Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص پایش و پیش آگاهی محصولات زراعی و باغی استان گلستان توصیه هایی را به مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها ارائه کرد.

به گزارش تيترآزاد به نقل از گلستان ما ؛ مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان در خصوص عدم بارندگی، تقریبا تا اواسط آبانماه و احتمال تداوم آن بویژه در مناطق مرکزی و شرقی استان، با بکارگیری کلیه امکانات شامل( اطلاعیه ترویجی، برگزاری کلاسهای آموزشی در مراکز و روستاهای تحت پوشش، مصاحبه های رادیویی،ارسال پیامک، حضور در عرصه کارشناسان پهنه و آموزش های انفرادی ...) نسبت به ارائه توصیه فنی جهت انجام آبیاری و کشت به روش هیرم کاری کلزا در مناطق آبی استان اقدام گردد.
وی با اشاره به اینکه آبیاری قبل از کاشت در محدوده سدها، و کشاورزان دارای چاه های سطحی، نیمه عمیق، عمیق و همچنین آبهای سطحی انجام گیرد، تصریح کرد : با توجه به اهمیت کنترل علفهای هرز در مزارع کلزا توصیه فنی مطابق دستورالعمل ابلاغی مدیریت حفظ نباتات سازمان در خصوص مصرف علفکش های خاک مصرف ترفلان(قبل از کشت) و بوتیزان استار( بصورت بعد از کشت و قبل از سبز شدن کلزا) در کلیه اراضی تحت کشت کلزا بعمل آید.
مهاجر همچنین ضدعفونی بذور کلزا با سموم حشره کش گائوچو و یا کروزر به کشاورزان کلزاکار مطابق دستورالعمل فنی مدیریت حفظ نباتات را توصیه کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: تهیه اطلاعیه های ترویجی، ارسال پیامک های ترویجی، مصاحبه های رادیوئی و تلویزیونی توسط بخشهای تخصصی ستاد و شهرستان پیگیری و اجرا می گردد.
وی همچنین درخواست کرد : توصیه و مصرف کودهای پایه ترجیحا بر اساس انجام آزمون خاک صورت پذیرد. در این خصوص مصرف کود پتاس، فسفر و 30 درصد از کل نیاز کود ارته قبل از کاشت در محصولات گندم، جو و کلزا توصیه می گردد. در مناطق کشت آبی فاقد بقایای گیاهی می توان از مصرف کود پایه ازته صرفه نظر نموده و همزمان با اولین آبیاری و یا تامین رطوبت از طریق بارندگی در مراحل اولیه رشد اقدام گردد.
مهاجر افزود : رعایت اصول تغذیه، تاریخ کاشت، تراکم بوته، کنترل و مبارزه با علفهای هرز و کالیبراسیون ادوات کشت وفق دستورالعمل های فنی ارسالی سازمان انجام گیرد.
انتهای پیام /