Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 

 

امام جمعه دهستان سلاق یلقی گفت: امام حسین (ع) با ایستادگی و بیعت نکردن با یزید و مقاومت در برابر تحریم و ظلم پیروز میدان کربلا شد.

به گزارش تيتر آزاد به نقل از طوبی گلستان؛ بایرام آخوند سلاق امام جمعه، مدرس و مدیر حوزه علمیه اهل سنت دهستان سلاق یلقی در گفتگو با خبرنگار ما بعد از تسلیت به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله (ع) اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم سوره شوری آیه 23 میفرماید: «قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربی »(ای پیامبر!) بگو من هیچ پاداشى از شما بر رسالتم درخواست نمى ‏کنم جز دوست ‏داشتن اهل بیتم، ما تمام مسلمانان سنی و شیعه تابع این آیه هستیم و باید به اهل بیت عشق و محبت بورزیم.
آخوند سلاق با اشاره به دعوت کردن اهل کوفه از امام حسین(ع) تصریح کرد: هزاران نفر از مردم کوفه با دعوتشان از امام حسین(ع) خواستند که این امام به کوفه بیاید، امام وقتی به کوفه رسید متوجه شد مردم آنجا متفق القول نیستند، و پشت امام را خالی کرده اند.
ایستادگی در برابر ظلم حتی به قیمت جان
سلاق با بیان این مطلب که امام حسین(ع) به هیچ عنوان حاضر نشد زیر بار ظلم برود تاکید کرد: بارها خواستند امام حسین (ع) را به بیعد خود دعوت کنند و سیدالشهداء(ع) به هیچ عنوان زیر بار ذلت نرفت، حتی از جانش شیرین خودش و 72 تن از یارانش گذشت تا در مقابل ظلم ایستادگی کند.
امام جمعه دهستان سلاق یلقی افزود: در حال حاضر با گذشت حدود 1400 سال از این واقعه مسلمانان هیچگاه از عزاداری این حضرت نه تنها خسته نشده بلکه هر روز به ارادتمندان آن حضرت افزوده میشود، وقتی پیامبر (ص) در خصوص امام حسین(ع) میفرماید« الحسین و منی و انا من الحسین «حسین از من است و من هم از حسینم و در جایی دیگر می فرماید الحسنین سید الشباب اهل الجنة این احادیث نبوی دلالت بر عضمت و بزرگی امام حسین(ع) است.
محرم را گرامی بداریم
وی ادامه داد: بنیانگزار انقلاب ما حضرت امام خمینی(ره) در خصوص محرم فرموده است که« ماه محرم را گرامی بدارید، ما هر چه داریم از ماه محرم داریم» در جامعه ما به خصوص قشر جوان ما با شرکت در مراسمات عزای امام حسین(ع) این بصیرت عاشورایی را حفظ میکند.
مدرس و مدیر حوزه علمیه اهل سنت در خصوص پیامی که امام حسین(ع) به ما آموخت اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) با فدا کردن جانش خواست به ما بفهماند هر جا ظلمی در مقابل شما قرار گرفت ایستادگی کنید حتی اگر به قیمت جانتان باشد، این امام جلوی زور ایستدگی کرد و شهید شد ولی هیچ گاه در اذهان از بین نرفته است، بلکه راه و رسم او هنوز ادامه دارد.
تبعیت گاندی از امام حسین(ع)
سلاق تصریح کرد: شبه جزیره هند در مدتها قبل تحت اشرافیت بریتانیای آن زمان و انگلیس بود، رئیس جمهور آن زمان آقای گاندی با وجود فشاری بسیار زیاد از کشور های بیگانه و وجود تحریم های طاقت فرسا، خرید از کشور انگلستان را رد کرده و مشغول استفاده از اجناس کشور خودش شد، حتی طوری شده بود مجبور خوردن فلفل شد ولی اجناس خارجی استفاده نمیکرد.
استاد حوزه علمیه اهل سنت ادامه داد: نتیجه این تحمل و طاقت به سرانجام رسید، شبهه جزیره هند مستقل شد، تمام مردم هند از این اقدام صورت گرفته خرسند شدند و پیروزی در مقابل کشوری که ابر قدرت جهان است را مدیون گاندی دانسته اند، گاندی در جواب به مردمش گفت از من تشکر نکنید بلکه بروید کربلا صحن امام حسین(ع) از ایشان تشکر کنید به خاطر اینکه امام حسین الگوی من بوده و راه و رسم امام حسین را من ادامه دادم.
سلاق تاکید کرد: وقتی مردم هند و گاندی پیروزی خود را مدیون امام حسین (ع) هستند چرا مسلمانان از حسین پیروی نکنند، این امام به ما آموخت که جلوی ظلم ایستادگی کنید، و تن به ظلت ندهید، هر جا ظالمی در مقابل ما است نباید با او بیعت کنیم، امام وقتی با دشمنان خودش صحبت کرده بود امام قصد نصیحت داشته نه مذاکره، این امام آنقدر رئوف بوده است که حتی خیر خواه دشمنان خودش نیز بوده است.
امام جمعه دهستان سلاق یلقی در پایان با توجه به تحریم های اقتصادی و فشارهایی که به کشورمان وارد میکنند اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در زمان حاضر راه و رسم امام حسین(ع) هنوز هم ادامه دارد، هر کشور در مقابل تحریم های ظالمانه کشورهای بیگانه ایستادگی کند قطعاً پیروز می شود، مذاکره با کشور های مستکبر کار بیهوده ای است، اگر مذاکره با دشمن فایده داشت حتماً امام حسین(ع) هم مذاکره میکرد.
انتهای پیام/