالم به نقل از خبرنگارش اعلام کرد نیروهای عراقی در میان اهالی مناطق آزاد شده در موصل کمک‌های انساندوستانه توزیع می‌کند.

12:57 العربیه نیز اعلام کرد: نیروهای ویژه عراق اعلام کردند داعش در حدود شش هزار نیرو در موصل در اختیار دارد.

12:27 منابع آگاه خبری از وقوع انفجاری بسیار شدید نزدیک ساختمان استانداری نینوا در مرکز شهر موصل خبردادند.

11:13 یک مسئول عملیات آزاد سازی نینوا، از تسلط کامل نیروهای عراقی بر شهرستان حمدانیه در شرق موصل و بر افراشته شدن پرچم این کشور بر فراز ساختمان فرمانداری این شهرستان خبر داد.
این منبع اعلام کرد نیروهای لشکر نهم زرهی با محاصره حمدانیه از سه محور و طرد کامل تروریست‌های داعش و تسلط کامل بر این شهرستان، پرچم عراق را بر فراز ساختمان فرمانداری بر افراشتند.

11:10 ائتلاف بین‌المللی با هدف قرار دادن تروریست‌های داعش در استان انبار، شماری از آن‌ها را به هلاکت رساندند.

11:05 زنان سرکردگان گروه تروریستی داعش به فرمان ابوبکر بغدادی در دو روز گذشته، موصل را به مقصد سوریه ترک کردند.

10:49 نیروهای عراقی با منطقه حمام العلیل در موصل ده کیلومتر فاصله دارند.

10:48 نیروهای عراقی منطقه فارسیه را در محور حمام العلیل در اطراف شهر موصل آزاد کردند.

10:47 گروه تروریستی داعش سه ساختمان دولتی را در غرب شهر موصل منفجر کرد.

10:41 شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: یگان توپخانه و موشکی ارتش عراق مواضع داعش را در مرکز موصل هدف قرار دادند.

10:27 آمریکا اعلام کرد گروه تروریستی داعش احتمالا برای مقابله با نیروهای عراقی، در موصل از سلاح شیمیایی استفاده کند.

9:58 روزنامه اکسپرس با اشاره به پیشروی نیروهای عراقی در موصل، نوشت سرکرده داعش قصد دارد در این شهر تا آخرین نفس بجنگد.

9:17 صد‌ها نفر از مسیحیان شهر اربیل عراق، پیشروی نیروهای این کشور در شهر قراقوش واقع در جنوب موصل را جشن گرفتند.


انتهای پیام/