Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

شهردار گرگان خطاب به نماینده تحصن کنندگان نمازگزاران سروش جنگل که خواستار احداث مسجد و یا ابقای خیمه عزاداری بودند، گفت: تا من شهردار این شهرم نمی گذارم هیچ سازه ای برای مسجد در این مکان احداث شود.

به گزارش تيترآزاد به نقل از پاسرو؛ جمعی از بانوان منطقه سروش جنگل گرگان در پی تخریب خیمه عزاداری محرم به دست ماموران شهرداری، صبح امروز مقابل ساختمان این نهاد تجمع کردند.
«ما نمازگزاران سروش جنگل ضمن اعتراض به تخریب خیمه چهارده معصوم(ع) توسط عوامل شهرداری خواهان ابقای آن در انتهای سروش 16 می باشیم»؛ این متن بنری بود که تجمع کنندگان به همراه داشتند، این تجمع در دقایق اولیه با سرک کشیدن برخی کارکنان شهرداری از روی بالکن و جلب نظر مردم عابر روبرو شد که دقایقی بعد برخی عوامل شهرداری این زنان را تهدید به تماس با 110کرده و خواستار متفرق شدن جمعیت شدند اما تجمع کنندگان بر مطالبه ای که تا کنون از هیچ راهی عملی نشده بود اصرار کردند.
ta1


خانم متحصن: شما دیکتاتور هستید!/ شهردار گرگان: مسجد می خواهید به روحانیون بچسبید!!
پس از عدم پاسخگویی مسئولان، چند تن از بانوان خواستار دیدار با شهردار شدند و برای نتیجه گرفتن اصرار کرده و داخل دفتر شدند که در همان ابتدا شهردار خواست که دو خانم مطالبه گر را بیرون کنند، یکی از بانوان در واکنش به این برخورد شهردار گفت که «شما دیکتاتور هستید و روی قول خودتان که جلسه پیشین دادید نماندید و خیمه ما را که برای محرم مجوز داشت را پیش از موعد جمع کردید.»
حسین صادقلو، شهردار گرگان در پاسخ گفت که تا زمانی که من شهردار هستم تحت هیچ عنوانی به شما اجازه ساخت هیچ سازه ای را نمی دهم، اگر مسجد می خواهید بروید به روحانیون بچسبید، فضای سبز هم که به اندازه کافی در سروش جنگل دارید، شما باید بروید و به شهرداری که از منطقه مرفه نشین سودجویی می کند و در مناطق مستضعف نشین خرج می کند احسنت بگویید، من اگر برج در سروش می سازم سودش را برای مناطق مستضعف نشین هزینه می کنم.
خدا را شکر کنید شهردار شما نماز شب می خواند!
شهردار گرگان ادامه داد: بروید خدا را شکر کنید که شهرداری دارید که نماز شب می خواند، ساعت سه شب هم که با من تماس بگیرید با روحیه شاد پاسخ می دهم چرا که در حال نماز خواندن هستم، من 40 سال پیش در آزادشهر ساخت مهدیه را پایه ریزی کردم و معتقد به مبانی دینی هستم.
یکی از اهالی در پاسخ به این دفاعیه های شهردار واکنش نشان داد و ابراز کرد: ما در خیمه ای که مجوز آن را گرفته بودیم رقص و آواز نمی کردیم، اگر نماز شب می خوانید چرا خیمه امام حسین(ع) را جمع کردید.
ta3


