Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

احمد عقیلی کشه اهل گرگان تا مقطع سوم دبیرستان ادامه تحصیل داده و حدودا نزدیک به بیست سال است که اختراعات مختلفی را داشته که برخی به ثبت رسیده است.

به گزارش تيترآزاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج علمی گلستان ؛ به سراغ یکی از مخترعین توانمند و با تجربه گلستانی رفتیم ؛ احمد عقیلی کشه اهل شهرستان گرگان متولد 1333 ؛ عقیلی تا مقطع سوم دبیرستان ادامه تحصیل داده و حدودا نزدیک به بیست سال است که اختراعات مختلفی را داشته ، البته ناگفته نماند عقیلی چندین اختراع مهم هم داشت که به ثبت نرسیده و نیز در حال حاضر ۳ اختراع جدید وی به ثبت رسیده است .
معرفی موتور الکتریکی :
یکی از اختراعات مهم عقیلی موتور الکتریکی قایق های برقی که از ۱۲ تا ۲۴ ولت است می باشد.
این موتور در حال حاضر به تولید رسیده و نیز تجاری سازی هم شده است و همچنین تأییدیه سازمان های علمی ، صنعتی ایران را دارد و در سامانه اختراعات نیز ثبت شده است و در واقع الآن به طور سکویشی تولید می گردد .
معرفی دریا موتور:
عقیلی یکی دیگر از اختراعات خود را به نام موتورالکتریکی قایق یا دریا موتور معرفی کرد.
این موتور جهت کارهای تفریحی، صیّادی، اکسیژن دهی پرورش ماهی و نیز در مواقع جنگ نیروهای مسلح نیز می تواند به علت بی صدا بودن از آن جهت کارهای تجسسی و شناسائی دشمن در آبهای کم عمق استفاده شود.
این موتور بسیار سبک و قابلیت نصب بر روی هر نوع قایق تا ۶ نفره را دارا می باشد ، این موتور قادراست با سرعت ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر در ساعت قایق را به حرکت در آورد و ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم وزن را در روی آب حمل یا جابجا نماید و با باطری ۱۲ تا ۲۴ ولت کار میکند یعنی از ۲۵ تا ۵۰۰ وات مصرف دارد که توسط دنده کرانویل پینیون دور تبدیل به قدرت گردیده و توان آن به سه برابر افزایش می یابد. دور موتور ۶۰۰۰ دور و دور پروانه درآب به ۲۰۰۰ دور در دقیقه می باشد.
00013
یکی دیگر از ویژگی های این موتور دارای فرمان تاشو و نیز کلید دنده جلو و عقب بوده
دریا موتور دارای فرمان تاشو بوده و نیز کلید دنده جلو و عقب وهمچنین دارای کلید افزایش دهنده دور موتور از ۳۰۰۰ دور به ۶۰۰۰ دور را افزایش می یابد.
وزن دریاموتور ۸ کیلو و اندازه طول آن ۹۰ یا ۸۰ سانتی متر می باشد.
در اینصورت کیت نصب موتور که در روی انواع قایق ها نصب می گردد قادر به چند کار می باشد و نیز که شامل جک هدایت فرمان و قفل دنده عقب و لولای بالابرنده موتور نیز بر روی آن دارا می باشد . کیت های نصب بر روی قایق های بادی به صورت متحرک و بر روی قایق های فایبرگلاس و غیره ثابت می باشد. زمان نصب کیت بر روی قایق بادی حداکثر ۲ دقیقه و بر روی قایق های غیربادی کمتر از ۲ دقیقه انجام می گیرد.
معرفی موتور استاتورگرد :
موتور استاتورگرد که یکی دیگر از اختراعات این مخترع توانمند گلستانی است
این موتور قابلیت های بالایی در چند جای مختلف را دارد و نیز از جمله ، شهربازی ها ، انبارها ، سه پایه فیلمبرداری ، درهای کشویی بزرگ ، نصب آن بر روی ویلچر و موتور برقی و اسکوتر هم نیز استفاده می شود .
تاکنون بیش از ۱۰ جشنواره در تهران و شهرهای کوچک شرکت کردم
عقیلی اظهار داشت : این جشنواره ها باعث کمک مالی ما نمی شود ولی از یک جهت برای آگاهی بخشی ، تولید و سرمایه گذاری مخترعین خوب است .
