Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماینده گرگان در شش ماه گذشته بیشتر سعی در جلب توجه مسئولین کشوری و گرفتن عکس یادگاری و فرستادن در کانال های تلگرامی است و اصلا نمی داند مردم حوزه انتخابیه اش چه دردهایی می کشند .

به گزارش تيترآزاد به نقل از گلستان ما ؛ علیرضا فرساد فعال فرهنگی اجتماعی شهر گرگان طی یادداشتی به بررسی عملکرد شش ماهه نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی پرداخته است .
1 - پروسه انتخابات و انتخاب نبی هزارجریبی مرهون چند نکته بود که مهمترین آن رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت اکثر کاندیداهای اصلاح طلب از گردونه انتخابات توسط شورای نگهبان و در عوض تایید صلاحیت تعداد زیادی از نامزدهای اصولگرا و انشقاق بین آنها بود.
2- نبی هزارجریبی اخلاق انتخاباتی را رعایت نکرد و در عوض سعی کرد تا از احساسات مردم برای خودش نردبان ترقی بسازد . در حالی که بنیاد شهید و امور ایثارگران که تنها مرجع رسمی اعلام کننده عنوان "شهید" می باشد و این نهاد هیچگاه مرحومان یاک چهل را شهید اعلام نکرد اما او در انتخابات خود را فرزند شهید اعلام و در تمامی بنرهای تبلیغاتی اش تصویر بزرگ پدر را با کلمه درشت "شهید" منتشر می کرد.
3- نبی هزارجریبی غیرمستقیم حمایت شهردار گرگان و حامیانش در شورای شهر را داشت و در این راه از محبوبیت شهردار گرگان و امکانات این نهاد بهره برد ، حتی یکی از اعضای شورای شهر تا همین لحظه بیشتر از اینکه همراه مردم شهر باشد ، همراه اوست و برای او وقت می گذارد .
4- نبی هزارجریبی متوهمانه خود را فرزند پرچمدار اصلاحات می داند ، در برهه ای که مرحوم حاج غلامعلی هزارجریبی به عنوان نماینده مردم گرگان و آق قلا انتخاب شد مرحوم قندهاری به تنهایی سمبل اصلاح طلبان گرگان بود و او نقش چندانی نداشت ، اما وقتی با یک سیستانی به دور دوم رفت طبعا مردم گرگان به او رای دادند ، اما فضای احساسی بعد از سقوط هواپیمای یاک چهل محل بهره برداری برخی افراد و گروه ها قرار گرفت.
5- نبی هزارجریبی نزدیک به 6 ماه است که به مجلس رفته است ، در این مدت او تلفن های ارباب رجوع را جواب نمی دهد و به نوعی ولی نعمتان خود و انقلاب را فراموش کرده است . او در این مدت بیشتر سعی در جلب توجه مسئولین کشوری و نشستن با آنها جهت گرفتن عکس یادگاری و فرستادن در کانال های تلگرامی است و اصلا نمی داند مردم حوزه انتخابیه اش چه دردهایی می کشند .
عکس یادگاری با "احمدی نژاد" سر نماز عید فطر در مصلی تهران هنگام سخنرانی مقام معظم رهبری و گرفتن عکس یادگاری با "حسن روحانی" در مجلس هنگام دادن رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی نشان می دهد که هنوز برای نمایندگی او کمی زود بود .
6- او هنگام ثبت نام برای انتخابات و حتی بعد از انتخاب شدن بارها عنوان کرده که" سرباز رهبری هستم" و "خود را ولایتمدار می دانم" اما می بینیم که این حرفها شعار است و وی در جریان دادن رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی در هفته گذشته به وزیری رای اعتماد داد که در فتنه 88 بازداشت شده بود و او با توجه به اینکه می دانست مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال بکار فتنه گران حساسیت دارد اما به وزیر پیشنهادی رای اعتماد داد .
7 – او سیاستی در پیش گرفته که جواب نمی دهد ، او در زبان خود را ولایتمدار و سرباز رهبری می داند اما در عمل در پازل اصلاح طلبان بازی می کند ، این روش خوبی نیست ، ای کاش او هم مثل تربتی نژاد مسلک اصلاح طلبی را بی کم و کاست می پذیرفت و شعار نمی داد ، امروز تربتی نژاد نزد گروههای سیاسی مخالف اعتبار بیشتری دارد چون خط و روشش معلوم است اما کسی از حال و آینده هزارجریبی چیزی نمی داند .
8- او در جریان ماجرای هتک حرمت به روحانیت و شهدای مدافع حرم در تریبون آزاد دانشگاه منابع طبیعی گرگان گاف بزرگی داد و در حالی که علمای بزرگ کشور نظیر آیت الله بطحایی ، آیت الله توکل ، آیت الله حسینی بوشهری ، آیت الله حسینی خراسانی ، آیت الله حسینی گرگانی ، آیت الله حسینی شاهرودی ، حجت الاسلام ذوالنور و حجت الاسلام پناهیان و دهها شخصیت مطرح دیگر به این اقدام واکنش نشان دادند ، او برای رئیس دانشگاه تقدیر نامه فرستاد و با این کار به نوعی دیگر ثابت کرد که در عمل در جبهه اصلاح طلبان بازی می کند .
9- عملکرد ضعیف نبی هزارجریبی و دیگر نمایندگان استان در قضیه هتک حرمت دانشگاه منابع طبیعی گرگان باعث شد تا مردم انقلابی و جوانان متدین دست به دامن سایر نمایندگان مجلس شوند . تا جایی که نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس جور ضعف و ناتوانی نمایندگان گلستان را کشید و به وزیر و معاون وزیر علوم تذکر جدی داد و حتی بحث استیضاح وزیر علوم نیز مطرح شد.
9- عملکرد ضعیف شش ماهه گذشته نبی هزارجریبی آغاز زنگ خطر و هشداری برای وی هست که با این نحوه برخورد با مردم خیلی زود شاهد افت پایگاه اجتماعی خودش خواهد بود ، ضمن اینکه مواضع وی در حمایت از فتنه گران و جریان اصلاح طلب که بعضا خطوط قرمز نظام را در می نوردند باعث خواهد شد تا صلاحیت وی برای دور بعدی توسط شورای نگهبان با دقت بیشتری مد نظر قرار گیرد .
او خوب می داند همین دوره هم صلاحیتش در مراحل ابتدایی دور اول با مشکلاتی مواجه شده بود و با یک شانس و اقبال دوباره به جمع کاندیداها برگشت و با اقبال بلندتری توسط مردمی که از عملکرد نمایندگان قبلی خسته شده بودند توانست کرسی نمایندگی را بدست آورد ، پس بهتر است کمی در عملکرد شش ماهه خود بنگرد تا شاید به برخی نتایج گرفته شده در این مطلب برسد .
انتهای پیام /