Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 

 

 

بيش از ده مدرسه تخريبي در شهرستان گميشان در حالي پذيراي دانش آموزان هستند كه از حداقل استانداردها برخوردار نيستند.

به گزارش تيترآ‍زاد به نقل از ساحل گميشان، سواي همه دلايلي كه در ساير مناطق محروم كشور وجود داردنظير كمبود بودجه و... رطوبت بالاي منطقه گميشان هم مزيد برعلت شده است تا اوضاع بيش از ده مدرسه در شهرستان گميشان به حد بسيار نامطلوبي قرار بگيرد .
بوي شديد نم و رطوبت و مدارسي كه ديگر هيچ شباهتي به يك آموزشگاه را ندارد، سلامت دانش آموزان را تهديد مي كند.
آموزشگاههاي ( نازمراد آخوند - قولي- نيازي و شهيد مختوم خواجه نفس- تراج نژاد- طالقاني - امام علي- شهيد اطلسي - شهيد بيرامي - سيد قطب قلعه جيق - كوثر -بنت الهدي - و(روستاي قرنجيك كه آموزشگاه دخترانه) ندارد)
اين آموزشگاههاي نامبرده در بالا تماما مدارسي هستند كه در سطح شهرتستان گميشان بنا برتاييد خود مسئولين آموزش و پرورش شهرستان گميشان كاملا تخريبي و در شرايطي بسيار نامساعد و غير استاندارد ميزبان دانش آموزان هستند.
8m


محمد كر رييس شوراي شهر سيمين شهر كه بيش از 6 مدرسه تخريبي در اين شهر قرار دارد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مدرسه راهنمایی طالقانی سیمین شهر به علت فرسودگی بسیار زیاد و خطرات ناشی از آن با داشتن حدود دویست نفر دانش آموز در سال1390 تخریب شد و اين در شرايطي بود كه مسئولین به مردم وعده داده بودند که در کمتر از یک سال ساختمان نو آماده مي شود.
وي ادامه داد: دانش آموزان این آموزشگاه به دبستان امام علی (ع) که فرسوده تر از طالقانی بود منتقل شدند طوریکه دانش آموزان در هر دو آموزشگاه در فضایی پر از رطوبت و مکانی نامساعد تحصیل می کنند.
2m

 

0m

4m

 




كر افزود: اتاقهای کوچک و غیراستاندارد، نبودن نماز خانه و فقدان اتاق هوشمند و آزمایشگاه و کوچک بودن حیاط آموزشگاه و نبودن مکانی برای ورزش و ...باعث تضعیف روحیه و ناراحتی های دیگر گشته است و در نامساعدترین شرایط مشغول به تحصیل می باشند.
طوریکه یه اتاق کوچک به عنوان اتاق مدیران و معاونین و مشاورین و بایگانی و استراحت معلمین مورد استفاده می باشد و مکانی برای مشاوره با اولیاء و جلسات دیگر وجود ندارد.
ريييس شوراي شهر سيمين شهر ادامه داد: مکان جدید دبستان امام علی (ع) در همان محوطه با 60% پیشرفت فیزیکی 2 سال رها شده است و علی رغم بازدیدهای مکرر مسئولین شهرستان و استان فضای جدید نیز تکمیل نگردید تا مرهمی بر دردها باشد و همین مکان جدید دبستان امام علی (ع) فاقد نماز خانه می باشد.
وي در ادامه گفت: مردم شریف سیمین شهر با مراجعات مکرر به دفتر امام جمعه و شورای اسلامی نهایت نارضایتی خود را اعلام داشته و انتظار دارند مسئولین توجه به مناطق محروم از جمله سیمین شهر داشته باشند و در توزیع امکانات و بودجه براساس سرانه و عدالت رفتار شود.
رييس شوراي شهر در مورد آموزشگاه طالقانی گفت: حدود 5 سال کوچکترین اقدام عملی صورت نگرفته است و زمین هر دو آموزشگاه توسط خیرین مرحوم اسلامی و ثابتی در حدود 5000 متر مربع اهداء شده است.
وي همچنين يادآور شد: مدارس شهید تراج نژاد و ترکمن و بیرامی نیز دارای فرسودگی شدید و تخریبی می باشند. و آموزشگاههای دخترانه شهید یمرعلی و خدیجه کبری نیاز به تفکیک و دبستانهای دخترانه سوده و پسرانه حنفی نیز بضورت چرخشی بوده که هر کدام معضلات خاص خود را دارد.
كر در پايان گفت: از دولت تدبیر و امید انتظار می رود با بی تدبیری امید مردم به ناامیدی تبدیل نگردد و و عده های داده شده محقق گردد.
Golestanema11


قرنجيك رييس آموزش و پرورش گميشان ضمن تاييد اوضاع مدارس شهرستان گفت: در سال 94 طي نشستي كه با فرمانداران شهرستانهاي غرب استان و نماينده مجلس داشتيم قرار بر اين شد كه از محل اعتبارات دولتي مبلغ 550 ميليون تومان براي تعمير مدارس تخريبي اختصاص داده شود كه اين بودجه محقق نشده است
وي ادامه داد: در كميته برنامه ريزي شهرستان در سال جا ري مبلغ 721 ميليون تومان جهت نوسازي مدارس تخريبي اختصاص داده شد كه البته تا اين لحظه اين بودجه تامين نشده و اميدواريم تا قبل از پايان سال اين مبلغ به حساب آموزش و پرورش واريز شود.
قرنجيك در پايان ضمن تشكر از خيرين مدرسه ساز گفت: از آغاز سال تحصيلي تا امروز 3 آموزشگاه جديد با حمايت خيرين در شهرستان ساخته و مورد بهره برداري قرار گرفته است و با توجه به اين امر كه كه نوسازي مدارس به صورت مشاركتي و با حمايت خيرين انجام مي گيرد از خيرين خواست تا با حمايتهاي خود تلاش كنند تا هرچه سريعتر اوضاع مدارس شهرستان به حد شان و جايگاه فرزندان عزيز ايران برسد..
تصاويري از مدرسه بيرامي سيمين شهر
0ww

1ww

 

3ww

2ww

 


انتهای پیام/