Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیریت و اراده تصمیم گیری آموزش و پرورش در تعطیلی مدارس به دلیل سرما یخ زد.

به گزارش تيترآزاد به نقل از کلاس بیست؛ در دومین روز از آخرین ماه پاییز برف آنچنان بارید که سرما تا مغز استخوان نفوذ می کرد.
دانش آموزان از شب قبل با پیام های متعدد، از تعطیلی مدارس خبر می خواستند اما در اولین روز از بارش برف پاییزی هیچ مدرسه ای از سوی آموزش و پرورش استان تعطیل اعلام نشد البته بسیاری از مدارس نیز به دلیل اشکالات در سیستم گرمایشی از سوی مدیران مدارس و با مجوز آموزش و پرورش شهرستان متبوع تعطیل اعلام شده بود و تا ساعت 23 شب گذشته نیز کلیه مدارس ابتدایی و مقاطع مختلف استثنایی تعطیل اعلام شده بود.
tstilimad
اطلاع دیر هنگام تعطیلی دانش آموزان را سرگردان کرد
این در حالی که مدیرکل آموزش و پرورش تعطیل نشدن مدارس را در یک روز سرد و برفی مانور برای مقاومت دانش آموزان تلقی می کرد و در حالی که مدیریت بحران از آموزش و پرورش و هواشناسی در ستاد بحران خواسته بود شامگاه قبل نسبت به تعطیل بودن مدارس اقدام کنند اما متاسفانه امروز آموزش و پرورش در دیرهنگام ترین لحظه اقدام به تعطیلی کلیه مدارس کردند.
اطلاع رسانی دیرهنگام از سوی آموزش و پرورش نیز شکایت بسیاری از خانواده ها را دربرداشته و نیز سوء مدیریت این نهاد آموزشی را زمان های بحرانی بیش از پیش نمایان ساخته است.
ازطرفی بسیاری از دانش آموزان مقاطع دبیرستان با هجوم به آیدی های کانال های تلگرامی استان و ایجاد مزاحمت با خواهش و التماس و تهدید و راه اندازی کمپین های اعتراضی خواستار تعطیلی بودند که به گفته مدیران برخی از کانال ها هر یک دقیقه بیش از 30 پیام ارسال می شده است.که درجای خود قابل بحث و کارشناسی است.
در این میان به دلیل کاهش زیاد دمای هوا، خطراتی چون سر خوردن و آسیب جسمانی، یخ زدگی شیرهای مدارس وگرم نشدن کلاس ها توسط سیستم های گرمایشی مدارس و .. را بدنبال دارد که اطلاع رسانی زودهنگام را می طلبید.
635258924292048449
مشکلاتی که گوشزد اما شنیده نشد
حال سوال اساسی اینجاست؟ مشکلات متعدد سیستم های گرمایشی مدارس استان که چندی پیش از سوی این پایگاه خبری و خبرگزاری ها با تهیه گزارش و خبر به مسئولین گوشزد شده بود چرا باید همچنان پا برجا باشد؟
این درحالی است که مدیرکل آموزش و پرورش گفته است؛ به تمام مدیران مدارس در شهریورماه گفته شده مشکلات سیستم گرمایشی خود را کنترل و وضعیت را اعلام کنند.
این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه نباید مدارس به دلیل بارش باران و برف تعطیل شود، افزود: نمی شود تا باران و برف بارید مدارس را تعطیل کنیم. با بررسی و اعلام وضعیت از سوی مراکز مربوطه می توان به تعطیلی مدارس اقدام کنیم.
مشکلات متعدد سیستم گرمایشی در مدارس گلستان در حالی بروز یافت که "عماد مخدومی" مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نسبت به سیستم های گرمایشی در سال جاری اطمینان خاطر داده بود.
این در حالی است که شاهدیم روز گذشته تعدادی از مراکز شهری و روستایی استان گلستان به دلیل کاهش دما و بردت هوا به دلیل نداشتن سیستم گرمایشی مناسب تعطیل شدند.
متاسفانه همه ساله با شروع فصل سرما بسیاری از مدیران به یاد سیستم های گرمایشی و سرویس کردند وسایل گرمایشی مدارس می افتند حال آنکه باید همان روزهای نخستین آغاز سال تحصیلی تمام امکانات مدارس را بررسی نمایند.
photo 2016 11 12 08 16 20
پاسخگوی سهل انگاری ها چه کسی است؟
پروژه مهر در مدارس یعنی بسیج همگانی مدرسه برای آغاز سال تحصیلی ایمن و بدون دغدغه، اما آیا این مهم به طور کامل در مدارس تحقق می یابد؟
حال باید گفت؛ در این میان چه کسی باید پاسخگوی این سهل انگاری ها باشد؟ از طرفی تعطیلی زیاد مدارس لطمه زیادی به درس خواندن دانش آموزان وارد می کند و از طرفی هم در کلاس درس های سرد و با تنی لرزان نیز نمی توان از دانش آموزان انتظار یادگیری داشت، البته نباید از نقش معلمان نیز غافل شد، زیرا جبران عقب ماندگی‌ها به عهده آنان خواهد بود که باید زمان بیشتری را برای آنان صرف کنند؛ لذا باید مسئولان هرچه زودتر در این خصوص چاره اندیشی کنند.
با توجه به پیش بینی زمستان سرد در سال جاری مدیران آموزش و پرورش می بایست برنامه ریزی های خود را در جهت رفع مشکلات مدارس تداوم ببخشند و عملی کنند.
انتهای پیام/