وی با اشاره به اینکه ما ایرانی هستیم و عرق میهن باعث می شود که ما نیازهای جامعه ی خودمان را حس کنیم و به سمت تولید اختراعات برویم ، تصریح کرد : هر مخترع ایرانی باید در موقع تنگنا و گرفتاری ها به فکر کشورش باشد و البته سنی از بنده گذشته است و نیز بنده می توانم این کار را تشویقی برای جوانان عزیز کشورم معرفی کنم و انشالله جوانان عزیز ایرانی بتوانند در آینده برای میهن خود قدمی بردارند و میهن شان را خود کفا کنند .
عقیلی با بیان اینکه نمی توانیم هیمشه جلوی چین دست دراز کنیم گفت : یک ایرانی نباید همیشه از جنس های خارجی استفاده کند به هر حال کشور ما باید در زمینه ی تولید ایرانی خود کفا باشد که البته این کار به پای کار آمدن نخبگان و مخترعین شدنی است .
00012
به نظر بنده یکی از نیازهای اساسی مخترعین کمک مالی می باشد و از مسئولین تقاضا داریم که به این قشر زحمتکش جامعه نگاهی ویژه داشته باشند.
این طور که بنده مستقیم حس می کنم یکی از نیازهای اساسی مخترعین کمک مالی به آنهاست که البته مسئولین محترم در این حوزه هیچ توجهی نمیکند حالا ما حتما ۱۰۰ درصد نمی خواهیم اما اگر حداقل ۲۰ درصد هم شد برای بحث تجاری سازی و به تولید رساندن آن محصول مخترع را کمک کنند و نیز در حال حاضر کسانی هستند که توانایی و استعداد بالایی در این زمینه دارند ولی به خاطر کمبود امکانات و وضعیت مالی خود در این زمینه ورود نمی کنند و تاکنون فقط دو اختراعی که داشتم از سوی بنیاد نخبگان دوتا وام سه میلیون تومانی بلاعوض به بنده دادند .
وی تاکید کرد : هر مخترعی در زمینه ی اختراعاتش باید بداند که اختراعش در آینده تولید اقتصادی دارد یا نه یعنی به نوعی باید توجیه اقتصادی برای خود داشته باشد تا بتواند اختراع خود را به تولید برساند .
در زمینه ی اختراعات این ایده ها چطور به ذهنتان می رسد؟
به نظر بنده هرکسی در کار خودش یک علاقه ی خاصی را دارد بعنوان مثال ، بنده یک مخترع هستم که بیشتر در رشته ی فنی تمرکز دارم و به نوعی می گردیم دنبال جاهایی که نیاز جامعه باشد و به همین دلیل هم اختراعات خود را نسبت به نیازهای جامعه انجام می دهیم .
افرادی که توانایی و استعداد بالایی در این زمینه دارند مسئولین محترم مکان یا مرکزی را در اختیارشان قرار دهند.
010
بنده پیشنهاد میکنم که اگر دولت بتواند مکان یا مرکزی را در اختیار این دسته از افراد قرار دهد پیشرفت زیادی در کارشان ایجاد خواهد شد که به طور مثال این کار را باید در سطح دبیرستان و مدارس انجام داد و شناسایی کنند و نیز مراکزی مانند هنرستان برای عموم برگزار کنند این دسته افراد را به مراکز دعوت کنند و از آنها حمایت کنند تا این افراد یک مخترع و نخبه ی خوبی در سطح جامعه شوند .
کسانی که می خواهند به سمت اختراع بروند با ید به این نکات توجه کنند:
مرحله ی اول : یک مخترع باید برای شروع کار خود تحقیق کند .
مرحله ی دوم : ایجاد زمینه ی فنی برای خود که در این کار باید بصورت فنی بشتر کار کرد .
مرحله ی سوم : از تجربیات دیگران استفاده کند و آگاهی کاملی به اختراعاتش داشته باشد .
جوانان قدر خودشان را بدانند و این کار برای جوانان است که بیایند در این زمینه فعالیت کنند
توصیه بنده مختص به جوانان است که از فکر و استعدادهای خدادادی خود در این زمینه استفاده کنند البته همانطوری که میگن نفت را نباید بسوزانیم برای آیندگان است پس خوب این کار هم برای آیندگان است ونیز این کار بیشتر نیاز جامعه است که از نفت هم بیشتر نیاز است ولی چرا در بحث اقتصاد مقاومتی نتوانستیم یک کار خوبی انجام دهیم ، بخاطر اینکه از همان اول برنامه ریزی نکردیم .
انتهای پبام /