Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس کل دادگستری گلستان از برگزاری نشست های جداگانه با علمای شیعه ، سنی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در آینده ی نزدیک خبر داد.

به گزارش تيترآزاد به نقل از گلستان ما ؛ هادی هاشمیان با اشاره به این که در این نشست های مشترک ، روسا و دادستان های سراسر استان نیز حضور خواهند داشت گفت: ما می خواهیم با فراهم کردن بستر تعامل دوسویه ی این قشرهای تاثیرگذار، آگاهی های مردم در زمینه ی حقوق و آسیب هایی که خانواده ها را تهدید می کند ، ارتقا دهیم .
راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی
هاشمیان در ادامه سخنان خود با اشاره به راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی درهمه ی حوزه های قضایی استان از روسا و دادستان ها خواست: برای اجرای بهتر این سامانه و آگاهی مردم در این زمینه اطلاع رسانی کنند.
این مقام ارشد قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاح چارت تشکیلاتی حوزه های قضایی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس چارت تشکیلاتی جدید، هم اکنون 50 درصد پست های قضایی استان خالیست.
50 درصد پست های قضایی استان خالیست / کمبود قاضی ، کار را در استان سخت کرده است
هادی هاشمیان با بیان این که این کمبود قاضی ، کار را برای قضات و کارمندان استان سخت کرده است افزود: در رایزنی هایی که با قوه قضاییه داشته ایم قول مساعد برای رفع این کمبود داده شده است.
هاشمیان گفت: خوشبختانه کمبود کارمند در حوزه های قضایی تا حدی رفع شده است و در این بخش مشکل چندانی نداریم.
امسال 17 هزار پرونده کمتر از مدت مشابه پارسال وارد محاکم استان شد
رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این نشست با ابراز خرسندی از عملکرد حوزه های قضایی استان در نیمه ی نخست امسال گفت: آمار و ارقام نشان می دهد در نیمه ی نخست امسال 17 هزار پرونده کمتر از مدت مشابه پارسال وارد محاکم استان شده است.
هادی هاشمیان افزود: قضات ما از فرصت خلوت شدن محاکم استفاده کردند و علاوه بر افزایش مختومه ها ، رسیدگی به پرونده های مسن را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
هاشمیان ،اجرای موفق برنامه های پیشگیری از وقوع جرم ، استفاده از ظرفیت علما و دستگاه های اجرایی برای فرهنگ سازی و افزایش آگاهی های حقوقی مردم را علت این کاهش ورودی عنوان کرد.
از ظرفیت های قانون برای اعمال مجازات های جایگزین حبس، بیشتر استفاده شود
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود بار دیگر از روسا و دادستان های سراسر استان خواست: در نشست های خود از قضات بخواهند از ظرفیت های قانون برای اعمال مجازات های جایگزین حبس، بیشتر استفاده کنند.
سرکشی ماهانه از زندان های گرگان و گنبد و رسیدگی به مشکلات زندانیان ، نظارت بر رفتار کارکنان ، برخورد جدی با تخلفات ، رسیدگی به پرونده های مسن و اجرای برنامه های فرهنگی مهم ترین محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان خطاب به روسا و دادستان های سراسراستان بود.
نشست فصلی رئیس کل دادگستری گلستان با روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان به صورت فصلی و با هدف طرح مشکلات و ارائه راهکارها برای بهبود امور حوزه های قضایی برگزار می شود.
انتهای پیام/