Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سردی زودهنگام خراسان موجب ورود زودتر از موعد عشایر به مراوه تپه شده است، ولی منابع طبیعی اجازه ورود عشایر به این منطقه را نمی دهد.

به گزارش تيترآزاد به نقل از راه اترک، هر ساله عشایر در فصل سرد به مناطق ییلاقی مهاجرت می کنند و ییلاق عشایر کرد خراسان از خراسان رضوی تا خراسان شمالی، مراتع شهرستان مرزی مراوه تپه می باشد.
تاریخ ورود عشایر به منطقه مراوه تپه در برخی از گفتگوهای مسئولین از 15 آبان ذکر شده است.
دکتر دوجی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مراوه تپه زمان ورود تدریجی دام عشایر به منطقه را از نیمهآبان ماه اعلام می کند.
اما منابع طبیعی در خصوص تاریخ دقیق ورود عشایر به منطقه ، اول آذرماه را زمان قانونی ورود عشایر اعلام کرده است.
امسال، سرمای هوا در مناطق خراسان رضوی و شمالی موجب شده که برخی از خانواده های عشایر به همراه گوسفندهایی که تازه زایمان کرده اند به منطقه بیایند، امری که مورد تایید اداره منابع طبیعی نبود و با آن مخالفت می کند.
هم اکنون که این خبر در حال تهیه است، چندین خانواده عشایر در سرمای شدید هوای منطقه اسلام آباد مراوه تپه، ساعت هاست که منتظر اجازه عبور هستند ولی منابع طبیعی به همراه ماموران انتظامی جلوی ورود آنها را گرفته اند.
ashayer226

ashayer227


عشایر کرد خراسان در مراوه تپه

عشایر کرد خراسان در مراوه تپه
ashayer228


ashayer225

ashayer224


یکی از راننده های کامیون حامل عشایر در گفتگو با خبرنگار راه اترک گفت: هوا در این جا خیلی سرد است و زن و بچه همراه ما هستند.
خانی به عنوان دادستان دادگستری شهرستان در این خصوص به خبرنگار راه اترک گفت: تاریخ دقیق ورود عشایر به منطقه اول آذرماه هر سال است و طبق قانون ما باید از منابع طبیعی در این خصوص حمایت کنیم.
وی در خصوص حل این مشکل هم گفت: جلسه ای فوری را در شهرستان در همین خصوص خواهیم داشت.
اسماعیل انصاری ، رئیس اداره عشایری هم در خصوص تاریخ ورود عشایر به منطقه گفت: امسال سردی هوا در مناطق عشایری خراسان موجب شده است که عشایر زودتر از موعد به منطقه بیایند.
حال باید دید، مسئولین امر در امور عشایر در هر دو استان خراسان و گلستان چگونه این مشکل عشایر و خانواده های آنان را حل خواهند کرد.
هنوز خانواده های عشایر در سه راهی اسلام آباد منتظر اجازه ورود به منطقه هستند.
انتهای پیام/