اختصاص 4 قطعه زمین از سوی مردم برای خدمات عام المنفعه
با این اوصاف گویا تحصن امروز نتیجه چندانی از سوی شهردار گرگان دربر نداشت دست کم اظهارات وی این را نشان می داد که قراری برای احداث مسجد و یا ابقای خیمه مردمی ندارد این ها همه در حالیست که به گفته اهالی چهار قطعه زمین از سوی مردم به مساحت 4هزار و 160 متر مربع برای خدمات عامل المنفعه که یکی از آنها ساخت مسجد است تعلق گرفت.
به گفتی برخی اهالی، طبق قوانین شهرک سازی افرادی که زمین ها را تحت تعاونی مسکن خریداری می کنند باید 4 قطعه زمین برای خدمات عامل المنفعه کنار بگذارند، یعنی از هر یک از اهالی دو تا سه متر زمین کم کردند و در مجموع این چهار قطعه فراهم آمده، بر اساس قانون این زمینها در محضر به شهرداری انتقال داده شد تا با مشاور حقوقی برای احداث خدماتی مثل مسجد، مدرسه، فضای سبز و یا فروشگاه و امثال اینها اقدام کنند.
برخی اهالی که مدرک در اختیار گذاشتن زمین هایشان مسجل است اظهار می کنند که در انتهای سند برگ معاملات قید «زمین خاص بلاعوض عام المنفعه» ذکر شده اما شهرداری گویا در انتهای سند دست برده است، الیته گویا شهرداری به این دستبرد به سند معترف است و می گوید که سند ایراد داشت و باید تغییر پیدا می کرد.
یکی از اهالی که پیگیر این قضیه است می گوید دادگاه نیز به مدیرکل ثبت اسناد اجازه دخل و تصرف در سند را نمی دهد، ما کارمندی که این کار را کرده را نیز مشخص کردیم آن کارمند را به آزادشهر انتقال دادند و فردی با 10 سال بازنشستگی را به جای وی گذاشتند که طبق قانون جزای کیفری و جرمی برایش محاسبه نشود.
وی با بیان اینکه حساب همه جای کار را کردند افزود: شهردار به استناد همین اقدامات می گوید که کارشان قانونی است و ما نمی توانیم کاری کنیم، حرف ما این است که باشد زمینی مردم نداده اند و مدارکشان هم معتبر نیست، اما آیا شما در قبال 1673 خانوار با جمعیت 5هزار و 762 نفر مسئول نیستید که یک مکان فرهنگی، یک عابربانک و یک قسمت خدماتی ایجاد کنید؟
خیمه امام حسین(ع) از فسق و فجورها کم کرده بود
این فرد ساکن سروش جنگل با بیان اینکه حتما باید اتفاقی بیفتد تا مسئولان به فکر بیفتند، تصریح کرد: زمانی که خیمه امام حسین(ع) را برپا کردیم به اذعان نیروی انتظامی تجمعات دختران و پسران جوانی که از خیلی حرکاتی که مستندات آن نیز موجود است شرم نمی کنند کم شده بود اما گویا برای مسئولانی که سر در لاک خود دارند این فسق و فجورها مهم نیست و کاری به آلوده شدن جوانان ندارند.
یکی از اهالی با بیان اینکه برای ما مسجل شده برج سازان برای سود خود مانع از احداث مسجد می شوند، متذکر شد: یک قطعه از زمین های عام المنفعه را به آقای «م» فروختند و وی نیز به «مهندس ک» واگذار کرد و قرار است برجی مسکونی در 10 طبقه و حدود 90 واحد بسازند در حالیکه آن منطقه گنجایش این تعداد خانوار را ندراد از طرفی در مدت ساخت نیز رفت و آمد بوکسل و کامیون ها مردم را کلافه کرده است.
گودبرداری عمیق شهرداری در انتهای سروش 14
وی به گودبرداری شهرداری در انتهای سروش14 نیز اشاره کرد و گفت: در این گودبرداری عمیق اصلا حریم رودخانه و جنگل رعایت نشده و هیچ یک از اداره های محیط زیست و آب و فاضلاب و منابع طبیعی نیز دخالت نکردند، اینها در حالیست که شهرداری به ما می گوید 10 طبقه برج نیست ساختمان پتروشیمی که 25 طبقه است برج است و ما کارمان قانونی است و به شما ربطی ندارد.
این فرد در پایان گفت: باعث تاسف است در کشوری زندگی می کنیم که با گذشت 37 سال از انقلاب جوانانی را برای دفاع از حرم به کشورهای دیگر می روند اما از دور نمی توانیم حتی در یک خیمه عزاداری اهل بیت(ع) را بکنیم و کسی هم از ما حمایت نمی کند.
باید منتظر ماند و دفاعیه های دو طرف را شنید تا مشخص شود این اهالی به یکی از مطالبات جدی خود که ساخت مسجد است دست پیدا می کنند یا خیر...
انتهای پیام/